Vorige topic
[RIJ-ITP] Fay en ik, een nieuwe start..
Na een zoektocht hier op bokt vond ik de vorige eigenaresse en bleek dat de reden van verkoop van Fay het steigeren was en kwam ik erachter dat ze inmiddels al flink wat eigenaren had gehad, terwijl ik haar had gekocht als braaf paard...
Inmiddels zijn we bijna 1,5 jaar verder en een hoop dierenartsen, tandartsen fysio's en osteo behandelingen later lijkt het er op dat we het probleem gevonden hebben!
Er bleek een patroon te zitten in haar gedrag echter doordat er ook andere factoren speelde, wolfskiezen en bekken klachten o.a heb ik dat niet direct herkend, totdat die klachten waren verholpen.
Na iedere keer dat de osteo was geweest, ging het vaak een week of twee weer goed en plots sloeg het gedrag ineens weer om, dit resulteerde in steigeren, bokken en slaan of bijten naar mijn been.
Na 1 week werd dat minder en kon ik weer redelijk rijden, al bleef ze wel lastig.
Met de DA over gehad en we kwamen al snel tot de conclusie dat dit te maken had met haar hengstigheid die blijkbaar niet helemaal goed ging.
Fay eerst op de regumate gezet maar dit had weinig resultaat, de kliniek zou ons volgende station worden maar de DA wilde eerst nog een hormoonspuit proberen en wonder boven wonder zijn we nu ruim een maand verder en kan ik rijden! Ik kan het bijna niet geloven na 1,5 jaar bloed zweet en tranen kunnen we eindelijk genieten!
https://youtu.be/L1vT5tc15aQ
Een lang verhaal maar ik moest het even kwijt
Veel plezier!!
Geniet nu maar met Fay