Serie op Youtube; terug in de geschiedenis van paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Serie op Youtube; terug in de geschiedenis van paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:00

Hoi!

Al een tijd heb ik samen met een vriendin Nadia een YouTube kanaal, dit gaat voornamelijk over paarden, hier zijn we te vinden: https://www.youtube.com/channel/UCz0MTT ... t_Ql2ahuew

Nu willen we graag een serie gaan opstarten over de kunst van het paardrijden, de geschiedenis en dus de ontwikkeling van het moderne en hedendaagse paardrijden. Dit op verschillende niveaus en met verschillende onderwerpen!
Aangezien ons kanaal vooral voor pubers/tieners is, vinden wij het leuk om dus plekken en onderwerpen uit te kiezen die ook hun (jullie?) aanspreekt. Het is te begrijpen dat je als twaalfjarige niet zit te wachten op een video waarin er tien minuten over paardrijden in 1600 wordt gepraat. Daarom dit topic;
Hoe kan ik het beste de video's verdelen, de onderwerpen bepalen, en hoe vind ik instructeurs, stallen, clinics, etc die aansprekend zijn voor onze informatieve maar leuke serie?

Groetjes,
Chantal

Ambertjeluna

Re: Serie op Youtube; terug in de geschiedenis van paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:05

Heb me geabonneerd :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:19

Ik heb me ook geabonneerd!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:24

Om onderwerpen te bepalen kan je misschien een pol maken oid? Of dingen kiezen die spannend(er) zijn. Zo lijkt het mij leuk om een filmpje te kijken of paardenraces in het oude griekenland en rome en de cavalerie door de eeuwen heen. Welke rol speelden paarden vroeger in de oorlog en hoe is dat langzaam veranderd door de tijd heen. (Maar hier liggen dan ook mijn intresses bij de combi paarden + geschiedenis :P )

Om stallen etc te vinden zou ik gewoon googelen en mensen dan mailen of bellen. Misschien wil een aardige geschiedenis docent je ook nog wel helpen?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:31

Ambertjeluna schreef:
Heb me geabonneerd :D

xxxmh schreef:
Ik heb me ook geabonneerd!

Haha, leuk! Dankjewel! *\o/*

Felicxa schreef:
Om onderwerpen te bepalen kan je misschien een pol maken oid? Of dingen kiezen die spannend(er) zijn. Zo lijkt het mij leuk om een filmpje te kijken of paardenraces in het oude griekenland en rome en de cavalerie door de eeuwen heen. Welke rol speelden paarden vroeger in de oorlog en hoe is dat langzaam veranderd door de tijd heen. (Maar hier liggen dan ook mijn intresses bij de combi paarden + geschiedenis :P )

Om stallen etc te vinden zou ik gewoon googelen en mensen dan mailen of bellen. Misschien wil een aardige geschiedenis docent je ook nog wel helpen?

Dankjewel! Goed idee! Ik kan op instagram aan mijn volgers ook rondvragen wat zij leuk vinden, welke tak hun het meeste aanspreekt. Eventueel inderdaad een poll, maar dat doe ik dan via een enquête op een site en dan stuur ik de link door naar verschillende social media!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:31

Was er hier ook niet iemand die een boek schreef over de geschiedenis van het friese paard (dacht ik)? Misschien kan zij je wel tip geven bij het opzoeken, of mag je misschien wel een filmpje over haar onderwerp maken, als je haar vermeldt, of haar boek gebruikt (ik zeg maar iets)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:32

Heb de trailer af, de serie gaat heten; De kunst van het paardrijden.
Dat is een ruim begrip en zo kan ik me dus in een hele serie wagen en zit ik niet alleen gebonden aan de geschiedenis.

Zal de trailer zo uploaden! Stuur dan wel even de link!

@Damned, inderdaad, dat volgtopic volgde ik nota bene :')
Is ook een leuk idee om contact met haar te leggen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:48

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:51

Oeh welke muziek heb je gebruikt? :D Gaaf!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 21:28

Felicxa schreef:
Oeh welke muziek heb je gebruikt? :D Gaaf!

Ja gaaf he :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 21:51

Nu ga ik wat maneges in de buurt mailen om te vragen of ze mensen hebben die voor ons kanaal wel wat vragen willen beantwoorden!