Sinds kort heb ik weer een nieuwe verzorgpony en hij is heel slim, pikt snel nieuwe dingen op en is graag actief. Alleen een probleempje: hij gallopeert niet aan de hand. Als hij in de wei staat en hij bijv. schrikt kan hij heus wel galloperen, maar op de een of andere manier wil het hem aan de hand niet lukken. Met de zweep willen we hem niet aansporen, heeft iemand een idee wat we kunnen doen om hem het galloperen 'aan te leren'?
Had dat met mijn tinker ook in het begin. Zij vond het vooral heel lastig. Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar op lange rechte stukken kan in het begin een hele fijne goeie oefening zijn. Zo leert ze jou alvast wat dragen maar hoeft ze de bochten etc niet door. En als ze echt niet in galop wil kun je ook eens met een ander paard ervoor galloperen. Denk dat ze dan wel wil.
aan de hand? hoe bedoel je? als je het halster vast hebt?
want voor galop als je mee wilt lopen, zul je er toch aardig de pas erin moeten hebben, anders oefen je druk uit en dan galoppeert hij natuurlijk niet, immers je commando spreekt de druk tegen.
gewoon eerst goed op de stap en draf concentreren en de galop weer oppakken als hij verder op alles goed reageert.. dus ook snapt wat druk betekent en wat je met de comando's bedoelt.
D_M_L
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-16 23:42
Met aan de hand bedoel ik inderdaad aan het halster, aan het halstertouw. Draven en stappen gaat prima, ook op commando.
waarschijnlijk gewoon te weinig vertrouwen van de pony in de manier waarop je m leidt en/of je zet teveel druk op het halster om hem/haar naast je te houden.
L0veMyHorse
Geplaatst: 23-04-16 00:02
Mijn enige opmerking: kunnen we dit serieus nemen? Ik zie 2 topics onder elkaar staan: pony galoppeert niet en pony is snel buiten adem. Allebei van jou, maar waarom? Mocht het hier over de zelfde pony gaan heeft hij duidelijk nog niet genoeg kracht om te galopperen.
Edit: ik heb even gezocht tussen je berichten en het enige wat je plaatst zijn allerlei 'problemen'. Ik heb niet helemaal het idee dat deze 'problemen' echt zijn vandaar dat ik even tem. In mijn ogen lijkt dat je alleen maar probeert zo veel mogelijk berichten te krijgen oid?
Bedankt voor uw reactie. We hebben er zeer veel aan. De pony galoppeert in de wei, dus ik neem aan dat hij dan aan de hand dat ook kan. Tuurlijk geen grote stukken, maar dat willen we natuurlijk ook opbouwen als hij eenmaal galoppeert.
In mijn ogen was bokt een mooie site om vragen te stellen die ik heb, om zo het beste voor de pony te doen. Als ik zo uw reactie begrijp, lijkt het of ik mijn vragen hier niet kan plaatsen.
Gisteren heb ik even mijn vragen verzameld en ze geplaatst, vandaar dat het lijkt dat ik dit plaats om 'meer' topics te starten, voor de lol.
Sorry als u me verkeerd begrijpt, ik had gehoopt op positieve reacties waar ik iets aan had.
Ik heb net even al je berichten doorgelezen en er gaat wel heel veel mis!! Het beste is om er iemand bij te halen die verstand heeft van paarden en dan bedoel ik niet een vriendinnetje die al wat langer rijd, maar een ouder iemand die al jaren in de paarden zit Vraag die eens om een week of 2 mee te lopen en te kijken wat jullie verkeerd doen, want dat het niet goed gaat is wel duidelijk natuurlijk. Vooral de kortademigheid van een van de paardjes klinkt als dampigheid. De luie pony word misschien overvraagd met springen, en ja, ook aan de hand kan dat te veel worden! Het is voor ons natuurlijk heel moeilijk in te schatten wat er nu precies verkeerd gaat, dus hulp die het in het echt kan zien, zal je meer aan hebben