Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus ik stop eigenlijk voor ik ontplof

nou moet ik zeggen dat dat bij hem echt zelden is hoor!
' al ruim voldoende om er voor te zorgen dat hij zich gedraagt
. Knagen op het hek op de poetsplaats wordt gecorigeerd door haar achterwaards te zetten, ze kan er dan niet meer bij. Als ze weer naar voren stapt weet ze precies dat ze terug gestuurd wordt als ze weer een hap doet. Bij andere capriolen van haar (die ik niet fysiek kan corrigeren) krijgt ze een simpele [ÉHH] te horen en dan is het eigenlijk ook wel klaar.
Dat laatste hoort ze meestal als ze naar 'n ander slaat op concours. Wat vaak voorkomt, ook al doe ik m'n best het te voorkomen. Sommige mensen denken dat dat lintje voor de sier is, gok ik.

arm paard...

Maar hij is heel gevoelig op stem dus ik probeer dat niet te vaak te doen. Een por kan hij wat beter tegen (zoveel vetjes haha) dus ik gebruik dat vaker... Heb het gevoel dat ik hem "banger" maak of meer raak met mijn stem dan lichamelijk.
Dan duw ik liever een keer door dan dat ik mijn stem verhef. Dat bewaar ik alleen voor de hele stoute momenten haha. Want hij reageert daar echt heel heftig op, dan staat hij gelijk met samen geknepen billekes stil te luisteren.