Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk_H

Berichten: 2174
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:27

Gisteren definitief de knoop door gehakt om Geronimo te castreren, hij wordt vervelend :(

Ik ga vandaag de dierenartsen in de omgeving afbellen en ik hoop dat het nog lukt om hem in de meivakantie te castreren :D

nine1987

Berichten: 8336
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:37

Aah.. Succes!!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:56

Druppie7711 schreef:
Gisteren definitief de knoop door gehakt om Geronimo te castreren, hij wordt vervelend :(

Ik ga vandaag de dierenartsen in de omgeving afbellen en ik hoop dat het nog lukt om hem in de meivakantie te castreren :D


Spannend !! Ik vond het bij mijn hengstje heel spannend maar alles is super gegaan en hij was na een weekje weer helemaal genezen/de oude :j

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:14

Afbeelding

Dit is mijn eigen gefokte veulen!
Kofu charm of rose. Moeder rosa kwpn x engelsvolbloed maar geen idee welke ouders. En vader volfonic,
Hij is geboren op 26 juni 2015
Onwijs lief wel happerig maar doet verder niemand kwaad.
Staat in de opfok maar heb er steeds meer twijfels over...

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:31

biancalaylo schreef:
Staat in de opfok maar heb er steeds meer twijfels over...


Waarom twijfel jij? Mijne staat ook in de opfok en twijfel ook regelmatig.

Hij is mooi trouwens!

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:21

Mooi dier hier boven ik houd wel van bloed paardjes.
Gelukkig is onze Mo helemaal niet vervelend als hengst zijnde. Maar hij heeft sinds een wk of 3 pas z'n ballen dus wie weet komt dat verveld gedrag nog wel. Hoop hem zo lang mogelijk hengst te kunnen houden.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:32

Hij is laatst slecht bekapt door de stal smid (alle veulens in me groep trouwens)
En ik mag hem er niet tussen uit halen wat ik jammer vind eant hij was heel mak en nu kan ik dus niks..

nine1987

Berichten: 8336
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:38

Afbeelding


Moeder en dochter.. <3
Echt ultieme pennygevoelens bij deze foto.. <3

Kon t even niet laten om deze ff te spammen.. :D

Marleen_vA

Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:06

Mijn baby van 2015 hier ook even plaatsen.
Er staat 'hoe doe je het'. Geen idee als ik de reacties zie wat er voor antwoord verwacht wordt, maar ik zal een poging doen haha.

Gohan heb ik in augustus 2015 gekocht, toen mijn paard in juli plots overleden was. Ik wilde bewust een veulen omdat ik nog niet toe was aan een volwassen paard aanschaffen, i.v.m. het verwerken van het overlijden van mijn paard. Ik ging bewust op zoek naar een veulen, omdat ik het opgroeien erg mooi vind om te zien, maar ook zodat ik alle tijd heb om het overlijden te kunnen verwerken, maar wel weer iets eigen te hebben.

Gohan staat in de opfok lekker te groeien. Hij is van 19 mei 2015. Palomino tinker hengst.

Dit is Gohan als nog geen 1 maand oud
Afbeelding

De eerste keer dat ik hem zag in 2015
Afbeelding

En zoals hij 2 weken geleden was (nog half in winterjas hihi)
Afbeelding

noor14

Berichten: 746
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:27

Leuk topic! Ik zal mijn jaarling ook aanmelden :)
Zijn naam is Dex, en is een bruinbonte hengst van Bontfire uit een Gentlemen moeder. Springgefokt dus :)
Hij is van 28 maart 2015, en met 1 jaar 1,52 m.
Hij staat nu op een grote wei met een tweejarige ruin. En hij is al net zo groot als die tweejarige!
Dat wordt later met een laddertje opstijgen Haha. Ik zal snel foto's plaatsen

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:47

biancalaylo schreef:
Hij is laatst slecht bekapt door de stal smid (alle veulens in me groep trouwens)
En ik mag hem er niet tussen uit halen wat ik jammer vind eant hij was heel mak en nu kan ik dus niks..


Mijne is afgelopen weekend bekapt maar het is voor een hoefsmid nogal een uitdaging om ze überhaupt te bekappen.. Mijne stond er na de bekapping wel redelijk netjes bij trouwens.
Dat het bekappen moeilijk is hangt natuurlijk samen met je tweede punt. Ze komen te weinig echt in handen waardoor ze inderdaad een stuk minder mak worden. Dat is ook mijn dilemma twijfel of ik haar met de winter toch niet ga verhuizen naar een plek waar ik meer met haar kan doen en ze meer in de hand komt.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:50

Nine: wat een schattig foto!

Marleen_vA: wat mooi een palomino tinker!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:52

Ik ondervind dat met die van mij juist niet in de opfok. Hij is veel rustiger en relaxter geworden sinds hij daar is. Waar hij eerst een heethoofd was is hij nu juist heerlijk rustig en koel in het koppie. Wel met zijn eigen gebruiksaanwijzing uiteraard. Ja, tuurlijk twijfel ik en het liefst neem ik hem elke keer dat ik hem zie mee maar huis. Maar heb wel het idee dat hij hier baat bij heeft.

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:33

Ik denk dat als je je jaarling niet in de opfok hebt dat het heel veel mee speelt hoe ze gehuisvest zijn of ze rustig zijn of niet. Wij huren een stuk wei met inloopstallen en staan alleen maar paarden op die onder mijn beheer vallen . Kan zelf de groepen samenstellen enz... Ik kan me voorstellen dat als je afhankelijk bent van een pension stal en je niet de regie in eigen handen hebt het voor jonge dieren niet altijd even ideaal is

noor14

Berichten: 746
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:42

Afbeelding

Dit is mijn Dex :)
Hij kwam bij de fokster al veel in handen dat scheelt echt veel!
Nu doe ik regelmatig wat met hem, poetsen, vastzetten, voetjes optillen.
En hij is echt heel braaf.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:46

fransje23 schreef:
biancalaylo schreef:
Hij is laatst slecht bekapt door de stal smid (alle veulens in me groep trouwens)
En ik mag hem er niet tussen uit halen wat ik jammer vind eant hij was heel mak en nu kan ik dus niks..


Mijne is afgelopen weekend bekapt maar het is voor een hoefsmid nogal een uitdaging om ze überhaupt te bekappen.. Mijne stond er na de bekapping wel redelijk netjes bij trouwens.
Dat het bekappen moeilijk is hangt natuurlijk samen met je tweede punt. Ze komen te weinig echt in handen waardoor ze inderdaad een stuk minder mak worden. Dat is ook mijn dilemma twijfel of ik haar met de winter toch niet ga verhuizen naar een plek waar ik meer met haar kan doen en ze meer in de hand komt.


Nou kreeg het compliment dat mijn lieve hengst super braaf was! Heb hem al snel voetjes leren geven en vast staan. Maar het is gewoon niet goed gedaan, vierkant nog lang en achterover geheilt.

Anouk_H

Berichten: 2174
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:11

xApple schreef:
Druppie7711 schreef:
Gisteren definitief de knoop door gehakt om Geronimo te castreren, hij wordt vervelend :(

Ik ga vandaag de dierenartsen in de omgeving afbellen en ik hoop dat het nog lukt om hem in de meivakantie te castreren :D


Spannend !! Ik vond het bij mijn hengstje heel spannend maar alles is super gegaan en hij was na een weekje weer helemaal genezen/de oude :j



Ik vind het ook best wel spannend :=

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:35

biancalaylo schreef:
Nou kreeg het compliment dat mijn lieve hengst super braaf was! Heb hem al snel voetjes leren geven en vast staan. Maar het is gewoon niet goed gedaan, vierkant nog lang en achterover geheilt.


Als hij braaf was is het gewoon echt slordig van die smid. Is het niet mogelijk om je eigen smid te laten komen? Bij "mijn opfok" zijn er een aantal die door een andere smid gedaan worden.

Mijn jaarling kon ook vaststaan en keurig voetjes geven maar was dat zaterdag even vergeten... -O- Misschien ook wel door de gestresste kuddegenoten?

Wat ik het liefste zou willen is 24/7 buiten in een groep met gemengde leeftijd, diverse schuilstallen, oonbeperkt hooi en dan ook nog eens nagenoeg zonder modder en redelijk in de buurt. Daarnaast moet de omheining voldoende hoog zijn want ze springt er nogal makkelijk overheen, zeg ik uit ervaring. :=

Anouk_H

Berichten: 2174
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:25

Geronimo wordt volgende week donderdag gecastreerd! :(:) arm ventje :D

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:33

Als baby
Afbeelding
en nu

Afbeelding


Wat leuk die jaarlingen


hier een hengst veulen van 18 mei 2015
Ook een tinker... Zo heerlijk braaf. Zo relaxt heb kz ZE nog niet mee gemaakt.
*\o/*

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:42

fransje23 schreef:
biancalaylo schreef:
Nou kreeg het compliment dat mijn lieve hengst super braaf was! Heb hem al snel voetjes leren geven en vast staan. Maar het is gewoon niet goed gedaan, vierkant nog lang en achterover geheilt.


Als hij braaf was is het gewoon echt slordig van die smid. Is het niet mogelijk om je eigen smid te laten komen? Bij "mijn opfok" zijn er een aantal die door een andere smid gedaan worden.

Mijn jaarling kon ook vaststaan en keurig voetjes geven maar was dat zaterdag even vergeten... -O- Misschien ook wel door de gestresste kuddegenoten?

Wat ik het liefste zou willen is 24/7 buiten in een groep met gemengde leeftijd, diverse schuilstallen, oonbeperkt hooi en dan ook nog eens nagenoeg zonder modder en redelijk in de buurt. Daarnaast moet de omheining voldoende hoog zijn want ze springt er nogal makkelijk overheen, zeg ik uit ervaring. :=


Ja het weideseizoen begint bijna. Dan laat ik mijne komen. Want de paddock is nu een baggerzooi.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:26

Druppie7711 schreef:
Geronimo wordt volgende week donderdag gecastreerd! :(:) arm ventje :D


Spannend. Hoe je ons op de hoogte?
Zimba moet binnenkort ook, de laatste keren dat ik bij hem was (opfok) kon ik de tweede bal niet vinden :o .
De volgende keer nog eens goed kijken.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:35

Lars had er eerst ook maar 1 hangen hoor :j Af en toe trok ie ze op en zag je ze helemaal niet meer. Maar in ontspannend toestand als ie lag bijvoorbeeld dan zag je ze allebei heel goed. Als hij gecastreerd wordt worden ze verdoofd dus dan hangen ze sowieso goed meestal :D

Óf je moet echt een klophengst hebben :o

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:50

xApple schreef:
Lars had er eerst ook maar 1 hangen hoor :j Af en toe trok ie ze op en zag je ze helemaal niet meer. Maar in ontspannend toestand als ie lag bijvoorbeeld dan zag je ze allebei heel goed. Als hij gecastreerd wordt worden ze verdoofd dus dan hangen ze sowieso goed meestal :D

Óf je moet echt een klophengst hebben :o


Of het duurt gewoon nog een paar maanden, dat zou kunnen toch?

Ik ga in mei wel een afspraak maken.

noor14

Berichten: 746
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:40

Er is vandaag een merrie bij mijn hengst in de wei gezet.
Ik hoop maar dat hij niet gaat dekken!
Merrie is pas 2 jaar.
Maar Dex wordt ook binnenkort gecastreerd, dus dan is er geen probleem meer.
Toch altijd even spannend zo'n castratie.