manege pony's in ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

manege pony's in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 20:49

na lange tijd werd het wel weer eens tijd voor nieuwe foto's dacht ik van de manege paarden en pony's

en 2/3 weken geleden en vandaag waren ze aan de buurt de pony's dit keer mooie blackfotos.
het was voor mij de eerste keer zo iets dus het was nog erg zoeken van wel punt het beste is.
sommige zijn niet meer de jongste en sommige zijn weer lekker met pensioen.

genoeg gekletst en hierbij een paar fotos's ik ben nog niet hellemaal tevreden maar moet het zo doen voor de eerste keer.

kleine Eros heerlijk met pensioen.

Afbeelding

kleine Gipsy
Afbeelding

en de knappe Julia
Afbeelding

en de kleine dappere stoere Prince
Afbeelding

Jashin
Afbeelding

Demiro
Afbeelding

Jarno de zoon van Demi
Afbeelding

Tosca de lieve kleine oma die lekker met pensioen is
Afbeelding

Demi de moeder van Jarno
Afbeelding

Foxy Lady
Afbeelding

Poppey
Afbeelding

Anne ik ben met deze foto niet tevreden
Afbeelding

Aisa
Afbeelding

ik ben nog niet hellemaal tevreden met de foto's maar voor de eerste keer vind ik ze wel oké maar ik zal vaker oefenen met de verschillende pony's.

tips zijn altijd welkom! de foto's zijn genomen uit een donkere stal wat al beetje zwarte achtergrond gaf.

kwaliteit gaat wel een beetje achteruit door het uploaden

simodi

Re: manege pony's in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:47

Leuke koppies!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 10:47

Dankje en het zijn ook stelletje boeven daar op de manege haha

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:54

wat heeft prince een leuk hoofdje <3

Limburg1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:38

Excuses voor het ophalen van dit toppic. Op welke manege was dit? Wij hebben namelijk Jashin sinds 1 april gekocht. Diertje heeft hier in zuid Limburg op écht veel maneges gestaan… we proberen wat meer achtergrond informatie over deze pony te krijgen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 06:45

Limburg1987 schreef:
Excuses voor het ophalen van dit toppic. Op welke manege was dit? Wij hebben namelijk Jashin sinds 1 april gekocht. Diertje heeft hier in zuid Limburg op écht veel maneges gestaan… we proberen wat meer achtergrond informatie over deze pony te krijgen.

Dit is manege nibbixwoud. Jashin heeft heel wat manege werk daar gedaan helaas aantal jaar terug is de manege verkocht en daar door eigenlijk alle manege paarden hebben ze toen naar de handelaar gedaan in Brabant.

Op welke manege loopt hij nu? Er vragen namelijk nog steeds mensen om hem hoe het met hem gaat

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:16

Wat leuk om dit tegen te komen!
Demi heeft jaren bij ons op de manege gestaan als manege pony.
Ze is nu met pensioen.

De manege waar ze stond staat boven in Groningen.

Limburg1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:41

trysteffy schreef:
Limburg1987 schreef:

Dit is manege nibbixwoud. Jashin heeft heel wat manege werk daar gedaan helaas aantal jaar terug is de manege verkocht en daar door eigenlijk alle manege paarden hebben ze toen naar de handelaar gedaan in Brabant.

Op welke manege loopt hij nu? Er vragen namelijk nog steeds mensen om hem hoe het met hem gaat

In het paspoort zag ik terug dat Jashin indd daar gefokt is, manege Nibbixwoud.
Jashin heeft al flink wat andere namen gehad, van Ginger en nu heet hij Nemo haha.

Hij heeft hier op vrijwel alle manege's in Limburg gestaan als manege pony... Is van manege tot manege gegaan. De laatste jaren hield hij blijkbaar de lessen van 1 uur niet meer vol, daardoor wilde de manege's hem niet meer.
Uiteindelijk is het best een zielig verhaal, de laatste manege wat hem gekocht heeft, kocht hem vreselijk vermagerd en hij zou vol met huidziektes gezeten hebben...
Deze manege heeft hem een kans gegeven, hem weer op gewicht gekregen.

Wij zochten een leuke pony en kwamen zo op Jashin/Nemo uit. Eerst was er niet echt een klik, hij was toch best fel soms wat mijn kinderen angst gaf, maar na een aantal weken ontstond er echt een klik en hebben wij besloten Jashin/Nemo te kopen. Hij staat nu sinds een week bij ons thuis en doet het super!
Hij is inmiddel 27 en hij doet met mijn kinderen buitenritjes en af en toe een ritje in de bak.

Hij heeft wel écht enorme zomereczeem, we zijn bezig met voeding/middeltjes/dekens om het wat onder controle te krijgen.

Verder is hij vreselijk bang in de stal, elke keer deinst hij helemaal de hoek in als de deur open gaat.

Maar wij zijn enorm blij en super trots op deze inmiddels opa, voor ons een gouden oudje! <3

Limburg1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:53

Afbeelding
Afbeelding

Limburg1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:55

Afbeelding

Limburg1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:56

De middelste foto was van gisteren bij ons thuis. Zoals te zien is hij inmiddels op leeftijd haha.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 23:49

Ow wat fijn om te horen dat ie bij jou lekker mag genieten van zijn oude dag! Ik heb de foto’s door gestuurd naar de oude manege eigenaar die zou dat wel super fijn vinden.
Wel jammer dat hij de afgelopen jaren zijn vertrouwen is verloren. Hopelijk trekt dat gewoon bij

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:16

Goh deze feel good story had ik echt even nodig. Limburg1987 wat ontzettend fijn dat deze oud-manege pony op zijn leeftijd nog jullie aandacht getrokken heeft en zoveel verzorging en liefde van jullie ontvangt.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:31

Wat heerlijk dat Nemo bij jullie (eindelijk) zo'n fijn plekje heeft!

Limburg1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:56

Wat een super lieve reacties allemaal!! ☺️Dankjulliewel. Nemo heeft een enorm speciale betekenis voor onze zoon met autisme. Hun twee zijn echt dol op elkaar. Ik hoop dat Nemo nu tot rust komt en zijn laatste jaren mag ontspannen hier. Nogmaals bedankt! ☺️

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:01

Wat fijn!
Dankjewel voor het delen, mooi verhaal.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:15

Dacht al - manege Nibbixwoud , jaren geleden gereden o.a. op Popeye, maar bestaat nu niet meer , ben nog steeds benieuwd wat het gebouw nu voor doel doet.

Wat een mooi voor Jashin dat hij eindelijk uit het manege circuit is !

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:41

Wat een leuke update van deze pony <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:52

Wat fijn om te lezen dat zo’n manege pony die van hot naar her gesleept is in z’n leven nu een fijn plekje heeft gekregen en hopelijk zich weer kan gaan ontspannen en samen met jullie nog een paar fijne jaren te hebben.

Limburg1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:11

Sommige manege pony’s hebben echt een triest verhaal. Liefst neem je ze allemaal mee…
Leuk jullie reacties te lezen! Erg lief!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 12:03

De manege eigenaar waar hij is geboren is een echte zorgvuldige dame geweest met veel liefde voor de beestjes!
De nieuwe eigenaren hadden ook haar beloofd dat alle paarden zouden blijven maar binnen een maand waren ze allemaal naar de handelaar in Brabant.
Ik heb haar deze update laten weten en ze is ontzettend blij dat ie bij jou terecht is gekomen!