[IM] Dag lieve James. Mijn maflinger.
Toen het afschuwelijke bericht kwam hoopte ik in een flits nog even dat het om 'die kleine pony' ging. En niet om mijn altijd maffe, maar o zo lieve haflinger James.
We missen hem vreselijk. Het leven is gewoon niet meer hetzelfde, maar als ik zie hoe gek Davidje met zijn pony is, ben ik misschien ook wel een beetje blij dat het 'die kleine pony' niet was...
Het liefst hadden we onze gekke duo gewoon nog samen. Maar dat is nu eenmaal niet meer zo en het leven gaat door...
Danwel zonder mijn gouden maatje. Hij blijft altijd in ons hart. Vandaag hadden we een lange dag en kwamen laat thuis. Daan deed Marloes naar bed en ik was nog even bezig in de stal en in de paddock. Eventjes poepjes opruimen. Het was al donker, kon het nog nét zien. David kwam er aan lopen. "Mamma, mag ik ook nog eventjes in de paddock"?
"Ja, tuurlijk!"
En vervolgens heeft David nog een half uur met Bliksem, zijn kleine pony gespeeld. David leert hem het commando 'op het blok'. Want daar was James goed in. Dat vond David altijd prachtig om te doen James met James. Kunstjes. Ook het commando Flemen vond hij mooi. dus dat moeten we Bliksem tzt ook maar leren. Nu gaan we eerst hem kennis laten maken met het blok, zodat David alle kunstjes straks met zijn Bliksem kan doen. Dat idee hadden we toch al wel om een keer te doen, maar nu James er niet meer is misschien wat eerder dan gedacht. We hebben nog niet een geschikt 'blok'. Maar dat komt nog.
Bliksem heeft al snel door dat hij er op moet gaan staan. Dat deden we ook al eens samen met James, maarja nu moet hij het alleen doen. En dat is toch weer net even iets anders dan het grote voorbeeld erbij!

Gewoon ff gek doen en Bliksem brokjes van 'het blok' laten eten.

Even een beetje mee helpen, want ze liggen in de rand.

Grootste lol dat hij had.

En terwijl Bliksem op het blok staat is David weer lekker maf aan het doen.

Even knuffelen.

Weer op het blok.

En ´terug Bliksem!´

En nog een foto van mijn schatjes samen
nog niet zo lang geleden.

) . Maar het geldt niet alleen voor mensen met autisme hoor, ook mensen zonder 'iets' (wie?) vinden dieren vaak prettig(er) gezelschap. Onvoorwaardelijke trouw en eerlijkheid.