Hoelang per dag ruik jij naar 'PAARD'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij?

Nog even die heerlijke lucht van de paarden opsnuiven
41 (50%)
Hè nee, gelijk die geur wegspoelen... genoeg naar 'paard' geroken!
20 (24%)
Mwah, kweenie...
21 (25%)

Totaal aantal stemmen: 82

CoonArt

Hoelang per dag ruik jij naar 'PAARD'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 18:58

Neem je gelijk dan een douche als je terugkomt van de paarden, of blijf je nog even rondlopen met het equine aroma? :) (Ikzelf duik altijd de douche in en doe mijn jas de was in)

(Dus als je paard jouw jas als schuurpaal heeft gebruikt, of als hij/zij zijn/haar grote neus in jouw jaszak heeft gestoken op jacht naar lekkers, of na een rijles of buitentocht, of na poetsen...

Saul

Re: Hoelang per dag ruik jij naar 'PAARD'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:02

Nou dan heb ik toch medelijden met mijn medemens :Y)
Ik spring namelijk niet 3x per dag de douche in en was ook niet 3x per dag mijn jas uit :+

Wel douche ik iedere dag, maar heb uiteraard een paardenjas die met regelmaat maar niet iedere week in de was gaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:03

Ik ga echt niet meteen douchen als ik thuis kom. En jas hangt gewoon aan de kapstok. Wel kleed ik me meteen om in andere kleren en gaan de paardenkleren na het luchten of in de was of kunnen nog een dagje.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:04

Nu mijn paarden in de achtertuin staan loop ik er de hele dag bij in en uit, dus ik stink toch echt de hele dag naar paard.

Douchen doe ik altijd savonds pas dus als mensen het vinden stinken is het jammer dan. Ik ruik dan overigens niet naar urine, mijn paarden staan niet op stal.

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:04

Ik douche altijd meteen, maar mijn jas gaat bijna nooit de was in :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:13

Ik douche of kleed mij alleen direct om als ik zweet. Verder vind ik het lekker ruiken :)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:16

Ik vind de geur heerlijk. :+ (dat zegt genoeg denk ik)

:Y)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:18

1x per week rijden, doe ik zonder jas / oud fleecevest / normale jas, maar who cares als hij écht vies is was ik 'm wel hoor :) Snuffelpartijen maken me niks uit, knabbeltjes met kwijl dan weer wel.
Doe de paardrijbroek thuis uit als ik op de bank / naar mijn kamer ga.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:19

Ik loop er gerust nog even in rond, en de jas gaat aan de kapstok :D anders moet ik wel heel veel wassen :')
Kleren heb ik ook wel vaker dan 1x aan als ik alleen rijd.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:21

Ik heb mijn rijkleding 2 dagen aan, ongeacht of ik gereden heb of niet. Tenzij ik flink gezweet heb dan gaat het gelijk de was in.

Maar lekker ruiken kan ik nou ook niet zeggen hoor :P

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:25

Ik werk tijdelijk op een stal, dus ruik minstens 8 uur per dag naar paard :+ Zodra ik terug kom gaat mijn jas op de kapstok met de andere paardenjassen en ikzelf kleed me meteen om. Ga vaak wel eerst even of sporten of op de bank hangen voordat ik onder de douche duik. Maar ga sowieso niet m'n bed in voordat ik gedoucht heb.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:28

Ligt er aan wat ik nog moet doen vanmiddag de hele dag op stal geweest ruik het nu zelf ook maar ga straks pas douchen hoef nergens heen. Zit toch maar thuis

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:29

Heb vorig jaar op een KI en fokkerij gewerkt dus ik rook heel de dag naar paard tot ik mij ging wassen, nadat ik nog eens de stallen hier thuis deed. :+

Nu is het eigenlijk 2 tot 3x per dag, ik heb wel steeds andere kledij aan waardoor het minder ruikt..ik omkleed mij dus heel vaak en iedere keer dat ik ga was ik mij af met een washandje, pas na de laatste voerbeurt & stallen kuisen ga ik mij wassen. In het weekend of vakanties heb ik er geen probleem mee dat ik heel de dag door ruik, ikzelf ruik er niets meer van..zo gewend ben ik het. :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:30

Mijn rijbroek draag ik net zo lang, totdat het echt niet meer kan. :P

Douchen is voor watjes.

En een beetje paardenkwijl, dat is gel. Duh...

:P

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:39

Het is niet dat ik het niet lekker vind ruiken, maar mijn ouders zijn allergisch -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:42

Vrees zo'n 24 uur _O-

Ik woon er tussen, dus tja...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:44

Ik douche voordat ik naar mijn werk ga. Paarden aan huis, dus ja....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:45

Ik douche meteen als ik thuis kom. Wel zo fris.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:46

Ik werk met paarden, dus ja... best wel lang, en als ik op t werk slaap loop ik ook gewoon totdat ik ga slapen in mijn rijkleding rond, douchen doe ik wel elke dag natuurlijk :')
Als ik niet op mijn werk slaap gaan mijn kleren meteen bij thuiskomst de was in en duik ik onder de douche. Vind ze heerlijk ruiken hoor, maar in huis hoeft niet OOK nog eens die paardenlucht te hangen waar ik al zo'n 80 uren per week in zit haha

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:47

ze staan bij mij aan huis, ik ontkom er niet aan :+ _O-

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:37

Bij mij ook aan huis, maar alles gaat in de bijkeuken uit, jas laarzen etc... En douchen gelijk! Alles van de paarden blijft in de stal, mag niet mee naar binnen. Maaaaaar als ik met paarden bezig ben en ik ga ook nog op bezoek bij mijn vriendin met paarden, blijf ik rustig de hele dag in die kleding lopen :9 ik moet wel eerlijk zeggen, ik heb maar 2 paarden en ze staan 24/7 buiten dus eigenlijk stink ik niet echt als ik thuis kom :o en ik was mijn handen ook op stal _O- als ik het zo opschrijf zou je bijna denken dat ik geen paarden wil hebben _O-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 20:41

Jasmijn203 schreef:
Het is niet dat ik het niet lekker vind ruiken, maar mijn ouders zijn allergisch -O-

Later vervangen door Curly's? Die schijnen anti-allergisch te zijn... :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:45

Zodra ik thuis kom; meteen in de douche! Ik kende altijd een meid en die stonk echt 24/7 naar paard, echt heel vies! Als ik dan naast haar zat in de klas, vond ik dat altijd zo misselijkmakend. Die geur werd gewoon zuur. Paardengeur vind ik heerlijk, maar dat betekent wel dat je je wel moet douchen bij thuiskomst en niet met deze geur moet blijven rondhangen.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:46

Nou, ik heb net voor het eerst dit jaar weer dazen-ex gespoten. Ik weet niet of het mee telt als ik-ruik-naar-paard maar dat ruik je nog wel een dag :').

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:47

Ik ben tijdenlang eerst naar stal geweest, om me vervolgens daar om te kleden en de rest van de dag te werken in een restaurant. :Y)
Met schone kleding aan zit de geur alleen nog in je haar, maar die droeg ik daar toch altijd vast, dus niemand die er last van had. Frisse kleding, deo en een klein beetje van een lekker geurtje verdoezeld dat wel. Er zijn wel dagen geweest dat ik heeeel graag even tussendoor had gedoucht. :7

Als ik na de paarden naar huis ga en niet persé iets meer ga doen duik ik ook niet direct de douche in. Als ik me toch weer moet omkleden omdat er plannen zijn wel.