Weer willen paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Weer willen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:51

Hoi bokkers!

Ik heb vanaf mn 8e tot mn 14e op een manege gelest. Mee gestopt omdat ik vond dat ik daar niet echt mee verder kwam.
Op mn 10e kocht ik tevens ook mijn pony, dus daar ging ik mee naar manegelessen. Maar dat was van korte duur, ze raakte kreupel, peesontsteking. Zowat aan alle benen een keer kreupel geweest, dus eigenlijk heb ik nooit echt met haar kunnen rijden. Een paar maand, en dan was het weer mis.
Inmiddels is mevrouw 28 en staat hier op de weide van haar pensioen te genieten.
Ik heb intussentijd toen ik 15 was, 2 jaar een aantal jonge paarden van iemand anders doorgereden. Dat was hartstikke leuk! Maar moest ik mee stoppen ivm studie.

Inmiddels ben ik 20, het vooruitzicht is dat ik het over een paar maand rustiger heb (studie klaar, ga ik aan het werk). En de laatste tijd kriebelt het zo ontzettend weer.
Ik weet alleen niet goed hoe of wat. Ik haal wel echt plezier uit wedstrijden rijden, liefst springwedstrijden.
Maar hier in de buurt zitten volgens mij weinig maneges die ook 'goed' zijn voor verdere ruiters. IMO is het allemaal wat meer gericht op beginners, je springt niet hoger dan max 50/60 cm.
Niet om neerbuigend te doen, maar daar is voor mij weinig lol aan.

Dan een andere optie; paardje kopen. Ik heb al een spaarpotje waar al een leuk bedragje in zit, maar daar kun je nog geen paard van kopen.
Stalling geen probleem, financieel zijn de onderhoudskosten zeker haalbaar. Punt is meer dat ik niet elke maand honderden euro's opzij kan zetten voor het aankoopbedrag.
Plus er komt nog van alles bij, als je wedstrijden wil rijden, startkaart, maar vooral trailer...

Ik zit dus een beetje te twijfelen... Het kriebelt gewoon zo weer, ik zou weer zo graag rijden!
Liefst ren ik nu naar een manege, maar ik vind het eigenlijk ook best wel zonde geld als ik er weinig van ga leren, dan leg ik dat liever opzij voor het paard.

Wat zouden jullie doen?

AlwaysH

Re: Weer willen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:52

Kan je niet een paard van iemand bijrijden? Vind je misschien net iets leuker en hoeft ook niet duur te zijn!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:55

Een advertentie plaatsen voor een bijrijdpaard en daarnaast een leskaart voor op de manege om je rijvaardigheid beetje bij te schaven. Op manege's zijn er misschien als je beetje bekend bent ook wel mogelijkheden om of jongere dieren te rijden of te leasen etc. Of daar zijn eigenaren die wel een bijrijder zoeken.

Zou iig wel weer beetje gaan lessen want je hebt al paar jaar niet meer serieus gereden. Als je een eigen paard of bijrijdpaard zou krijgen is het wel handig als het gevoel wel beetje er al is.

MaximeEratos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:58

Op internet even zoeken naar privé-leraren, die hebben mij meer geleerd in 1 maand dan de manege in 3 jaar!

Ineke2

Re: Weer willen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:18

Een bijrijdpaard zoeken? Met een beetje mazzel mag je er ( op eigen kosten meestal dan) mee op wedstrijd.