Vraagje buitenrit Fjordenpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Vraagje buitenrit Fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 21:08

Hoi,

Ik wil volgend weekend met mijn broertje (14jaar) een buitenrit gaan maken bij het Fjordenpaard.
Nu zag ik op de site dat ze vooraf checken of je goed genoeg kan rijden.
Mijn broertje heeft nooit op paardrijden gezeten maar wel altijd op mijn pony's gereden. Niet serieus maar gewoon voor de leuk, hij kan dus niet super goed rijden maar voor mijn gevoel wel goed genoeg om op buitenrit te gaan.
Keuren ze dat dan wel goed? Wat denken jullie?
Alvast bedankt. :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:12

Toen ik er was hebben ze niks gecheckt. Ook stuurde ze tegelijkertijd met ons een duo op pad waarvan er 1 duidelijk geen of heel weinig ervaring had. Denk dus niet dat ze er moeilijk over gaan doen.

AfricanLady

Re: Vraagje buitenrit Fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:29

Je moet eerlijk bij hun aangeven wat je kan.
Dan geven ze een zeer betrouwbaar paard mee waarmee je jezelf prima kan redden.
Wees gewoon eerlijk en ga niet stoer lopen doen.
Henk en José zijn mensen die hun paarden voor 100% kennen en niet zomaar paarden meegeven als ze het niet vetrouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:33

Heel eerlijk? Ik zou het niet doen...
Ik ben gek op het fjordenpaard en kom er met enorm veel plezier! Maar bijna alle paarden weten precies waar ze in galop mogen en de meeste kunnen ook een behooorlijke vaart maken daar. Daarbij ga je alleen, ik zou lekker op zoek gaan naar een rit waarbij er een begeleider meegaat, zal voor jullie beide een stuk relaxter rijden zijn denk ik :)
...Maar als jij denkt dat je broertje dat wel kan.. Dan gewoon heel eerlijk zeggen wat je/jullie ervaring is, en dan krijg je een prima geschikt paard mee :)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:59

Ik heb er een buitenrit met mijn vriend gemaakt die nog maar zeer weinig ervaring had, ze hebben er ook niet echt duidelijk naar gevraagd..
Bovendien vond ik de paarden heel erg mee vallen, we hadden voor mijn vriend wel om een rustig paard gevraagd.
Maar hij deed het erg goed, en vond het paard zelfs wat saai. :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:15

Anoniem schreef:
Heel eerlijk? Ik zou het niet doen...
Ik ben gek op het fjordenpaard en kom er met enorm veel plezier! Maar bijna alle paarden weten precies waar ze in galop mogen en de meeste kunnen ook een behooorlijke vaart maken daar. Daarbij ga je alleen, ik zou lekker op zoek gaan naar een rit waarbij er een begeleider meegaat, zal voor jullie beide een stuk relaxter rijden zijn denk ik :)
...Maar als jij denkt dat je broertje dat wel kan.. Dan gewoon heel eerlijk zeggen wat je/jullie ervaring is, en dan krijg je een prima geschikt paard mee :)

Hier sluit ik me bij aan.
Ze hebben hele brave paarden maar inderdaad, ze weten precies waar ze hard mogen (en hard gaan). Dus dat lijkt me dan niet bepaald verstandig.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:19

SsSimonee

Re: Vraagje buitenrit Fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:24

Ik raad het zeker aan.
De paarden passen zich ook prima aan.
Als je niet wilt galoperen of niet heel hard wilt, luisteren de meeste paarden ook echt wel.
Ik kom er al jaren en rij regelmatig met een vriendin met weinig ervaring, 2 brave paarden mee en dan kun je ook prima in stap en draf of een handgalop over de galoppaden.