AV La Margneta Aura's eerste fotomeeting!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

AV La Margneta Aura's eerste fotomeeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 11:01

Hallo allemaal,

3 weken terug hebben wij meegedaan aan een bokt fotomeeting, deze werd gehouden in het drentse valtherbos, vooraf mijn schimmel weer omgetoverd tot schimmel.

Normaal starten wij endurance en wilde ik haar graag ook onder het zadel gefotografeerd hebben.
Dit jaar starten wij helaas niet, begin dit jaar stond Jet ineens met een dikker voorbeen.. scan gemaakt en bleek wat irritatie en een lichte ontsteking te zitten in het check ligament. Daarom besluit ik om dit jaar enkel voor de lol wat korte afstanden te starten en daarnaast in de dressuur. Momenteel is haar rust periode weer voorbij en mogen wij voorzichtig gaan opbouwen.

Omdat ik mijn doelen (80+ KM) niet kan behalen dit jaar leek het mij verstandig om een veulen te fokken uit mijn knapperd, daarvoor ging ik op zoek naar een geschikte kandidaat voor haar, en gevonden! De knappe Yanour Hayati van Yildiz Arabians is de keus op gevallen. Zondag geïnsemineerd en word 11 mei gescand, fingers crossed! :):)

Foto van haar date:
Afbeelding

Daarnaast wil ik dit jaar dus wat meer andere leuke dingen doen zoals fotomeetings! De eerst is geslaagd, zie hier de prachtige foto's! Ik wil alle fotografen bedanken!! <3

Afbeelding

Afbeelding
Foto's gemaakt door Irene Lantman

Afbeelding

Afbeelding
Foto's gemaakt door Mellanie fotografie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto's gemaakt door Cheraine fotografie

Afbeelding

Foto's gemaakt door WH shots

Afbeelding
Foto gemaakt door Murosch.

Groetjes Michelle

Set_Elkol

Re: AV La Margneta Aura's eerste fotomeeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:09

<3ik vind vooral de rij foto's enorm geslaagd! En ik vind je hengstkeuze uiteraard fantastisch, ik ben echt fan geworden van Yanour. Ik duim mee voor een vruchtje!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:06

Prachtige merrie heb je! :))
En een hele man voor haar uitgezocht! <<)
Nu ben ik benieuwd, is er kans op Nour kleur of wordt het een witje?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:22

Wat een mooie merrie!
Erg benieuwd naar haar veulen volgend jaar, ik duim voor je dat er 11 mei een mooi embryo te zien is!
Maak je ook een volgtopic aan over de dracht?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:55

Dankjulliewel! Oh ik kan bijna niet wachten om haar te laten scannen, maar ik heb goede hoop! Wat betreft de kleur Miranda is het 50-50, schimmel of vos/bruin.. Jet's moeder is vos, Jet's vader schimmel, Jet, schimmel, daarbij is het zo dat wanneer beide ouders schimmel zijn ik een schimmel veulentje krijg.

Nour z'n ouders zijn bruin en voorouders ook allemaal bruin of vos, dus echt afwachten. :) Ik hoop stiekem op een schimmeltje hihi! In 2014 had ik eigenlijk soort gelijke situatie en werd het toch een schimmeltje.

Dankjewel Wildgirl, ik ben inderdaad van plan een volgtopic te gaan starten wanneer ik met 3 maanden zeker weet dat het vruchtje er (nog) zit. ;) Jullie horen van mij! :):)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:04

Leuk dat je nog een veulentje krijgt!

Ga je deze houden, of wordt hij/zij verkocht?

Michelle_S schreef:
Jet's moeder is vos, Jet's vader schimmel, Jet, schimmel, daarbij is het zo dat wanneer beide ouders schimmel zijn ik een schimmel veulentje krijg.

Jet is heterozygoot wit, met een heterozygoot witte hengst heb je 75% kans op een wit veulen, en 25% kans op een vos/bruin veulen ;).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:35

Er is toch zelfs nog een mini kansje op zwart behalve als nour of jet homozygoot agouti is.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 17:33

Haha oke, ik heb er niet zoveel verstand van, in ieder geval hoop ik op een gezond veulen, Marieke de bedoeling is een veulen voor mijzelf te fokken als opvolger voor Jet. Telloh schiet nu ook op zeg, gaaf!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:55

Wat een prachtige foto,s Vooral die onder het zadel pracht merrie. Ik duim voor je voor een mooi gezond veulen in 2017 leuk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:03

Wat een lieve uitstraling heeft ze!

Ik duim uiteraard ook mee voor baby Nour!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 22:26

Dankjulliewel! Fijn dat jullie mee duimen!! :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:17

Nou ben ik geen arabieren fan, athans, er zijn uitzonderingen.
Maar jou merrie is een plaatje. Ik vind ook dat je haar erg netjes onder het zadel rijdt! Ziet er echt heel fijn uit. Haar date is ook zeker niet te missen knap, dat gaat een hele gave opvolger worden!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 18:04

Toydoll, dankjewel! Ontzettend leuk om te horen en fijn dat het rijden er ook fijn uitziet.
Hopelijk starten we dit jaar weer wat dressuur wedstrijdjes, ze is ook zo fijn te rijden.

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:46

Wat een gave merrie!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:09

Wauw Michelle! Had dit topic nog helemaal niet gezien! Meeste foto's wel! Wat n knapperd is ze toch he! <3

Set_Elkol schreef:
Er is toch zelfs nog een mini kansje op zwart behalve als nour of jet homozygoot agouti is.

Jazeker is daar idd een (kleine) kans. Er zit wel degelijk zwart in Nours pedigree via de onwaarschijnlijk gave hengst Dark Victory (Bey Shah):

Afbeelding

Morgen spannende dag! Fingers crossed +:)+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:05

Hij is genetisch bruin yildiz :+ zwartbruin. Maar alsnog is er kans op zwart als Yanour niet homozygoot bruin is.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:05

Thanks meiden! Kleur maakt me niet zoveel uit :P Maar die Bey Shah is wel echt gaaf zeg!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:39

Bey Shah is echt geweldig! *\o/* Maar zijn zoon RSD Dark Victory... Ik moest en zou die hengst in de pedigree hebben...
Is hij genetisch bruin Katja? Zwart toch?

Krijg overigens nog steeds kippenvel van dit filmpje... Zie boel Nour features erin terug
.

Maar uhm... Het moest n schimmel worden toch? :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:42

Dark victory staat op hun eigen site als black bay en hij is dus heel erg donker bruin,op veel foto's zie je dat ook in zijn liezen en kaken/oren :) maar hij is wel heel erg gaaf. Best een kansje dat Yanour homozygoot bruin kan zijn denk ik!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 19:01

Haha ja Yildiz, mocht ik kiezen ga ik toch echt liever voor een schimmeltje, maar eerst maar is een veulen dr naast :P Filmpje is inderdaad prachtig! Hele chique hengst!