Superblij met Bos R(Koss x Wellington)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Superblij met Bos R(Koss x Wellington)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:29

Het is al een tijd terug dat ik als springruiter werkte. Die tijd heeft me echt een beetje het plezier van het springen ontnomen. De afgelopen jaren was ik ook het vertrouwen wat kwijt en daardoor sprong ik bijna niet meer.

Vorig jaar gaf ik iemand les, en zij wilde graag een eigen paard. Maar wel op voorwaarde dat ik hem dan ging rijden. Superleuk vond ik dat, en als klap op de vuurpijl mocht ik ook nog samen met haar op zoek naar onze topper :D
Zo kwamen we terecht bij Bos, een 10-jarige ruin van Koss x Wellington. Hij sprak ons beide direct aan, hij was braaf, leuk en gaf een onwijs goed gevoel onder het zadel. Al snel werd hij van 'ons'.
We hadden tijdens het proberen niet eens gekeken of hij kon springen, daar zouden we wel achter komen. :D

Eerst sprong ik een paar keer gewoon een los sprongetje met hem en wauw, wat gaf ie een fijn gevoel! Dus een keer een lijntje gebouwd en kijken wat ie deed. En handig dat ie was! Dat gaf de burger moed :D

Tussendoor nog wel wat gesprongen maar nog niet te serieus, ik wilde hem eerst dressuurmatig beter voor elkaar hebben. Ook hadden we een tijdje geen springzadel, het zadel waarmee ik hier boven reed was echt drama, ik kon er niet op zitten.

Maar nu zijn we weer een tijd verder, zijn gangen zijn al onwijs verbeterd, vooral zijn galop en het zadel van Chamberlain zit top, daar krijg je me niet zo snel uit :D
Dus vandaag bedacht ik me ineens, ik wil een parcoursje springen. Dus ik opgebouwd, en gaan met die banaan. Ik had vooral veel spanning opgebouwd voor het springen vanuit galop, omdat ik geen vertrouwen meer had in het goed bij de sprong komen, terwijl ik er wel oog voor heb. Maar dat was nergens voor nodig, want Bos geeft zo'n topgevoel en hij ziet het zelf ook onwijs goed.

Dus gingen we lekker rondspringen, en Bos was echt suuuperblij dat ie weer mocht springen, hij is namelijk zo'n geval dat als er hindernissen in de bak staan, je goed moet sturen want anders trekt ie zo op de sprong aan.
Maar nu trok hij ook fijn aan, ik kon m goed controleren en voor de rest was het heerlijk zitten en wachten onderweg.

Hij heeft mij echt super laten genieten vanavond, wauw wauw wauw. Ik weet eindelijk weer waarom ik springen zo leuk vond!

Nja genoeg geluld. Er is nog wel wat op aan te merken hoor, hij mag nog wat meer bij elkaar enzo, maar voor nu vond ik hem al fijn rond springen :D

Bos is echt mijn topper, hij geeft mij weer het plezier terug in de paarden <3

laughterline

Re: Superblij met Bos R(Koss x Wellington)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:38

Heerlijk jolien! :D Ben blij voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:39

laughterline schreef:
Heerlijk jolien! :D Ben blij voor je!

Dank je, lief van je :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:40

Heerlijk! Echt een fijn gevoel is dat hé?

En wat een knap paard! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:42

Ziet er super uit Joolien, Let je wel op dat je niet mee gaat zitten duwen in de galop, de sprong komt van zelf naar je toe ;).

Maar top gedaan, je ziet dat hij er veel plezier aan beleeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:14

Zeker Maanlicht, ik geniet nog steeds :D Ik wil meteen weer :')

Dank je Silly. Is me nog niet opgevallen trouwens, zal straks eens terug kijken!

Ik vind Bos net een blije labrador altijd, met die guitige kop van hem :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:23

Fijn dat je je vertrouwen zo terug kan krijgen! Ik zie ook dat je erg duwt in galop, vooral goed te zien in de wendingen dicht bij de camera, hoop dat je het zelf straks ook ziet. Dan is het denk ik zo verholpen!
Ik vind dat je boven de sprong eigenlijk al, en na de sprong wel erg snel weer op de rug zit. Ik zou graag zien dat je wat minder snel terug komt in het zadel.

Hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel succes samen! Met vertrouwen wordt je rijden ook anders, dus lekker door gaan zo! :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:29

Wat een super deal heb je daar gesloten! En een heel gaaf paard! Veel plezier voor de toekomst :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:30

Wanneer staat jullie eerste wedstrijd op de planning? :))

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:40

Ziet er idd fijn uit joolien, ga mee met de voorgangers minder duwen en misschien iets langer 'staan' in de beugels bij de landing.

Ik mis verder nog wat activiteit denk ik. Hij gaat best vlot maar mag van mij meer galopperen. (Hoop dat je t snapt)

Verder is je ritme hier en daar wat weg, maar dat is gewoon kilometers maken :)

Geniet er van! Komt vast goed :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:54

Wat leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:30

Nou voor dat je er eigenlijk geen plezier meer in had en je het vertrouwen kwijt was vind ik dat je het dan maar toch netjes doet.
Weer ff inkomen voor wat de puntjes die genoemd worden, gaat helemaal goed komen want de skils heb je wel en zeker het vermogen om er aan te werken.
Tof dat je zo genoten hebt en ik zou zeggen lekker mee door gaan.

Boss is trouwens een leuk peerd <3

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:09

Wat fijn dat je zo je plezier terug krijgt :) ziet er al goed uit hoor!

Vind je alleen vrij onrustig zitten, zowel tussen als boven de hindernissen. Zoals anderen al zeiden duw je idd een beetje, daar is genoeg over gezegd. Boven de sprong vind ik dat je wat overhaast in de verlichte zit en weer terug gaat, snap je wat ik bedoel? Ik denk dat als je iets rustiger denkt dat het er al veel beter word. Lekker kilometers maken :D