Vorig jaar gaf ik iemand les, en zij wilde graag een eigen paard. Maar wel op voorwaarde dat ik hem dan ging rijden. Superleuk vond ik dat, en als klap op de vuurpijl mocht ik ook nog samen met haar op zoek naar onze topper

Zo kwamen we terecht bij Bos, een 10-jarige ruin van Koss x Wellington. Hij sprak ons beide direct aan, hij was braaf, leuk en gaf een onwijs goed gevoel onder het zadel. Al snel werd hij van 'ons'.
We hadden tijdens het proberen niet eens gekeken of hij kon springen, daar zouden we wel achter komen.

Eerst sprong ik een paar keer gewoon een los sprongetje met hem en wauw, wat gaf ie een fijn gevoel! Dus een keer een lijntje gebouwd en kijken wat ie deed. En handig dat ie was! Dat gaf de burger moed

Tussendoor nog wel wat gesprongen maar nog niet te serieus, ik wilde hem eerst dressuurmatig beter voor elkaar hebben. Ook hadden we een tijdje geen springzadel, het zadel waarmee ik hier boven reed was echt drama, ik kon er niet op zitten.
Maar nu zijn we weer een tijd verder, zijn gangen zijn al onwijs verbeterd, vooral zijn galop en het zadel van Chamberlain zit top, daar krijg je me niet zo snel uit

Dus vandaag bedacht ik me ineens, ik wil een parcoursje springen. Dus ik opgebouwd, en gaan met die banaan. Ik had vooral veel spanning opgebouwd voor het springen vanuit galop, omdat ik geen vertrouwen meer had in het goed bij de sprong komen, terwijl ik er wel oog voor heb. Maar dat was nergens voor nodig, want Bos geeft zo'n topgevoel en hij ziet het zelf ook onwijs goed.
Dus gingen we lekker rondspringen, en Bos was echt suuuperblij dat ie weer mocht springen, hij is namelijk zo'n geval dat als er hindernissen in de bak staan, je goed moet sturen want anders trekt ie zo op de sprong aan.
Maar nu trok hij ook fijn aan, ik kon m goed controleren en voor de rest was het heerlijk zitten en wachten onderweg.
Hij heeft mij echt super laten genieten vanavond, wauw wauw wauw. Ik weet eindelijk weer waarom ik springen zo leuk vond!
Nja genoeg geluld. Er is nog wel wat op aan te merken hoor, hij mag nog wat meer bij elkaar enzo, maar voor nu vond ik hem al fijn rond springen

Bos is echt mijn topper, hij geeft mij weer het plezier terug in de paarden
.