Haflinger Rebel in piaffe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saral

Haflinger Rebel in piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 10:02

Hallo allemaal,

Daar is Rebel weer, met dit keer een kort filmpje.

Mijn blonde vriend heeft een moeilijke stap waarin ik veel moet blijven puzzelen. Des te blijer ben ik dat we uiteindelijk in de piaffe zijn beland!

Niets krijg je natuurlijk echt cadeau, maar dit ging toch min of meer vanzelf. Of eigenlijk: het was een logisch gevolg van het gepuzzel in de beweging van de stap, daaruit ontstond de piaffe.

De inzet smeer ik bewust nog wat langer uit, om de voorwaartse beweging te behouden. Die mag dus nog wat strakker afgebakend worden. Tegelijkertijd ben ik erg blij met de verbinding die hij in zijn bovenlijn houdt en de lichtheid in de hulpen. Het bijschaven komt dan in de loop van de tijd wel :)

Tanx voor watching!

Esther_r20

Re: Haflinger Rebel in piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:12

Ik heb er totaal geen verstand van maar dat ziet dit er heerlijk uit. Relaxt en zonder teveel dwang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:19

Mja ik weet het niet, ik vind dit zo'n typische 'truukjespiaffe', het is leuk dat ie t aanbied maar rijtechnisch is ie niet correct. Paard verplaatst zwaartepunt niet naar achteren, is niet verzameld en gaat ook niet zitten. Dus aan de ene kant tof hoor, maar aan de andere kant, wat heb je aan een piaffe die niet correct is? :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:22

De knapste Haf van bokt :D gaaf hoor! Wat start je nu met hem?

Joolien, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :) ben het er mee eens dat hij er van achter meer onder moet, maar daar moet hij ook nóg sterker voor worden. Veel korte stukjes oefenen, vlug houden en dan komt het wel goed.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:23

Ik denk dat hij al een stuk zou verbeteren als je het vanuit verzameling vanuit draf zou vragen. Het is een goed idee om hem op deze manier duidelijk te maken wat de bedoeling is. De verfijning zou ik vanuit de draf gaan doen. Dan heb je meer actie om om te zetten in verzameling. :) Fijn dat je het wel op een rustige manier aanleert! +:)+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:23

Nou hij laat zich wel degelijk een klein beetje zakken hoor en ze zijn nog maar aan het begin. Heel veel verstand heb ik er niet van maar t ziet er in ieder geval ontspannen uit. Mooie haf ook :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:32

Ziet er heel relaxt uit ! Zou het hierna vanuit draf gaan doen , krijg je ook iets meer impuls erin

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:35

Volgens mij hebben mensen hun ogen in hun achterhoofd zitten, of ik kijk heel ergens anders naar? Maar hij gaat wel degelijk zitten. Het bekken kanteld, duidelijk.

Ik vind het heel erg knap en van hier uit kan ze weer verder bouwen, wat ik ook niet anders verwacht van Sara :Y)

Nogmaals, I love it <3

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:39

Joolien schreef:
Mja ik weet het niet, ik vind dit zo'n typische 'truukjespiaffe', het is leuk dat ie t aanbied maar rijtechnisch is ie niet correct. Paard verplaatst zwaartepunt niet naar achteren, is niet verzameld en gaat ook niet zitten. Dus aan de ene kant tof hoor, maar aan de andere kant, wat heb je aan een piaffe die niet correct is? :)

Dat zie je tegenwoordig in de GP zelfs niet bij Gal enz. Dus dan is het zo slecht nog niet.
Mooi ontspannen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:52

Super gaaf, rebel is mijn voorbeeld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:59

Het is inderdaad een leuk begin richting een piaffe.
Qua tact, balans en kracht moet er nog het nodige gebeuren, maar dat komt vast wel goed. Vanuit stap is inderdaad moeilijker om aan te leren. Via een flink verzamelde draf is makkelijker op te vangen voor je pony :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:24

Joolien schreef:

:roll:

TS hoe durf je ons een filmpje te laten zien van een beginnende piaffe, waar nog aan gewerkt wordt. Foei!

Kom maar eens terug als het er zo uitziet:
https://youtu.be/PdBkHEqatzA

Wij willen op bokt geen dingen zien waar nog aan gewerkt moet worden en die nog niet correct zijn ~~}> stel je voor zeg.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:33

Ik vind het knap hoor! En hij kantelt wel degelijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:34

Daar is ie weer ! <3 Dit ziet er echt een heel erg goed begin uit :j
Sommige paarden zijn van bouw ook gewoon meer bevoordeeld dan anderen om die zakkende achterhand duidelijk te laten zien.

Parcival bijvoorbeeld heb ik nog nooit zien zakken achteraan en hij is ook op de os geraakt :+

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:39

Amaris schreef:
Joolien schreef:

:roll:

TS hoe durf je ons een filmpje te laten zien van een beginnende piaffe, waar nog aan gewerkt wordt. Foei!

Kom maar eens terug als het er zo uitziet:
https://youtu.be/PdBkHEqatzA

Wij willen op bokt geen dingen zien waar nog aan gewerkt moet worden en die nog niet correct zijn ~~}> stel je voor zeg.

Haha Amaris :')
Op bokt word je meteen afgestraft als je dingen laat zien waar nog aan gewerkt moet worden... jammer hoor.

Maar TS, dat ziet er gaaf uit zeg! Ik hoop ooit zover met mijn hafje te komen :9

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:45

Ik snap dat je trots bent, gaaf hoor!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:40

Ik vind het juist fijn eruit zien ookal moet er nog aan gewerkt worden. Je weet waar je mee bezig bent dus ga zo door!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:45

Mooi begin hoor, ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:45

Ziet er mooi uit, het begin is zeker gemaakt: jullie komen er wel :D

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:47

Ziet er heel fijn en ongedwongen uit! Mag zeker nog aan gewerkt worden, maar zie het liever met rust en ontspanning gebeuren, dan met een hele hoop spanning!

Werk lekker samen verder, komt het met jullie helemaal goed! :j

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:30

Wauw ik vind het er geweldig uitzien! Super!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:47

Amaris dat filmpje bizar zeg. Hihi zo heb ik het nog nooit gezien.

En wat een gave haf zeg. Verliefd!

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:54

Ik vind het juist erg leuk en moedig dat mensen ook fotos of filmpjes plaatsen van dingen die nog niet af/waar nog aan gewerkt moet worden. En dan ook wel weer een beetje jammer dat mensen denken dat iedereen meteen GP kan rijden. Ik vind het juist er knap en leuk. Ik doe het je niet na :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:59

Ik denk dat het meer is dat zij liever een ander begin zien.

Vind het er zelf goed uit zien! Paard blijft ontspannen. Zit hier en daar al een pasje bij waarbij hij zichzelf voor lichter maakt, leuk! Gewoon steeds iets meer aanspanning en dan gaat ie vadt vanzelf meer zitten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:03

Ziet er al leuk uit!

Ik zou hem achterwaarts laten gaan en vandaar uit de piaffe in. Misschien blijft hij dan wat beter ondertreden. Nu mist de achterkant een beetje.