Gevallen samen met pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Picasso19

Gevallen samen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 19:42

Hoi, vanmiddag ging ik naar stal om op mijn verzorgpony te gaan rijden. Ik was al eventjes aan het rijden hij liep heel fijn en toen, viel hij ineens naar voren en viel op de grond. Ik Rolde net op tijd weg want het ging allemaal niet zo snel. Maar toen was ik opgestaan en zag ik ineens die pony op de grond liggen waar ik wel van schrok dat hij niet was opgestaan. Gelukkig heb ik hem kunnen laten opstaan en heb ik nog even gestapt en klein stukje gedraafd om te kijken of hij nog goed liep. En het gebeurd nu precies wanneer de eigenaar op vakantie is...
Zijn jullie ook ooit wel eens met je paard gevallen??

xxxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:45

Ik niet, maar in mijn les had een keer een paard met ruiter een koprol gemaakt... Gelukkig hebben ze er allebij niks aan overgehouden! Zelf ben ik natuurlijk wel eens gewoon gevallen ;)

mairead

Re: Gevallen samen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:52

Ja; ik ben wel eens gevallen met mijn pony. Meer dan eens. Gestruikeld door een oneffenheid in de bak, of over een drafbalk waarbij ze haar benen niet goed optilde...
Gelukkig zorgde zij er altijd voor dat ze niet op mij terecht kwam.
Maar schrikken is het wel.

Het kan gewooon domme pech zijn, maar ik kende ook een paard die kissing spines had en als gevolg daarvan vaak viel met zijn ruiter. Dit paard hebben ze moeten laten gaan...

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:53

ben een keer uitgegleden met me vroegere pony ben toen geschrokken en naar huis gelopen aangezien ik zelf ook veel pijn had en ben een keer met me vriendin haar pony uitgegleden ik zat in galop en de pony draaide zich om in galop en gleed zo met haar kont weg.

bijde keren heeft niemand iets erg opgelopen

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:53

Ben 1x op de manege met pony en al gevallen dat ik er onder lag

1x met mijn verzorgpony een koprol gemaakt, hij struikelde in galop en knalde toen tijdens zijn val boven op mijn benen(pony van 500kilo). Pony liep nog goed, ik kon echter niet lopen dus ben er op gaan zitten :+
Nog een stukje gestapt maar deed mij te veel pijn. Met veel moeite afgezadeld en mijn moeder gebeld omdat fietsen geen optie was.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:57

Ik reed zonder zadel op mijn verzorgfries, in een weiland waar ook schapen liepen. Paard had moeite met haar balans, maar voor ik haar terug kon nemen naar draf gleed ze uit.... in de schapenpoep :+ Wij vielen dus samen opzij, snel weer opgestaan om haar te pakken, op krukje gaan staan om weer op te stappen toen ik ineens dacht oeps >;) Sleutelbeen gebroken :o

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:58

Ik ben ooit heel lelijk met mijn vorige pony gevallen (staat nog op film ook :') )
Ze was een beetje rennerig na de sprong en is in een kuil gestruikeld. Ik viel recht vooruit op mijn sleutelbeen en heb deze gebroken. Even gekeken of de pony nog goed liep en toen de training afgemaakt. (om vervolgens met een groot drama aan pijn naar het ziekenhuis te gaan omdat de adrenaline uitgewerkt was..)
Moet zeggen dat ik nu wel heel voorzichtig met geworden met ondergronden, rij niet graag meer op gladde of oneven gronden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:00

Ik meerdere keren. :j
Soms gaat het heel snel en andere keren lijkt het in slow-motion te gaan.
Mijn paard is wel altijd gelijk weer opgestaan.
Misschien blijf jouw verzorgpaard liggen omdat hij niet op je wilde gaan staan?

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:02

Ik ben een keer toen ik nog op de manege reed met springen gevallen met paard en al.
Met mijn eigen paard ben ik een keer gevallen, gewoon in de galop gestruikeld en een keer met wandelen schrok ze en stapte opzij en struikelde over mijn benen en viel zo weer op mijn benen. Vraag me niet hoe we het voor elkaar hebben gekregen :')

Picasso19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 20:52

KoudbloedKim schreef:
Ik meerdere keren. :j
Soms gaat het heel snel en andere keren lijkt het in slow-motion te gaan.
Mijn paard is wel altijd gelijk weer opgestaan.
Misschien blijf jouw verzorgpaard liggen omdat hij niet op je wilde gaan staan?

Ik zou het niet weten. Ik dacht eerst dat hij pijn had aan zijn buik omdat hij eergisteren een lichte koliek aanval had.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:56

1 keertje. Dat was op de manege een aantal jaar geleden, toen was ik 11 of 12 jaar. We moesten bij A afwenden en op X afwenden naar E, mijn pony sukkelde een beetje en struikelde over haar benen en toen lag ze opeens, met mij ernaast :D

jojoboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:07

Ik heb het ook een x gehad, ik glee zo van ze nek af. Mijn pony stond ook niet in 1x op. Heb ook nog ff gewandeld en gekeken hoe warm zijn benen waren. Met koud water 5 min per been afgespoeld om de zwelling tegen te gaan, en het daaggie erna niet op gereden. Daarna liep hij weer top!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:15

RT-D --> YRT