Op wedstrijd als je niets verwacht...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekeJL

Op wedstrijd als je niets verwacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:26

Sinds Juni 2015 ben ik de trotse bezitter van een prachtige grote haflinger. Als ik hem zo even inschat dan zal hij tussen de 1.55 en 1.60 zitten.
Wardas, voor sommige Ward, komt van een manege. Hij is 9 jaar. Zijn vader is Wallenstein.
We gingen in het begin super goed en we bouwden erg snel een stijgende lijn in de dressuur. Eigenwijs als ik was nam ik in het begin weinig tot geen les. Ward kreeg een nieuw hoofdstel, fijn zadel en de beste verzorging die hij maar kon wensen.
Het ging dus super, totdat hij heel goed in zijn vel ging zitten en brutaler werd. Na een aantal flinke sprinten van hem in galop compleet de andere kant op was onze stijgende lijn op zijn retour. Onze eerste wedstrijd was in Januari 2016. Hij heeft me alle hoeken van de bak laten zien, behalve de goede en had een hele duidelijke boodschap: Ik kan het niet zonder vertrouwen en leiderschap! We hebben onze weg moeten zoeken, aandacht aan onze communicatie moeten schenken en vooral heel belangrijk: les moeten nemen. Afgelopen zondag hebben we gestart op Manege de Mustang in Zuid-Beijerland. Er was die dag een speciale haflinger wedstrijd en mijn stalgenootje vroeg of ik mee ging. Ze bood heel lief aan om me te brengen en voor te lezen. Al was ik er naar mijn gevoel nog helemaal niet aan toe, toch kon ik deze kans niet laten liggen en ben gegaan. Wel heb ik hele lage verwachtingen gesteld, ik zou niet voor de punten gaan en al zou ik stappend mijn proef door gaan, ik wilde dit heel graag. Het doel was vooral wedstrijd-kilometers maken en zien hoe het zou gaan.
Ward deed verschrikkelijk zijn best, en al vond hij nog best dingen spannend, hij had er vertrouwen in en ging er samen met mij voor. Trots dat ik was na de eerste proef! We hadden een proefje gereden zoals we het thuis ook gedaan zouden hebben! We gingen terug naar de inrijbak met het gevoel dat ik de glimlach er in geen jaren af zou krijgen. De volgende proef was hij heel goed rond te sturen maar waren we allebei echt moe. Voor de eerste proef kregen we een onverwachte echte, eerste windstpunt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HaKuNaMaTa

Re: Op wedstrijd als je niets verwacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:34

Wauw! super netjes.. Gefeliciteerd met je winstpunt!
Knappe haflinger heb je ook <3

AnnemiekeJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:41

Dank je wel :o

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:43

Normaal heb ik niks met haflingers maar die van jou spreekt me heel erg aan! Wat een leuke zeg! Gefeliciteerd met je winstpunt!

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:49

Gefeliciteerd met je eerste winstpunt!

Wat een leuke haf, hij is mooi aan de maat, ik heb tot nu toe alleen maar kleintjes gezien..

Ga zo door, lekker lessen enzo:)

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:20

Gefeliciteerd! Fijn dat jullie op de goede weg zijn. Mooie Haf heb je trouwens, hij ziet er goed uit. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:29

Gefeliciteerd met je eerste wp!
Leuk zo'n mega haf! Maar ben jij zelf dan ook extreem lang? Want hij toont helemaal niet zo mega :+

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:24

Gefeliciteerd!
Mijn dochter heeft ook gestart :)
Mag ik vragen waar je de foto's van het nsph gevonden hebt?

AnnemiekeJL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 17:55

Bedankt, leuk om te horen dat anderen hem ook mooi vinden, ben blij met mn prachtige haf! Het was een echt leuke wedstrijd, sfeer was heel goed. We gaan lekker door met lessen, ik krijg goede begeleiding op de stal waar ik werk. En heb daarbij ook nog een keer in de week zitles. Hem op vreemd terrein rond sturen zal ik nog wel een poosje spannend blijven vinden maar dat zal echt moeten wennen. Ons doel voor 2016 was om een winstpunt te behalen en dat is ons nu al gelukt *\o/*
@miccamaaike: Ik ben zelf 1.76m dus niet extreem lang. Wel heb ik redelijk lange/slanke benen.
@judithh: ik heb de foto`s van facebook: NHPS Sport & Recreatie

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:59

Netjes hoor.
Les is zo belangrijk vooral als je zo'n eigenwijze donder onder je kont heb.

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:15

Super, wat een knapperd trouwens.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:39

Ik verplaats dit topic naar RIJ-ITP

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:24

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit en ga vooral rustig verder. Succes samen!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:34

Jullie zijn een leuke combinatie, het rijden ziet er netjes en beheersd uit. Volgens mij zijn jullie weer goed op weg! Succes verder en neem de tijd.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:56

Superfijn dat het deze keer beter ging :D