Help!! Hoe krijg ik een pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

p_horses

Help!! Hoe krijg ik een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 18:41

Heeee mensen, ik wil ontzettend graag een pony, maar het mag niet. We hebben een weiland, en drie eventuele maneges in de buurt. Over ong een half jaartje hebben we genoeg geld, en ik heb genoeg tijd. Ook zit ik al 7 jaar op paardrijles. Maar nog mag het niet! Enig idee hoe ik m'n ouders kan overhalen?
Laatst bijgewerkt door p_horses op 09-04-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Re: Help!! Hoe krijg ik een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:43

Zoek eerst een verzorgpony/ verzorgpaard zodat je ervaring kunt opdoen en kunt tonen dat je de verzorging aankunt.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:44

Hoe oud ben je? Rij je al op een manege, en zo ja, hoe lang?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:44

maximuss schreef:
Zoek eerst een verzorgpony/ verzorgpaard zodat je ervaring kunt opdoen en kunt tonen dat je de verzorging aankunt.
Dat is een heel goed idee :-)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:47

Een baantje zoeken, zodat je kunt laten zien dat je het zo graag wilt dat je er aan mee wilt betalen en ondertussen een verzorgpaard of -pony zoeken om - net als wat eerder is gezegd - ervaring op te doen en te kijken of het echt haalbaar is qua tijd.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:47

Tja heel vervelend snap dat je het heel graag wilt maar helaas kan jij niet in de portemonnee van je ouders kijken en erover beslissen wat ze met hun geld doen.
Dus hard op zoek naar een verzorg pony en daar lekker van genieten en onder tussen zelf vast beginnen met sparen. Tegen de tijd dat je dan zelf een pony /paard kan onderhouden heb je al gespaard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:51

Als je zelf weiland hebt zal je toch ook een maatje erbij moeten hebben.
Ik zou inderdaad ook eerst ervaring opdoen met een lease of verzorgpony.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:53

Paarden zijn duur. Veel duurder dan jij denkt, zeker al ze eens ziek zijn of iets voorhebben kan de rekening snel oplopen tot een paar honderd of duizend euro. Die moet je dan wel hebben liggen.
Als je ouders niet zo rijk zijn kan ik dus goed begrijpen dat je geen pony krijgt. Maar ga op zoek naar een verzorgpaard, daar leer je ook veel van ;)

p_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 18:59

Ik ben nu 13 jaar, dus nog niet echt geschikt voor een baantje, en ook heb ik al een verzorgpony. En er zijn mensen bij ons in de straat die paarden hebben, en regelmatig een veulentje krijgen. Maar dat zijn echt paarden, ik wil liever een pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:01

p_horses schreef:
Ik ben nu 13 jaar, dus nog niet echt geschikt voor een baantje, en ook heb ik al een verzorgpony. En er zijn mensen bij ons in de straat die paarden hebben, en regelmatig een veulentje krijgen. Maar dat zijn echt paarden, ik wil liever een pony.

Wachten tot je op eigen benen staat en zelf de financiën rond kan breien :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:02

p_horses schreef:

En wat voor pony komt jouw pony gezelschap houden dan?
En wie betaalt de dierenarts als die eens moet komen, en de hoefsmid?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:04

Misschien kun je aanbieden dat men gratis op jullie land mag komen te staan met twee ponys, in ruil voor dat jij ze af en toe mag verzorgen/berijden?

p_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 19:09

Wat het trouwens óók nog kan zijn, is dat m'n ouders geen vertrouwen meer hebben. Toen ik 8 was, had ik al een eigen pony maar dat dier was sterk de baas over me, en ik werd bang voor haar. Toen deden we haar weg.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:12

Je zegt dat je ouders over een half jaar geld hebben... Wacht dat half jaartje nog even af ;) Vraag je ouders eens of je voor hun klusjes kan doen, in ruil voor het sparen voor een pony? Ik weet niet hoe serieus een 13-jarig genomen wordt, maar wellicht kun je bij de manege vragen of je daar mag werken in ruil voor korting op de stalling :) Wees een beetje creatief en laat zien dat je je ervoor inzet. En daarnaast beter opletten voor je een paard koopt ;) Een oudere pony met een zeer braaf karakter in het vervolg ;)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:38

Zit je in groep 8 of in de brugklas?
Ik kan me nml zo voorstellen dat je ouders vrezen voor je schoolprestaties omdat paarden echt heel veel tijd kosten :)

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:44

Vraag waarom het niet mag.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:46

p_horses schreef:

Nou, als je al een verzorgpony hebt is dat toch ook al heel fijn! Er zijn zat meiden hier op Bokt die daar een moord voor zouden doen, kijk maar eens in het topic Ook zo moeilijk een verzorgpony te vinden?

Maar ik snap je wel hoor, een eigen pony is natuurlijk nog veel fijner :)

Maar ja, als je ouders het niet goedvinden, dan kun je daar weinig aan doen. Ik vind de tip van Antje_vip een hele goede. En heb je al aan je ouders gevraagd waarom het niet mag? Gaat het alleen om geld, of hebben ze nog andere bezwaren?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:46

VSW --> YRT

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:56

p_horses schreef:
Wat het trouwens óók nog kan zijn, is dat m'n ouders geen vertrouwen meer hebben. Toen ik 8 was, had ik al een eigen pony maar dat dier was sterk de baas over me, en ik werd bang voor haar. Toen deden we haar weg.

Dat zou ik geen goede reden van je ouders vinden om het nu niet goed te vinden, want tussen een meisje van 8 en 13 zit een wereld van verschil. Net zoals er een wereld van verschil zit tussen een 13- en een 18-jarige. Je kunt van een 8-jarige niet verwachten dat ze een sterke pony zomaar de baas kan. Van een 13-jarige trouwens ook niet.

Ik maak hier wel uit op dat je nog niet genoeg met je ouders hebt gepraat, want je weet dus blijkbaar niet echt wat hun bezwaren zijn. Vraag het, en kijk dan verder!

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:31

Hebben ze over een halfjaar genieg geld voor een eigen paard, of ook voor de eventuele kosten die er onverwachts bij kunne komen (dierenarts etc)?

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:46

Inderdaad, als ze over een half jaar geld hebben voor de aanschaf van een pony, wil dat niet zeggen dat ze genoeg hebben voor de onderhoud hiervan. Vergeleken de onderhoud, is de aankoop niets qua investering.
En wat voor gezelschap gaat jouw pony krijgen? Komen er dan gelijk twee pony's? Komen er pony's op pension staan?

Dat je vorige pony te sterk was, lijkt me geen reden om geen andere te kopen. Er zitten écht wel lieve pony's tussen. Maar je bent 13. Ik ga er vanuit dat je net op de middelbare school bent begonnen. Dan ga je nog zoveel huiswerk krijgen, uiteindelijk ga je examens doen, moet je een opleiding gaan volgen, hiervoor ga je misschien wel op kamers. En je pony dan?
Ook is dit zo'n leeftijd waar veel kinderen van paarden af stappen. Alles is leuk en aardig, maar rond de pubertijd worden jongens toch belangrijker. En je kunt wel zeggen 'dat gebeurt niet als ik een eigen pony heb', maar echt, dat kan zeker gebeuren. Ook als je zegt hier aan te denken.

Ik snap best dat je een eigen pony wilt, maar ik snap je ouders. Het is een grote verantwoordelijkheid en ik snap het best dat je ouders het niet willen riskeren dat zij straks de pony moeten verzorgen of weer moeten verkopen..
Praat gewoon eens met ze en vraag waarom het niet mag en wat je hier aan kunt doen. Kan het niet, dan kan het gewoon niet. Leg je er bij neer en wacht tot je zelfstandig bent.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:22

p_horses schreef:

ik ben ook 13 jaar, en heb hetzelfde probleem, maar dan hebben wij er gewooon geen geld voor, laat je je niks wijsmaken door deze meisjes op bokt.nl, die zeggen meestal dingen waarbij je denkt dat je dromen pas later waar kunnen worden gemaakt, maar ik snap het: je wilt het gewoon zo snel mogelijk! ik heb mij er bij neergelegd omdat ik al 2 top verzorgpony's heb, en omdat het niet anders kan, jij zou geld kunnen verdienen, bij mij zou dat ook niet genoeg zijn ):
met 13 kan je een krantenwijk doen, en je kan klusjes in je wijk doen, ik pas ook op, dat kan je ook doen, succes!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:28

Niet!!! Hoe graag je het ook wilt, een paard hebben is geen hobby maar een way of life. Daarbij moeten je ouders er 1000% achter staan! Een paard hebben is niet alleen rondjes rijden, paard hebben is veel meer dan dat! Grote verantwoording en kost heel veel.

Wat je wel zou kunnen proberen om een paard te leasen op een manege bijvoorbeeld, of bijrijder worden. Mag je ze vaak ook als eigen zien, maar dan is de verantwoording net wat minder.

Anders je droom lekker vast houden en later als je groot bent, jouw droom paard kopen.