Ruggebruik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bella2002

Ruggebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 18:31

Hallo, ik vond dat mn pony erg veel met zn hoofd naar boven liep enz. Dus toen heb ik er iemand bijgehaald en die heeft gezegd dat ze haar rug niet gebruikte waardoor hij snel met zn hoofd naar boven liep. Ze zij dat ik tijdens het rijden goed aan de teugel moest rijden. Weet iemand wat ik nog meer kan doen, en bij het longeren? Alvast bedankt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:35

Ga nu vooral niet aan haar hoofd frummelen, zagen, kneepjes geven,oid. Goed ruggebruik komt uit de achterhand en dan komt het hoofd vanzelf naar "beneden".
Ik denk dat je best goede instructie zoekt om dit te leren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:39

maximuss schreef:
Ga nu vooral niet aan haar hoofd frummelen, zagen, kneepjes geven,oid. Goed ruggebruik komt uit de achterhand en dan komt het hoofd vanzelf naar "beneden".
Ik denk dat je best goede instructie zoekt om dit te leren.

Helemaal mee eens, "aan de teugel" is meestal gewoon een trucje en voegt niets toe. Jij zal aan de connectie van achter naar voren moeten werken en het paard dus echt los en nageeflijk leren te lopen.

Bella2002

Re: Ruggebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 19:06

Ik ben nu ook les aan het nemen

bb321

Re: Ruggebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:58

Dan ben je al goed opweg! Zeg tegen je instructrice dat je er graag aan wil werken, dan kan ze je vast helpen.