In februari ben ik afgestudeerd en ook meteen een contract gekregen en genoeg werk. Hierdoor begon het wel te kriebelen. Nu zou ik mijn eerste geheel eigen paardje kunnen kopen. Ik had al eerder met een staleigenaar een draver. Geheel van hem en ik zou hem over gaan kopen zodra het mogelijk was. Echter toen ik hier over begon wilde hij het paard zelf houden. Prima natuurlijk. Echter kreeg het paard een heup blessure waardoor rijden niet meer mogelijk was. Om die reden ben ik toch gaan kijken voor een eigen paardje.
Na een vrij korte zoektocht ben ik een heel leuk paardje tegen gekomen. Iets wat ik helemaal niet zocht. Iets totaal anders en niemand had dit van mij verwacht en de meeste vonden het ook niet zo bij mij passen. Echter heb ik hier niet naar geluisterd en is het paardje mee naar huis gegaan na een aantal keer gekeken te hebben.
Het is een paardje die met een strenge hand opgevoed moet worden. Merkte al heel snel dat het paardje behoefte had aan duidelijkheid. Wat mag wel en wat mag niet. Dit werpt zijn vruchten af en het paardje word steeds gehoorzamer en luistert steeds beter. Lomp is hij wel een beetje maar dit word door die ‘’strenge’’ opvoeding wel al minder.
Het is een flink project maar ik heb dit met beide handen aangegrepen. Het leek me een enorm leuke uitdaging om een paardje geheel naar eigen hand te kunnen zetten in alles.
Grote plannen heb ik momenteel nog niet met hem. Echter denk ik wel dat ik volgend jaar een startkaart ga aanvragen. Hij heeft veel looplust en mooi been werk, wie weet waar we kunnen komen. Ik zelf ben nog nooit in de wedstrijdsport gestart, dit lijkt me wel leuk maar is geen grote droom ofzo.
Mijn doel is nu om het paard geheel braaf onder het zadel en aan de hand te krijgen. Het lompe gedrag er uit te krijgen en gewoon een leuk rij paardje van te maken.
Genoeg gekletst, hier een klein paspoortje van mijn paardje:
Naam: Quintin vd Beekrand
Vader: Drybarrows Hank
Moeder: Lady Jewel vd Olde Maten
Leeftijd: 4
Geslacht: Ruin
Ras: Fell pony
Schofthoogte: +- 141
Foto 1: De foto die ik als ‘’advertentie’’ foto doorgestuurd kreeg.
Foto 2: Eerste keer er op.

Foto 3: Lief koppie waar ik verliefd op werd.

Foto 4:
Foto 5: 18 maart kwam Quint dan mijn kant op. Hij was erg braaf op de trailer hoewel hij amper stil kon staan. Lastig puntje van Quint.

Foto 6: Aangekomen op zijn nieuwe plaatsje mooi in de paddoc.
Foto 7: En na een weekje samen met de andere ruin in de weide waar hij niet zo gewaardeerd werd en werkelijk moest rennen voor zijn leven. We hebben zo snel als mogelijk uit de weide gehaald en staat nu ook nog steeds alleen (draad en hek tussen hem en de kudde)
Foto 8: Ondertussen de training meteen opgepakt.
Foto 9: Na 2 weken liep Quint er al een stuk beter bij vergeleken met de eerste keer erop.
Foto 10: Body hadden we om omdat we ook een sprongetje mee pikte aan het einde.
Foto 11: Selfies horen er ook bij.
Foto 12: Tijdje terug voor de eerste keer naar buiten gegaan met Q, dit ging goed!!
Foto 13: Grote vriend van me!
Foto 14: Zijn lieve smoeltje elke dag weer als ik aan kom.
Foto 15: En als afsluiter!!
Ik hoop nog onwijs lang van deze knapperd te mogen genieten.
En wie weet waar we eindigen.
Bedankt voor het kijken!!
PS. Sorry van de onwijs slechte kwaliteit. De foto's komen van fb af en zijn door het uploaden achteruit gegaan.