Blij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Blij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 16:08

Ik ben echt blij vandaag!
Ik ben nu al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur, maar dingen aanleren duurt echt verschrikkelijk lang.
Met nee-schudden ben ik bijvoorbeeld twee maanden bezig geweest.
Mijn paard is een beetje traag van begrip :')
Maar het flemen is gelukt in twee keer!
Nu ben ik natuurlijk super trots op hem.

Trouwens nog een vraagje, nu ik toch bezig ben. :+
Ik ben nu ook echt al heel lang bezig met ja knikken, maar dat lukt echt voor geen meter.
Hij doet de hele tijd zijn hoofd scheef en begrijpt het echt niet.
Weten jullie nog andere manieren, of denken jullie dat ik beter kan stoppen met dat kunstje?

Arabier

Re: Blij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:03

ik kan best veel qua vrijheidsdressuur leren, maar nee schudden en ja schudden: geen idee :p flemen is een van de makkelijkste trucjes, dat duurde bij mij ook een dagje, 2 daagjes :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 18:06

Ja klopt haha.
Nee schudden doe je door in zijn oor te kriebelen, waardoor hij gaat schudden. Dat moet je dan snel belonen, en op een gegeven moment gaat hij dat begrijpen.

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:20

Mijn falabella kan steigeren tot zitten op commando, maar bijvoorbeeld de spaanse pas begrijpt hij echt niet, na een halfjaar proberen zat het er een beetje in, maar nam hij zijn achterbenen maar niet mee, waardoor hij alleen maar in een grote spagaat kwam te staan. Uiteindelijk wekte dit frustratie op bij ons beide dus heb ik het maar opgegeven :+ Als je paard er ook alleen maar gefrustreerd door raakt zal ik het ook opgeven en een ander trucje proberen :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 07:58

Ja, dat is misschien wel slim. Het ging deze keer wel ietsje beter, ik ga het denk ik nog één keer proberen, en als het dan niet lukt gewoon er mee stoppen. Ik ga denk ik sowieso een keertje een les nemen in vrijheidsdressuur, dus dan kan ik dat meteen vragen.