Het harde werk loont - er is duidelijk vooruitgang te merken. Ik heb in de week tussen de lessen erg hard gewerkt op het tempo én mijn conditie. Beiden zijn er duidelijk op vooruitgegaan.
Zahire doet echt súper haar best. Ben zo trots op mijn topper

De les is niet op mijn stal, een vijf minuutjes wandelen door een paadje. Vind Zahire erg leuk, kan ze lekker kijken. Hier dus op weg naar de les:

"Oeh deze piste ken ik nog niet goed." Vroeger was ik héél bang... Het minste dat ze een klein beetje spande, haar hoofd omhoog deed of zelfs nog maar haar oren naar voor was voor mij voldoende reden om compleet te flippen... Ik heb hier hard aan gewerkt, ben erg vooruitgegaan en sinds de laatste weken ben ik niet bang meer. Dat heeft ook een enorme weerslag gehad, als ze haar nu opboeit blijf ik kalm terwijl ik vroeger helemaal gespannen werd, en daardoor ontspant ze nu vrijwel meteen als er iets is. Wil niet zeggen dat ik nooit meer gespannen zit, maar in vergelijking met vroeger is het dag en nacht verschil en het boeit me niet meer als ze eens schrikt ofzo.

Paard naast de piste: interessant!
Waar gaan mijn voeten heen? :S

Het eerste drafje

Nog eens stappen tussendoor. Baasje de hartpatiënt heeft af en toe wat rust nodig XD. En zij ook, vooruit lopen is ze niet gewend en ze vind het nog moeilijk.

En na de les uitstappen aan de lange teugel.

Twee filmpjes in actie:
Draf. Zij valt nog erg veel naar binnen, hier werken we aan. En het tempo natuurlijk, dat moet nog meer stabiel worden. Maar ze loopt al regelmatiger dan vorige week

https://www.facebook.com/lesley.ceulemans.9/videos/vb.100001123359711/995486820498754/?type=3&theater
Draf en galop. Wauw, wat ben ik geschrokken van haar! Zahire komt NOOIT, maar dan ook NOOIT rond in de galop. Ze zit meestal in een sukkelgalop zonder sprong met haar hoofd omhoog en neus naar voor. Dat ze nu al netter loopt is voor mij echt wauw!
https://www.facebook.com/lesley.ceulemans.9/videos/vb.100001123359711/995494693831300/?type=3&theater
De vooruitgang is echt wel zichtbaar, ik ben echt superblij met deze instructrice

Werkpunten bij mij:
- Soms nog meer recht zitten (is al veel verbeterd)
- Tenen naar binnen!!!
- Been is stiller dan de vorige keer maar mag wat mij betreft nog stiller
- In galop gebalanceerd blijven zitten, ik merk in het filmpje dat ik soms teveel naar rechts zit
- Hand mag ook nog stiller
Qua paard voornamelijk nog tempo en heel veel rechtrichtwerk voor de boeg. Maar dat komt vast in orde, als ik deze vooruitgang al zie in 1 week ben ik benieuwd wat het over een paar maand gaat zijn!
Wie nog tips heeft: ze zijn altijd welkom
. Ik wil echt graag bijleren dus als jullie iets zien dat ik niet gezien heb (qua mijn houding/zit, paardje is nog wat werk aan but we take it slowly
, shoot!