Een lekker dagje op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Een lekker dagje op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 15:50

Wat heb ik genoten :).

De dag begon met een ritje naar de winkel. Mijn dekje schuift enorm dus ik wilde een Big Square, dat is zowat het enige dat deftig ligt op mijn merrie. Ik heb gekozen voor de mango, een hele sky blue set is in bestelling.
Dan op naar het paard waar ik met mijn vader had afgesproken, die zie ik maar weinig. Hem even aan het werk gezet om 3 zakken voer te verslepen. Voor hem is dat geen moeite, terwijl ik (hart/spierpatiënt) het bijna in mijn broek doe. Heel handig...
Dan paardje rustig opgezadeld en compliment in ontvangst genomen dat ze er zo goed uit ziet :D. Is waar ook, ze is al haar wintervacht kwijt en heeft haar mooi zomers vachtje terug. Ze staat op ideaal gewicht en blinkt zo hard, niet normaal!
Lekker rustig ritje, vwnw ingereden, dan tien minuutjes opgepakt, een sprongetje ter beloning en uitstappen. Morgen heb ik een halfuur les van een nieuwe instructrice, echt dressuurgericht dus verwacht dat het voor ons twee conditieloosjes best intensief gaat zijn. Daarom wou ik haar vandaag gewoon even rustig losrijden. Lekker gepoetst en terug in de wei gezet.
Werd ze even erg druk. Er stond een veulen in de wei ernaast en zij bleef er maar op roepen en doen, gekkerd. Ik denk dat ze ook wel eens mama wilt worden en dat ze een heel goede moeder zou zijn. Normaalgezien zal ze volgend jaar gedekt worden, als haar hengstigheid dan tenminste is teruggekomen.

Pa was ondertussen al weg, met mijn sleutels... Meteen gebeld, hij ging binnen drie kwartier terug zijn. Goed, ben ik eerst de hond wat beginnen knuffelen, die had er deugd van.
Dan naar 1 van de manegepony's geweest. Ik mocht er eerst niet bijlopen, ze liep weg. Heb me gewoon op mijn kont gezet en gewacht. Dat vond ze erg raar en rustig kwam ze voetje voor voetje dichterbij. Stak mijn hand uit en ze snuffelde eraan. Ze kwam nog wat dichterbij zodat ik haar hoofd kon strelen.
Na een paar minuutjes mezelf geherpositioneerd zodat ik haar hals kon aaien. Ze leek erg verbaasd dat ik er was om haar te verwennen, zonder iets terug te verlangen. Heb haar een massage gegeven op haar nek en schouder, ze viel helemaal in slaap ervan. Wat een schatje. :D

Ik ben zelf weer helemaal ontspannen en blij ervan :D

chelseajane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:13

Lekker hoor! Ik kon ook altijd zo genieten van lekker op stal zijn. Met van alles en nog wat bezig zijn. Heerlijk! En vooral met dit soort weer :D