1,5 jaar bloed zweet en tranen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

morris01

1,5 jaar bloed zweet en tranen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 16:48

Vorig jaar heb ik hier een topic geplaatst over mijn nieuwe start met Fay, helaas was dat toch weer een valse start en begonnen de problemen al vrij snel opnieuw helaas...

Vorige topic

[RIJ-ITP] Fay en ik, een nieuwe start..

Na een zoektocht hier op bokt vond ik de vorige eigenaresse en bleek dat de reden van verkoop van Fay het steigeren was en kwam ik erachter dat ze inmiddels al flink wat eigenaren had gehad, terwijl ik haar had gekocht als braaf paard...

Inmiddels zijn we bijna 1,5 jaar verder en een hoop dierenartsen, tandartsen fysio's en osteo behandelingen later lijkt het er op dat we het probleem gevonden hebben!

Er bleek een patroon te zitten in haar gedrag echter doordat er ook andere factoren speelde, wolfskiezen en bekken klachten o.a heb ik dat niet direct herkend, totdat die klachten waren verholpen.

Na iedere keer dat de osteo was geweest, ging het vaak een week of twee weer goed en plots sloeg het gedrag ineens weer om, dit resulteerde in steigeren, bokken en slaan of bijten naar mijn been.
Na 1 week werd dat minder en kon ik weer redelijk rijden, al bleef ze wel lastig.

Met de DA over gehad en we kwamen al snel tot de conclusie dat dit te maken had met haar hengstigheid die blijkbaar niet helemaal goed ging.
Fay eerst op de regumate gezet maar dit had weinig resultaat, de kliniek zou ons volgende station worden maar de DA wilde eerst nog een hormoonspuit proberen en wonder boven wonder zijn we nu ruim een maand verder en kan ik rijden! Ik kan het bijna niet geloven na 1,5 jaar bloed zweet en tranen kunnen we eindelijk genieten!

https://youtu.be/L1vT5tc15aQ

Een lang verhaal maar ik moest het even kwijt :D

zwartepaerd

Re: 1,5 jaar bloed zweet en tranen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:13

Zo, wat goed dat je hebt vol gehouden!! En nu kan het genieten beginnen ;) Veel plezier!!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:35

Zo ben jij een bikkel.
Hoedje af, wat je doet om er toch voor te zorgen dat jullie beiden een aangenaam leven hebben en samen kunnen genieten.
Het zo toch makkelijk zijn moesten ze kunnen praten.

je bent een topper.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:47

Dat heb je lang volgehouden! Je paard is vast ook heel blij fat haar hengstigheid niet meer zo in de weg zit!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:50

Waauw, wat goed dat je bent blijven zoeken naar oplossingen :) Geniet nu maar met Fay ;)

FurryFamily1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:00

Wow dit is heeel herkenbaar!! Ik heb mijn merrie ook op Regumate nu en dat gaat ook al redelijk, maar zou je me anders pb kunnen doen met de spuit die je merrie krijgt? Ben heel blij voor je, ik weet hoe het voelt om eindelijk de oorzaak van iets te vinden en dan meteen ook de oplossing *\o/*

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:10

Je hebt goed naar je paard gekeken en geluisterd! Top! Fijn dat dit dier een leven in de handel bespaard blijft. Heel veel plezier samen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:15

Wat goed dat je hebt doorgezet! Hier een soortgelijk verhaal wat betreft hengstigheid, vandaag komt de dierenarts voor mijn pony. Ik ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen :)

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 11:04

EvelienImani schreef:
Wow dit is heeel herkenbaar!! Ik heb mijn merrie ook op Regumate nu en dat gaat ook al redelijk, maar zou je me anders pb kunnen doen met de spuit die je merrie krijgt? Ben heel blij voor je, ik weet hoe het voelt om eindelijk de oorzaak van iets te vinden en dan meteen ook de oplossing *\o/*

Ik heb even op de rekening gekeken maar daar staat alleen hormooninjectie, het is dus een hormoon die de cyclus reset zodat hij opnieuw opstart, je geeft hem ook eenmalig en dan na 3,5 week moet je resultaat zien komt het gedrag terug moet je toch verder gaan kijken op de kliniek ivm tumoren of iets dergelijks.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:19

Wat goed dat je de oorzaak gevonden hebt zeg! Nu kunnen jullie lekker genieten :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:52

Ik zou toch sowieso even scannen op tumoren, kan de DA ook aan huis doen ;)

Klinkt helemaal als mijn merrie vorig jaar. Die steigerde ook zo hard. Bij haar was het effectief een tumor. Geopereerd en ze was vrij snel het brave schatje van weleer :D

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:17

Wat een geweldig verhaal en ik vind het heel tof van je dat je niet opgegeven hebt en Fay ook maar weer verkocht hebt! Wil eigenlijk niet weten waar ze dan had gestaan na die 1,5 jaar..
Gelukkig is dat niet aan de orde!
Ik wens jullie samen heel veel geluk toe! :D

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 13:34

Dank je wel, ik geniet nog steeds iedere dag! Wel iedere keer in mijn achterhoofd denk ik zal ze weer.... maar het gaat nog steeds super!Afbeelding