Strandrit Ameland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodhi

Strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 17:04

(Ik wist niet waar het beter paste, bij YRT of hier, dus heb maar gegokt.)

Hoi,

Komende zomer ga ik samen met een vriendin en mijn zusje(en ouders uiteraard) naar Ameland.
Dit doen we vaker, ik heb al 2 keer met veel plezier een strandrit gemaakt bij Jutterspad.

Nu is het probleem dat mijn zusje te jong is om een rit daar te maken(ze is 10 en je moet 12 zijn om daar te kunnen rijden).
We zijn dus op zoek naar een andere stal op Ameland waar je een leuke strandrit kunt maken.

We houden alledrie van een beetje actie en dus geen paardjes die een beetje achter elkaar aan sjokken.
Sowieso met galop in de rit, mijn zusje wil dit ook graag. Ze rijd wel iets korter dan ons, maar heeft vaker(op vakantie) zelfstandig buiten gereden met galop en is zeker geen beginner.
We willen het liefst dus met ons drieën rijden, uiteraard geen probleem als er andere kinderen meerijden.

We zoeken dus een stal op Ameland waar je een leuke strandrit kunt maken vanaf 10 jaar(of jonger natuurlijk). Omdat we alledrie redelijk lang zijn graag op paarden, maar dat maakt niet erg veel uit.

Wat zouden jullie aanraden en wat zijn jullie ervaringen met die stal?

KiWhi

Re: Strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:28

Ah Ameland, goeie keus! :)
Bij de Blinkert (Ballum) heb ik een aantal hele leuke ritten gemaakt.
Leuke paarden en fijne begeleiding. Ze rijden in de zomer wel
vaak met grote groepen, maar ik heb dat zelf nooit een probleem gevonden.

Verder zou je kunnen kijken bij www.paardrijdenophetstrand.nl
ook daar heb ik een paar leuke ritten gemaakt, maar ik denk dat je zusje
daar nog te jong voor is helaas.

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:37

www.paardrijdenophetstrand.nl zou wel een optie zijn. Mail gewoon even wat je wensen zijn dan kunnen we de rit daar eventueel ook op aanpassen. We hebben wel voornamelijk (stevige) pony's en maar weinig paarden..

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 20:08

KiWhi schreef:
Ah Ameland, goeie keus! :)
Bij de Blinkert (Ballum) heb ik een aantal hele leuke ritten gemaakt.
Leuke paarden en fijne begeleiding. Ze rijden in de zomer wel
vaak met grote groepen, maar ik heb dat zelf nooit een probleem gevonden.

Verder zou je kunnen kijken bij http://www.paardrijdenophetstrand.nl
ook daar heb ik een paar leuke ritten gemaakt, maar ik denk dat je zusje
daar nog te jong voor is helaas.

Blinkert zou inderdaad wel kunnen. Grote groepen maken niet zo veel uit, als we maar lekker kunnen rijden :j
Bedankt!

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 20:12

AnneKi schreef:
http://www.paardrijdenophetstrand.nl zou wel een optie zijn. Mail gewoon even wat je wensen zijn dan kunnen we de rit daar eventueel ook op aanpassen. We hebben wel voornamelijk (stevige) pony's en maar weinig paarden..

Het is vanaf 12 jaar, maar als er een uitzondering kan gemaakt worden via de mail zou dat fijn zijn, ziet er leuk uit! Pony's maken op zich weinig uit, we willen niet per se op paarden ;) Bedankt!

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 15:06

Meer mensen? :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:08

De Blinkert is echt een aanrader, als je daar aangeeft wat je wensen zijn (paard, pony, ras, druk, rustig) wordt daar zeker rekening mee gehouden! Op het strand wordt de groep ook opgesplitst in wel/niet galopperen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:07

Bij de lange duinen zou ook kunnen. Plus paardrijdenophetstrand is ook zeker een goeie

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 21:00

amoj schreef:
De Blinkert is echt een aanrader, als je daar aangeeft wat je wensen zijn (paard, pony, ras, druk, rustig) wordt daar zeker rekening mee gehouden! Op het strand wordt de groep ook opgesplitst in wel/niet galopperen.

Dat is inderdaad wel fijn, ook voor mijn zusje! Ik denk dus dat het de Blinkert word ;) Bedankt!

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 21:01

hagelslag schreef:
Bij de lange duinen zou ook kunnen. Plus paardrijdenophetstrand is ook zeker een goeie

Lange duinen heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.. Waar ligt dat?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:27

Tussen ballum en hollum. Moet je even googlen ;-)

_Tessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:21

De Blinkert is zeker een aanrader!
Ik heb daar veel buitenritten gemaakt en heb het altijd leuk gehad, de leiding is (meestal hihi) super gezellig waar je ook wel een leuk praatje mee kan maken :)

paardrijdenophetstrand is ook erg leuk, omdat wij al vaak 'het zelfde rondje' hadden gemaakt bij de Blinkert zijn we daar een paar keer heen gegaan en gevraagt of we ook een keer de andere kant op konden, met veel overleg is daar veel mogelijk!
De groepjes zijn ook kleiner, ik heb daar 2 buitenritten gemaakt en die waren bij de met 3, mijn zusjes en ik. Bij de Blinkert zijn de groepen wel veel groter.

Waar zitten jullie op Ameland?

xxvera97xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:45

Blinkert, rijstal nella dorien, de lange duinen, le cheval ?