(VOLG) Zilady moet werken aan haar 'zomer buikje'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustMyZtje

(VOLG) Zilady moet werken aan haar 'zomer buikje'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 20:31

hoi hoi!
Ik ga een volg topic bijhouden voor mijn paard Zilady (Zila). Aangezien ik ook actiever wil gaan rijden zie ik dit een beetje als een motivatie om alles weer op te pakken.
Achtergrond verhaaltje:
Ik kocht Zila toen zij 6 jaar oud was, ze was heel mager en met veel goede zorg is ze daar bovenop gekomen. Alleen nu, gaat het de andere kant op :') Vorige zomer is zij heel licht hoef bevangen geweest. hier is ze goed vanaf gekomen, alleen staat ze nog wel een beetje op het randje.
Zila is een 9 jarige KWPN merrie van 1.65. Ze is van zich zelf al wel wat stevig gebouwd. (brede borstkas etc) Nu heb ik de laatste maanden niet veel gereden, mede door het weer en motivatie. Dit wil ik wel weer volop gaan oppakken. En zeker na mijn examens wil ik gaan knallen met haar!

Ze staat nu overdag buiten op in een bak met een bestraat stuk waar ze hooi kunnen eten. In de nacht staat ze op stal waar ze 1x 1/4 schep basis brok krijgt. Deze zomer zal ze weer volop de wei in gaan.
En dat is dan ook gelijk een probleempje. Ze propt haarzelf letterlijk vol, beweegt zelf niet veel en eet dus alleen. Grasmasker is geen optie helaas, die krijgt ze of af, maakt ze kapot of haar huid is er gevoelig voor. Ook een stuk afzetten is geen optie, ze gaat dwars door het draad door om bij de andere te zijn.

Ik wil haar dus een beetje voor zijn, en een 'summerbody :')' creëren, zodat ze misschien zonder zorgen de wei op kan.

Met dit topic hoop ik dat ik het goed kan bij houden, en ook de verandering kan terug zien. En als mensen misschien met hetzelfde lopen, kunnen we dat misschien hier samen gaan bijhouden :D
ik hoop voor nu dat ik genoeg informatie heb gegeven. En anders wordt dat wel duidelijker in het topic. Tips zijn ook altijd heel erg welkom!

'Let The Games Begin!" :))

2011:
Afbeelding
2012:
Afbeelding
2013
Afbeelding

2015:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JustMyZtje op 09-04-16 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:50

Leukleuk, natuuuurlijk lees ik mee *\o/*

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 21:14

L0veMyHorse schreef:
Leukleuk, natuuuurlijk lees ik mee *\o/*

jajaaa, leuuk :D Over een tijdje samen met sviennie knallen :):)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:02

Hoe gaat het nu met Zila? ~~}>