Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een draver. Het was iets anders gegaan dan gepland want eigenlijk had ik hem voor de verkoop gekocht maar uiteindelijk bleek hij geblesseerd te zijn voor de rest van zijn paarden leven.
De DA raadde me aan om hem weg te brengen aangezien ik al meerdere kneusjes heb .
Maar die optie is voor mij niet aanvaardbaar, paardje heeft geen pijn en kan gewoon een lekker paarden leven hebben , alleen niet meer geschikt voor het aanspannen of rijden. Daarbij komt dat hij pas 4 wordt.Nu is het wel zo dat ik meerdere paarden heb en hij zal zeker qua stalling, voer en gezondheid niks te kort komen. Maar persoonlijke aandacht wil er wel eens bij inschieten en laat hij nou net een paard zijn die daar ontzettend van kan genieten . En dat gun ik hem helemaal, dus ben ik aan het overwegen of ik een verzorgster voor hem zal zoeken alleen weet ik niet precies hoe ik dat moet aanpakken .
Ik zoek iemand vanaf 18 + omdat het toch een jong paard is en hij veel nog moet leren. Het is een super lieve draver maar ik zoek dan wel iemand die ervaring heeft. Ook iemand die het leuk vind om met hem te spelen , grondwerk, horsemanship ed. In principe mag alles alleen kan er niet op gereden worden.
Maar omdat er niet op gereden kan worden vraag ik me af of hier wel belangstelling voor is.
Zelf vind ik het ook wel een beetje spannend omdat ik nog nooit mijn paarden 'gedeeld' heb. Hebben jullie tips of adviezen hoe ik zo iemand kan vinden?
Ik denk dat een 15/16 jarige júist een goede keuze zou zijn. Al helemaal voor zo'n paard die niet bereden mag worden, maar nog wel veel moet leren.