spoed cursus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardgirl

spoed cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:15

hey bokkers

ik krijk over een poosje een spoed cursus paardrijden van mijn vriendin
ik heb wel eens eerder paard gereden maar ja alleen gezeten en ik vind het echt leuk :)
maar heeft iemand nog tips hoe ik het best kan rijden wat voor kleren ik aan kan doen ik heb geen rij kleren dusja ik weet niet zo goed wat ik aan oet doen niet mijn nieuwse kleren natuurlijk :)

al vast bedankt :)

groetjess Paardgirl /3 /3 /3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:18

Wat leuk dat je vriendin dat voor je wilt doen. :) Gaat ze je ook leren poetsen enzo?

Je kunt je gewone kleren aandoen, als het maar niet erg kan 'fladderen' zegmaar. Dus geen wijde broekspijpen/mouwen/etc.
In principe kun je met een normale spijkerbroek wel lekker rijden. Of een joggingbroek die goed aansluit.
En natuurlijk een cap, maar ik ga ervanuit dat je die van je vriendin leent. ;)

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:26

marley93 schreef:
Wat leuk dat je vriendin dat voor je wilt doen. :) Gaat ze je ook leren poetsen enzo?

Je kunt je gewone kleren aandoen, als het maar niet erg kan 'fladderen' zegmaar. Dus geen wijde broekspijpen/mouwen/etc.
In principe kun je met een normale spijkerbroek wel lekker rijden. Of een joggingbroek die goed aansluit.
En natuurlijk een cap, maar ik ga ervanuit dat je die van je vriendin leent. ;)

nouw poetsen kan ik al wel want dat heb ik best wel vaak gedaan en ik doet dat heel vaak op school ik zit op een groen school dus daar leer je ook wel eens zulke dingen ja hoe ik het met doe cap ga doen hun hebben wel caps maar de vorge x reed ik ook zonder cap alleen toen ik op het paard moets klimmen was niet echt makkelijk dus ik gebruikte een krukje het was best wel een groot paar maar dat is al 2 jaar gelden ingeveer

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:34

Ik raad je wel aan om met cap te rijden. Niet alleen kan het voor jou gevaarlijke situaties opleveren (het zou zomaar kunnen gebeuren dat je eraf valt en naar terecht komt), maar degene van wie het paard is, is aansprakelijk voor eventueel letsel wat je oploopt. Beter voorkomen dan genezen, toch? :)

Overigens wat schoenen betreft zou ik ervoor zorgen dat er een hak onderzit. Niet een naaldhak dan hè. :+ Maar zoiets als wat je bij jodphurs ziet.

Afbeelding

Zo dus.
EDIT: misschien weet je al waarom die hak wordt aangeraden, maar voor het geval dat: het zou voorkomen dat je voet helemaal door de beugel schiet. Met gewone gympen heb je daar net wat meer kans op.
Laatst bijgewerkt door marley93 op 29-04-16 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

iiJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:34

Krukje is helemaal niet erg haha! Gebruik ik ook nog altijd :+

Een cap is voor de veiligheid, stel je valt... Ook vind ik dat een cap het plaatje compleet maakt zeg maar. :)
Veel plezier in ieder geval :D!

marley93

Re: spoed cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:36

Krukje is zelfs beter bij het opstappen, dan komt er minder druk op de rug van het paard. En het is ook gewoon makkelijker. :o

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:37

ja ik snap dat ik een cap op moet en nee ik ga zekker geen naalt hakken aan doen daar kan ik niet eens is op lopen ik ga wel kijken of ik schoenen heb en kan vinden meer een klein hakje

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:39

Top! Hoop dat je er wat aan hebt en dat je natuurlijk heel veel plezier hebt met je spoedcursus! +:)+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:40

zeker met cap rijden :) heb je misschien regenlaarzen? in sommige zitten wel zo'n stukje wat zgmaar niet op de grond zit als je staat. snap je het nog? :') dan kan je daar je beugel plaatsen. verder zou ik gewoon een legging of iets aan doen wat lekker zit. Met handschoenen rijden vind ik persoonlijk fijner. misschien kan je die ook wel lenen van je vriendin? :)

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:42

dankje ja ik ga ook lekker kleren aan trekken nee ik heb geen regenlarzen en volgens mij heeft mijn vriendin geen hand schoenen maar de vorge x reed ik ook zonder hand schoennen

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:55

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:57

leestmee schreef:
Uit een vorig topic van jou las ik dat je een paard wilde kopen.
Hoe kun je dan nog niet weten wat je allemaal nodig hebt qua rijkleding.
En toen zei je ook dat je vriendin je al heel vaak geholpen had.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1878322

[Url]
[YRT] paard kopen[/url]

Bovenstaande links zijn 2 topics van jou.

dat was van mijn vriendin we delen een acc dus ja

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:59

volgens mij mag je helemaal geen accounts delen op bokt :) maar ik kan het ook fout hebben correct me if i'm wrong haha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:02

BeSen schreef:
volgens mij mag je helemaal geen accounts delen op bokt :) maar ik kan het ook fout hebben correct me if i'm wrong haha

Dat mag inderdaad niet. Als er nu een mod meeleest zijn jullie je account kwijt TS :)
Waarom maak je niet een eigen account en geef je deze terug aan je vriendin?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:03

paardgirl schreef:
leestmee schreef:
Uit een vorig topic van jou las ik dat je een paard wilde kopen.
Hoe kun je dan nog niet weten wat je allemaal nodig hebt qua rijkleding.
En toen zei je ook dat je vriendin je al heel vaak geholpen had.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1878322

[Url]
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1878507[/url]

Bovenstaande links zijn 2 topics van jou.

dat was van mijn vriendin we delen een acc dus ja

Maar die vriendin daar heb je het nu toch over? Dat zij je gaat leren paardrijden.. Hoe kan het dan dat zij schrijft (op dit account) dat ze nog nooit heeft gelest.. :?

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 15:04

nee een andere vriendin en het is mijn acc alleen ze wilden iets platsen dus dat mocht van mij

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 15:05

het is niet echt delen ze willden alleen maar 1 ding plaatsen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:06

twee topics over hetzelfde :')

waarom zeg je dan dat je hem deelt, of is dat alleen omdat je gewoon je account niet kwijt wilt? Anders moet je haar gewoon niks meer laten plaatsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:16

Omdat het niet toegestaan is om op andermans account een topic te openen (of überhaupt op het account aanwezig te zijn/te delen) plaats ik hier een slotje.