Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:43

@puppy1128 Wel gek dat hij toch zo snel dik wordt. Miles is echt niet meer vet te krijgen, die moet ik zelfs olie bijvoeren omdat ik ribben bleef zien. Ik denk dat hij toch echt veel calorieën verbrandt ofzo. Ze hoeven toch pas te stoken als het héél koud wordt, en dat is het in Nederland toch nooit :') Mijn oudje blijft ook lekker op gewicht nu, die komt zelfs aan.

Mooie sidepull! Blauw staat hem goed :D

Ik heb geen sneeuwfoto's, want ik ben er eigenlijk alleen in het donker :+

Wat leuk zo'n vakantie Miesjex! Lijkt me ook echt gaaf om een keer te doen.

Goed dat het lessen zo goed gaat Fennadev. Fijn dat ie dus ook niks van 't ongelukje heeft overgehouden, lijkt me heerlijk om zo lekker aan de gang te zijn!

Wij zijn ook lekker aan de gang. Dinsdag voor de vijfde keer gesprongen en heb zelfs een oxer gedaan, dus was erg trots. Binnenkort komt de zadelpasser langs omdat er toch maar een VZH-zadel moet komen, aangezien het springen echt heel goed gaat. In het begin denderde hij er zowat doorheen maar nu begint hij het echt te snappen en gaat het heerlijk.

Springen doen we met hackamore en dat gaat ook echt heel erg goed.

Afbeelding

Dinsdag kwam ik terug met de trailer en wilde ik de klep open doen, maar bleek dat ik hem niet had vastgezet :+ Oeps.

Afbeelding

Verder vindt hij sneeuw wel lekker geloof ik
Afbeelding

En ook nog een keer gewandeld
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:49

Renee, haha oeps omgedraaid in de trailer!
Wel ontzettend leuk dat het springen ook zo goed gaat!

Hier vandaag mijn bijrijder op kane gereden. Zelf lukt het helaas tijdelijk niet ivm erge rugklachten met uitstraling naar mijn benen ;(

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:25

Hier gaat het opzich goed behalve dat kofu helaas een bokker is met rijden := maarja hoop dat die daar nog mee gaan stoppen }>

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:31

biancalaylo schreef:
Hier gaat het opzich goed behalve dat kofu helaas een bokker is met rijden := maarja hoop dat die daar nog mee gaan stoppen }>


Aii dat is inderdaad niet fijn!
Hopelijk krijg je dat er nog uit.

Verder wel alles uitgesloten? rug,zadel ed?

KittyDylan

Berichten: 8890
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:11

Gisteren voor de eerste keer met Fflur gefietst. Zo braaf <3
Afbeelding

Afbeelding

Met mijn moeder erbij (mocht het fout gaan) even een stukje weg gedaan. Heb ook filmpje :D Maar Fflurtje waa verschrikkelijk braaf. Rustig in stap én in draf

Wegens omstandigheden staan er 3 ponies in mijn longeercirkel voor een onbepaalde tijd, waardoor ik even niet kan longeren. Dus andere manieren zoeken om ponylief in vorm te houden :D

Edit:
Zie dat ik hier ook al héél lang niet meer gereageerd heb _O- Kom ook lekker binnenvallen.

Pony is inmiddels geschoren, en loopt lekker aan de longe normaal :D

Afbeelding
Afbeelding

En mijn springkanon :D
Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:37

Ik blijf verliefd op dat kleurtje van Fflur <3

Dat is minder bianca, Jorie kan ook bokken, maar heeft het gelukkig de laatste tijd gelaten.

Haha oeps Rene, hier bedenkt Jorie zich de helft van de tijd dat ie niet de trailer in wil. Hopelijk is dat de 17de anders, want ik heb geen zin in geklooi op de vroege zondagochtend. We moeten echt uiterlijk kwart over 7 s ochtends weg dan. We gaan naar de shetlanderindoordag in Arnhem, hij mag schriktraining en lange teugelen doen. Daarnaast misschien springen, want ik sta nu alleen in dat slot en dan kan mijn vriendin of moeder wel even met hem springen.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:34

Miesjex schreef:
biancalaylo schreef:
Hier gaat het opzich goed behalve dat kofu helaas een bokker is met rijden := maarja hoop dat die daar nog mee gaan stoppen }>


Aii dat is inderdaad niet fijn!
Hopelijk krijg je dat er nog uit.

Verder wel alles uitgesloten? rug,zadel ed?


Ja dat gelukkig nu wel, het is gekomen omdat hij blijkbaar gekneusde ribben had wat we niet wisten, en toen dus begonnen met draven.. dus de slechtste timing :(

Nu doet die het vooral als we paar x hebben aangedraaft en die het wel weer genoeg vind voor vandaag..

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:21

Hi allemaal,

Ik ben weer terug van weggeweest. :) Het beleren van Pepper vorig jaar heb ik uitgesteld omdat we ons nieuwe huis volledig hebben laten verbouwen en renoveren. Dat is nu na ruim een half jaar zo goed als klaar, dus heb ik weer tijd en rust in mijn hoofd voor Pepper.

Hij heeft het laatste half jaar vrij weinig gedaan, behalve af en toe aan de lange lijnen en wat in de stapmolen. Verder brengt hij zijn dagen graag zo door :D :

Afbeelding

Pepper is nogal gevoelig/eenkennig met werken en is echt een "schaap" (wil graag dat ik leiding neem). Ik vind dat soms best moeilijk, dus ik denk dat we weer even een grondwerk les moeten inplannen. Longeren wil hij echt niet, en ik wil het niet nog erger maken door zelf aan te gaan zitten klooien. :o hij staakt aan de longe, kruipt terug naar mij, draait zn kont naar je toe en er is geen beweging meer in te krijgen/weigert te lopen. Hij sluit zich compleet af en je kunt hem echt een flinke mep verkopen zonder enig resultaat. Dat laatste doe ik nu dus ook niet meer, want hij blokkeert echt volledig. Toch maar weer even een stapje terug denk ik. Medisch is alles uitgesloten. :)

Afgelopen zomer ging dit overigens prima. Bij mij luisterde hij goed naar stemphulpen en aan de longe. Bianca heeft hem tijdens mijn vakantie ook kunnen longeren met wat overtuigingskracht :+ Maar sinds eind oktober geeft ie er de brui aan.. Bij mijn instructrice ook := Zij gaf ook aan om weer even rustig opnieuw te beginnen en Pep wat meer vertrouwen te geven, dus dat gaan we nu rustig doen.

Afbeelding

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:00

Haha knappe pep!! Gekke stinkerd :=

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:56

Wat jammer dat Pepper zich compleet lijkt af te sluiten. Het klinkt alsof hij een beetje RBI qua karakter is, dus als hij niet snapt dat hij zich afsluit, maar aangezien het eerder wel goed ging, zou je toch zeggen dat hij het wel snapt. Of is het dominantie, wat ik me overigens niet kan voorstellen als je zegt dat hij een volgzaam schaap is? Is het enkele of ook dubbele lijnen waar hij bij weigert, aangezien lange lijnen wel gaat, zou je dan dubbele longeerlijnen kunnen proberen.

Hier is mijn lange teugel binnen, dus ik kan nu makkelijk aan de hand lange teugelen met hem, maar ik heb zelf helaas een flinke klap gekregen van ons ongelukje in november. Zowel mijn been, waar ik inmiddels voor bij de fysio kom, als mentaal. Het ging dus afgelopen les ook even mis, want achter mij ging er iemand zonder enige waarschuwing galopperen en toen schrok Jorie en panikeerde ik. Ik handelde wel goed door hem terug te nemen naar stap, maar ik heb de rest van de les niet meer durven draven met hem, wat Jorie dan weer heel braaf oppakte. Hij is ook zo'n volgzaam schaap, staat super aan de hulpen ook, alleen dat schrikken.. Echt ik had de neiging om mijn moeder te vragen of ze de bakdeur wilde openen om me eruit te laten.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:36

Fenna: Dubbele lijnen ga ik volgende week weer eens proberen. Hij sluit zich inderdaad echt af als ik "te veel" vraag. Hij gaat dan ook vaak - eindeloos - rollen als ik hem push en kijkt dan echt heel verward. Ben nu bezig met veel wandelen, wijken voor druk, echt even helemaal terug naar het begin en dat lijkt heel goed te gaan zo. Morgen weer een stapje verder. Hij is inderdaad absoluut niet dominant. Hij volgt mij als een lammetje en als hij iets eng vindt dan kruipt hij het liefst in mijn jaszak.
Vervelend dat je zo geschrokken bent gisteren. :(:) Maar wel goed dat je nog bent door gegaan!

Bianca: Hij is zó enorm introvert, maar tegelijk zo bijdehand soms moet ik er stiekem om lachen. :=

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:06

Jorie rolt ook veel. Die moet rollen om spanning af te laten vloeien. Dus die rolt meestal voordat ik ergens mee begin al. Hij rolt ook voor de les en na de les. Hij heeft 1 keer geprobeerd om voor de sulky te rollen, heb m toen even flink voorwaarts gezet. Hij zal morgen ook wel weer rollen. Ik ga naar de indoordag toe en mijn eerste onderdeel is schriktraining aan de hand met hem. Vorige keer bij de horse agility moest ie ook meteen rollen. Hij is gewoon een grote rolfanaat _O-
Een dag niet gerold, is een dag niet geleefd voor Jorie. Hij hoeft morgen niks voor de sulky, alleen maar schriktraining en lange teugelen. Goed dat het aan de hand werken verder wel wil met Pep en hij het zo duidelijk aangeeft of het te ver gaat of niet.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:19

Tijdje minder actief geweest op bokt door stage en omstandigheden. Ga het weer even op pakken, dus ga vanaf deze week ook weer actief reageren op iedereen.

Jacy is vorige week verhuisd naar een paddock paradise. Ze is hele blij, ze begint ook weer lekker aan te komen. Dat was namelijk ook de reden van onze verhuizing dat ik haar op die stap niet dikker kreeg. Ik heb haar een hele week laten wennen. Donderdag zijn we voor het eerst in de bak geweest en hebben we wat ontspannings oefeningen gedaan. Ik ben daar nu sinds enige tijd mee bezig en ik vind het echt supwr leuk om te doen. Gister ben ik een klein stukje gaan wandelen met haar, ze was super braaf. Zelfs toen haar vriendje haar riep bleef ze ontspannen. Het gaat met ons echt super.
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:36

Hier even terug gelezen maar te veel om nu even op te reageren sorry!
Wel leuk om te zien hoe het bij iedereen gaat.

Wij hebben morgen trailerlaad cursus, meneer wil er gewoon absoluut niet op. Hopen dat de cursus ons wat helpt!
Gister even lekker gereden..
Afbeelding

Rietje92

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:14

Hoi allemaal,
Lang geleden alweer dat ik wat heb gepost. Leuk om jullie voortgang te lezen en heel geruststellend dat jullie ook tegen wat dingen aan lopen.

@frummels, ik heb hetzelfde met Fudge. Hij doet alles braaf met grondwerk en longeren. Maar als ik erop zit en we draven aan, dan gaat hij plots stil staan. En soms krijg je hem dan zelf niet meer vooruit. Dan moet iemand vanaf de grond helpen. Nu zijn we ook nog niet zo lang echt 'los' bezig, maar ik lees dan op internet allemaal dingen van dat dit blijvend gedrag is en dan krijg ik het wel benauwd. Stom eigenlijk, want het is waarschijnlijk omdat ik hem overvraag en hij zich dan dus afsluit of hij snapt het nog niet.

@renee, ik wil graag foto's en filmpjes plaatsen, maar mijn mobiel en bokt hebben niet zo'n goede relatie. Ik krijg het niet voor elkaar :? Het gaat volgens mij super goed met jou en Miles! Leuk om te lezen dat jullie aan het springen zijn :D En ja, longeren gaat nu wel goed. Hij is soms nog steeds aan het trekken, maar hij doet nu heel braaf wat ik van hem vraag. Ik word niet meer gelongeerd door hem zeg maar :P

@jorex, oei, ongelukjes gaan niet in je koude kleren zitten. Goed van je dat je nog steeds wel bezig bent en dingen samen doet. Vertrouwen komt wel weer terug, geloof ik in! Wat is trouwens RBI? O:)

@kmbn, fijn dat jullie een goed nieuw plekje hebben gevonden. Zo belangrijk heb ik gemerkt met Fudge dat de basisomstandigheden al goed zijn.

@miesjex, ziet er heerlijk uit zo'n ontspannen ritje, hij glimt ook goed! Ik hoop voor jullie dat hij straks wel op de trialer wilt! Komt vast goed :)

Over ons:
Fudge en ik hebben samen nu 3x een mini buitenritje gemaakt, waarbij mijn vriend hem nog vast had aan een touwtje. Hij was super braaf, twee keer geschrokken van een hond en van eendjes die opvlogen uit de sloot. Maar hij rent dan niet keihard weg, hij springt op met 4 benen en dan een meter naar links of rechts staat hij weer stil.

In de bak was ik met barebackpad aan het rijden terwijl mijn verzorgster hem aan de longe had en toen gaf hij een bok, ook deze was goed uit te zitten. De bok kwam door een stalhond die naar zijn sokken hapte. Kan het hem niet kwalijk nemen O:)

En gisteren heb ik op een westernzadel gezeten, wat een stalgenoot te koop heeft. En tevens een nieuw bitje (van een andere stalgenoot te koop) aan zijn westernhoofdstel gemaakt. En daar gingen we. Tweede keer 'los' draven. Voor mij is western nieuw en het voelde dus ook wat onwennig. Maar het zadel zat heel lekker en voelde me er ook veilig in. Wil dan ook graag western buiten gaan rijden.

We hebben nog geen galopje gedaan samen. gezien het 'staken' leek mij het niet handig dit gelijk te doen, eerst weer even terug naar de basis en dat verder uitbreiden. Het kriebelt wel heel erg om met dit weer lekker in het bos te kunnen gaan rijden *\o/* . Misschien dat ie dan ook niet staakt?

Toch nog iets voor elkaar gekregen qua foto's:

Afbeelding


Afbeelding

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:29

5de keer erop *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:20

Rietje, Hier het probleem ook gehad hoor met stil staan... Uiteindelijk is het toch gelukt en loopt hij nu netjes! Eerste tijd ook echt iemand met longeerzweep erbij in de bak.. Wel heb ik nog een zweepje mee voor de zekerheid.

Juul wat braaf al zeg!


Hier de cursus trailerladen gehad, hij liep op het eind zo de trailer in! super braaf

Afbeelding
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8890
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:53

Lekker bezig allemaal.

Heel gevaarlijk zeg, zonder cap op een jong paard ~~}> Doet die braaf! :D

Fflur loopt heel fijn op het moment!

Afbeelding
Lekker lang en ontspannen *\o/*

Heb het idee dat dit bit nog niet lekker ligt dus even op zoek naar een dubbel gebroken watertrensje. Nu hangt er een enkelgebroken in.

Gisteren haar ook even met hulp van mijn vader geschoren.

Afbeelding
[ITP] Kale Fflur op de foto

Moest wel. Ze zag er niet uit :=

Afbeelding

Lekker slapen <3

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:07

Rietje: leuke foto's! Hopelijk kunnen jullie lekker het bos in. En zou top zijn als hij dan niet staakt :j Het zadel staat hem erg mooi.

Juul: Wat leuk! Mooie foto's :)

Miesje: Wat goed dat hij er zo op liep aan het eind! Fijn dat de cursus zo geholpen heeft.

KittyDylan: Netjes geschoren zeg! Pepper mag ook wel eens :)) Maar ik wacht nog een maandje denk ik:

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 08:50

Zal ook even een update geven. In oktober is hij gecastreerd. Eind december een dikke koker. En ja hoor zaadstreng ontsteking. Met antibiotica geprobeerd en dagelijks spoelen maar helaas helpt het niet. Vandaag gaat hij naar de kliniek en morgen wordt hij geopereerd! |( Ondanks dit allemaal blijft hij zo ontzettend lief en is hij vrolijk en eet goed. Maar ik ben daardoor met trainen niet verder gekomen dan een keer een zadeltje erop. Maar wanneer hij hersteld is kunnen we aan de bak!
Ben stiekem heel zenuwachtig terwijl ik dagelijks operaties meemaak (werk als dierenarts-assistente). Je eigen dier is dan toch heel anders! Dusss allemaal duimen dat het goed gaat komen! :)
Afbeelding

Anouk_H

Berichten: 2175
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:31

Succes ik duim voor de operatie!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:44

Kel, wat spannend. Hoe is de operatie gegaan?

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:42

Miesjex schreef:
Kel, wat spannend. Hoe is de operatie gegaan?


Operatie is goed gegaan. Ze hebben ongeveer nog 20cm verkleefde zaadstreng verwijderd. De wond is nu open maar ziet er heel goed uit. We hebben hem net opgehaald en hij staat weer lekker thuis.
Mocht bij de operatie zijn. Erg interessant om te zien. Op mijn instagram levisto_lusitano heb ik wat foto’s geplaatst.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:53

Wat mooi dat de operatie goed ging! Echt een mooi paard ook met die krulletjes in de manen <3


@KittyDylan, Jorie is supermegabehaard qua baard nu. Wel netjes geschoren zo bij Fflurr <3

Miesjex, mooi dat ie zo braaf was. Jorie kan soms ook niet normaal de trailer oplopen. Die denkt dat ie omhoog moet en gaat dan letterlijk steigeren. Ik probeer hem nu wat te leren dat ie ook wel gewoon lopend erop komt.

Wat zijn die tinkers allemaal lekker braaf ook.
Hoe is het nu met het staken Rietje? Misschien dat ie buiten wel leuk vindt inderdaad. Met die van mij probeer ik het buiten nog maar even niet.

Hier weer gelest en ik had dus alleen het hoofdstel zonder oogkleppen mee. Oeps, uiteindelijk besloten het gewoon te proberen. En met groots succes, hij snapte de geluiden gewoon niet en schrok daarom zo extreem met oogkleppen. Ik durfde hem niet te vertrouwen en daardoor zonder te gaan. Maar hij zag nu dat het andere karren, poepscheppers etc. waren die het geluid veroorzaakten. En oh ja, ook dat de zweep maar de zweep was. En daardoor schrok hij niet, hij vond de andere pony's zelfs wel gezellig. Hij was snel afgeleid, maar ik men liever een afgeleid blij ei, dan een bang en schrikkerig beestje. Dit was na de les, het mist hem echt aan bespiering. Maar hopelijk kan ik wat vaker langeteugelen nu het weer lichter is 's avonds.
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:00

@Miesjex
Oh dat is zeker spannend! Ik ben benieuwd. Maar gaat vast goed komen en wat moois beleven!
Fijn dat de cursus trailer laden goed ging!

@Jorex
Is vaker zo hoor, dat als je 'vasthoudt' dat paarden alleen maar harder vandoor willen gaan. :j
Wat balen dat je zo'n klap hebt gehad. Kan het mij ook voorstellen, het is niet niks zo'n ongeluk. Denk dat het ook een hoop tijd nodig heeft voor het weer (deels) 'over is'.
Ik zou om die reden geen oogkleppen bij Elano durven te gebruiken. Als hij het niet ziet, maar wel hoort. Is het eng. Komt er een hond blaffend en in het zicht op hem af? Het zal hem een worst wezen. Maar komt een hond stilletjes achter hem vandaan? Springt hij nog net geen 10 meter de lucht in, bij wijze van. :+

@renee
Ja, er zijn ook 2 andere paarden die erg dik zijn hoor. De rest ziet er op zich prima uit. Maarja, ik maak ook niet heel veel kilometers op het moment, dat is natuurlijk ook wel een dingetje. :=
Die trailer foto, oeps!

@biancalaylo
Oei, een bokker. Wat is de account naam van jouw paard? :))
Maar wat balen zeg. Hopelijk komt het snel weer goed.

@kittydylan
oh heerlijk hea, fietsen met je paard! Ik heb met fietsen ook altijd iemand bij mij hoor. Puur voor het geval dat, dat er altijd iemand bij is die kan bellen. Met wandelen ben ik wel vaak alleen.
Jeetje wat een verschil zo met het scheren! <3

@frummels
Balen zeg dat het longeren niet zo goed gaat. Hij snapt het verder wel? Niet perongeluk met je lichaam A zeggen en met je stem/zweep B? Kan namelijk ook verwarrend zijn voor paarden.

@_kmbn
Wat fijn dat het super gaat bij jullie! En wat een leuk koppie zo! <3

@Rietje92
Oh dat zadel staat wel gaaf zeg!

@Juulxx
Leuke foto's! Ook mooi gegroeid zo te zien!

@kel_tje
Jeetje wat balen van die ontsteking zeg! Maar wel fijn dat hij weer thuis is. En bij de operatie zijn lijkt mij ook reuze interessant!


Hier afgelopen tijd een beetje gewandeld, weer erop gezeten en osteopaat laten komen. Met erop zitten gaf een stalgenootje een voetje en gingen Elano en ik samen over de track. Langs de paardjes, allemaal braaf. De topper! Osteopaat had 2 werfels weer goed gezet in zijn rug en 2 naaldjes in zijn lendenen geprikt. Hij liep gelijk een stuk soepeler en vrolijker.
Afbeelding

Hij was vandaag overigens wel errug soepel en vrolijk.. :+
[ITP] Snorremans Elano vliegt de lente in!

Afbeelding