Enkele maanden geleden, vroeg mijn trainer of ik mijn paard zou willen "lenen" aan een zuid-Afrikaanse ruiter met oog op de Paralympische spelen dit jaar.
Donderwolk is niet van mij, ze is als drie jarige bij mij gekomen. Ik heb ze zelf zadelmak gemaakt en loopt ondertussen M3-M4 in België ( ongeveer Z2 )
De eigenaar legt de beslissing in mijn handen, dus denk ik bij mijzelf "wat is een seizoen als je iemand zijn droom kunt waarmaken?"
Zo gezegd, verhuist Donderwolk naar mijn trainer voor 3 maanden. De eerste rit door haar nieuwe ruiter is spannend. Hoe gaat Don omgaan met haar beperking? Gaat ze profiteren? Is er een klik tussen die twee?
Maar alles gaat goed, Shani en Don kunnen het goed vinden en de trainingen gaan zeer goed.
Shani en Tammy komen uit zuid-Afrika en hopen hier hun droom waar te maken. Shani ging Don rijden, Tammy rijdt met Verdi, een topper van Philippa.
Vorig weekeinde was het dan zover, hun eerste internationale wedstrijd in Deauville, Frankrijk. Ik wou het natuurlijk voor geen goud willen missen, dus besloot ik mee te gaan en niet alleen kijken, maar ook helpen. Amai... Dat was nogal wat! Serieus werken!
Wij vertrokken op woensdag, met vijf paarden, vijf ruiters, een trainer en ikzelf richting Frankrijk. Na 9uur rijden ( een uur stilgestaan aan de grens) kwamen wij aan op het prachtig hippisch complex.
Hierbij enkele foto's van ons avontuur.

Op stal aangekomen.
Eerste verkenning in de prachtige arena

Het team bij elkaar

Van links naar rechts : Nicole den Dulk, Chris, ikke, Philippa johnson-Dwyer, James Dwyer, Shani en Tammy

Stress

Onze tackroom werd goed bewaakt door Charlotte

Eerste dag, succesvol voor Philippa. Net als dag twee en dag drie! Onklopbaar team!

Tammy met Verdi.
Spijtig genoeg ging de eerste proef niet zo goed. Maar ze herpakte zich zooo goed op dag twee. 64% en daarmee minimum score behaald!

James Dwyer. Top merrie, en super resultaten! Twee maal 4de en in de kür 3e!

De topresultaten vieren!

Nicole wordt twee maal derde en in de kür 2e. Dit met Bubbles, die ze nog maar een dikke maand rijdt. Gewoon onvoorstelbaar!

De Britten hebben geld! Elke deelnemer heeft een auto.

Ready to go!

In de proef!
Ze behaalde in de eerste proef net geen 64%, in de tweede proef net geen 65%. Net genoeg om de kür te mogen rijden, geweldig!! In kür nog een stapje naar voor en 6e met 66%
Ik kan als afsluiting zeggen dat het een hele bijzondere ervaring was. Ik heb met momenten met open mond staan kijken naar de ruiters. Hun verhalen gehoord en ondertussen diep respect gekregen.
Het was ook hard werken, je moet zoveel meer doen, maar elke extra hand wordt zo geapprecieerd.