Het was van vorige zomer geleden dat ze nog streken uithaalde, en dan moet het toch weer zo ver komen. Even schetsen: vorige zomer amper kunnen rijden, omdat paardlief me er keer op keer af gooide. Het rijden ging altijd super goed, geen vuiltje aan de lucht, en plots tegen het einde toe ging ze er elke keer heel hard vandoor. Met of zonder bokkensprongen, afhankelijk van de dag. Aangezien er geen aanleiding was, heb ik me hier erg zorgen om gemaakt.
Intussen hebben we allerlei dingen veranderd: 24u/24u weidegang, passend zadel (niet die van in mijn profiel, die paste inderdaad niet), osteopaat, en sinds 6 weken ook Regumate. De Regumate is er gekomen omdat het een hele winter super goed ging, en plots half februari kreeg ik weer ander (oneerlijk) paard. Laten scannen en bleek hengstig, dus na andere dingen uit te sluiten zijn we er intussen vrij zeker van dat het hiermee te maken heeft. Op Regumate ging het intussen super goed!!
Maar gisteren dan toch weer plots een gekke pony. Dit keer wel mét aanleiding, dus dan ben ik altijd al iets meer vergevingsgezind. Alles ging super goed, tot er plots een fazant uit het veld kwam rennen. Daar ging mijn eerste rondje in de bak. Goed blijven zitten en fazant was terug weg, dus reed ik door. Intussen sloeg het weer om en begon het te donderen. Gaat ze er nog 3 extra keren vandoor... Ondanks dat ik haar echt wel gerust stelde en telkens nieuwe kans gaf. Is dat normaal voor paardje met wat bloed als het dondert? Iemand hier ervaring mee? Heb erna even aan de longe getest en ook hier was ze erg onstuimig (normaal is ze rustiger), dus ik hoop dat het weer 1malig was? Word hier als ruiter zo onzeker van.
Bedankt voor het lezen alvast! Hopelijk ben ik hier niet alleen mee
. Maar ze heeft echt de tijd van haar leven nu, is echt geen paard om op stal te zetten.