Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:54

Dat is minder nieuws van Elano.

Ik ben echt blij met het plekje waar ik sta, de weilanden zijn nog prima begaanbaar. :)

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:47

@renee
Hoeveel magnesium krijgt Miles in totaal? Elano krijgt nu met 200 gram balancer 6 gram magnesium. Maar zou niet weten hoeveel een pssm'er zou moeten hebben. En ik weet niet hoeveel magnesium in het ruwvoer zit, dus ik reken gewoon op 6 gram magnesium.

Tot nu toe deze gevonden voor vit. E, geen selenium wat ik begrijp en geen poeder. Maar ik bestel wel op kerstavond/na kerst, heb ik iig nog tijd om verder te zoeken. Kans zit er toch in dat het niet eerder geleverd wordt.
http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... _Olie.html

@gor
Jeetje die deken. :=
Wat fijn dat ze niks om gaf dat je op haar hing.


Leuk is het niet nee. Ergens is het ook wel een enorm interressant iets en het geeft toch een doel erbij: Paard zo'n fijn mogelijk leventje geven en dan kijken of dat ook kan zonder te veel poespas.

Heb hem vandaag eventjes weer de tuin in gegooid.. Meneer zijn penis begon een beetje rood te worden. Dus weer hoognodig tijd om water in zijn koker te spuiten. Wilde het vorige week al doen, maar wilde eerst kijken of alleen de grote klodders eruit halen genoeg was, niet dus.
Hij werd wel wat nerveus de laatste paar minuten.. Maarja, honden die enorm blaffen, schreeuwende kinderen (beide zag hij maar niet, dus waar komen die rare geluiden dan ineens vandaan?) en ik ben natuurlijk ook onrustig in mijn hoofd. Merk wel dat hij enorm aan mij hangt. Ik wilde een handdoek pakken om mijn handen te drogen, nou meneer sleurde zo mijn moeder mee de tuin door.. Hij moest perse met mij mee. Dus mijn moeder en ik omgeruild. Ik bij Elano en zij de handdoek pakken. Hij stond bijna in de keuken met mijn moeder erachteraan. :+

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:54

Hij krijgt 18 gram magnesium (1 schepje). Dat is meer dan een 'normaal' paard nodig heeft, maar dit is een PSSM'er en die heeft dus altijd extra nodig, dat geldt ook voor de vit E. Voor PSSM'ers is er helaas geen compleet supplement, al zijn er wel mensen die iets samen kunnen stellen maar dat werd voor mij echt veel te duur. Ik had die olie ook gezien, dat was het alternatief voor wat ik nu heb. Maar ik wil geen olie omdat hij al zo snel dik wordt :') Ik zou oprecht wel oppassen met de gist in de balancer, dat kun je beter mijden.

Wat is Nesprit een mooi paard zeg, knap hoofd heeft ze!

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:58

@fransje23 Mooi kleurtje heeft ze nu! Helemaal wit zal het wel een ander paard worden om te zien.

@puppy1128 Ja een berichtje is met mobiel wel te doen, maar ik bedenk vaak pas om te reageren als er al veel berichten bij zijn gekomen. Dan reageer ik liever op meerdere berichten tegelijk.
Leuk filmpje! Handig dat hij scootmobielmak is haha.
Wat ontzettend rot nieuws over de PSSM. Maar gelukkig weet je het nu en kun je je beleid erop aanpassen dan hoeft het geen groot probleem te worden.

@Reneee Ik vind Miles er niet ielig uitzien op de foto's, maar misschien vertekenen die. Hij ziet er wel puppy uit en overbouwd. Goed dat je rekening houdt met z'n groei. Ik vind Jaro ook veel te ielig en onvolwassen om er op te gaan zitten het komende jaar.

@Kabayo
Ah dat was ook een leuke pony om te zien. Grappig dat je eerder ook al zo wandelde.
Nee dat is waar, ik bedoelde ook eigenlijk 'koetspaard' 'paard in tuig', maar dat is natuurlijk wat anders dan tuiger.

@Lamarxhorse fijn touw heb je, zo heb ik Jaro ook het vaststaan geleerd.
Maakt in principe niet uit of het onzekerheid of lompigheid is waardoor hij verschiet. Als jij duidelijk bent dat hij hoe dan ook niet in jouw ruimte mag komen is dat duidelijk voor hem en daar heeft hij denk ik het meest aan.
Kan je zijn voor en achterhand onafhankelijk van elkaar verzetten? Als hij dat kan zal hij ook het longeren wel snappen.

@wennie19
Dat is schrikken van die hond. Jammer dat hij er schrik aan over heeft gehouden. Hier lopen de paarden tussen de honden en andersom. Gaat altijd goed en dat terwijl de honden het erg leuk vinden om achter de paarden aan te rennen of onderdoor te lopen :+ .

@Gordy18 Leuke foto's <3 Ze is ook lekker nuchter dus.

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:05

puppy1128 schreef:
@gor
Jeetje die deken. :=
Wat fijn dat ze niks om gaf dat je op haar hing.


Ja, en dan te bedenken dat ze hem nu pas een kleine maand op heeft :')


Ilayla schreef:
@Gordy18 Leuke foto's <3 Ze is ook lekker nuchter dus.


Dankjewel!


_Reneee schreef:
Wat is Nesprit een mooi paard zeg, knap hoofd heeft ze!


Dankjewel! Ben ook heel blij met haar!

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:20

@renee
'• RER-paarden lijken te profiteren van een chroomrijke voedingssupplement. PSSM-paarden niet! Chroom komt o.a. voor in gerst, melasse, lijnzaad(olie) oliën en vetten.' (van paarden-blaadjes).

Maar bijna overal zit melasse in en lijnzaad(olie) wordt ook wel eens aangeraden bij pssm'ers (en zit ook best vaak in voer)? Dus ik vraag mij af in hoeverre het dan slecht is? Vooral de hoeveelheid. 1 gram of 1 kg is een groot verschil natuurlijk. Maar ik denk dat als het erop neerkomt, zo'n beetje alles wel een nadeel heeft. Zo lees ik dat er paarden zijn die schrikkerig reageren op de vitalbix en er paarden zijn die er juist aan de schijt raken. En ben juist blij dat hij dat allemaal niet heeft met deze brok. Heb bij hem al vaak genoeg een vieze staart en kont gehad, en dan niet zuinig ook. :r
Op PSSM forum hebben er 2 gereageerd met 10 gram magnesium en 1 pony heeft 6 gram. Kwa olie maakt het voor die van mij niet zo uit. Vind hem nu wel mooi en van 2-5 ML zal hij ook niet moddervet worden, denk ik.

@gor
Nog erger. _O-

Kabayo

Berichten: 14037
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:39

Balen van dat nieuws van Elano :( hopelijk krijgt hij er geen tot weinig last van.

Dankjewel ilayla. Die pony was echt mijn soulmate. Ik kan er nogsteeds niet helemaal bij dat ik alleen verder moet... die schat

Gordy hihi die deken is niet schoon meer :D prachtig dier zeg wauw. Echt zuinig op zijn.

Klinkt lekker nuchter renee :D

Wow wennie klinkt heftig. Verder alles goed? Wel een knapperd zeg!

Morgen zal ik zilver weer even normaal longeren. Even de energie eruit. Zondag heeft ze vrij. Ik ben stront en stront zenuwachtig voor zondag. Ik krijg mijn eerste tattoo. Bah ik eet nu al niks meer van de zenuwen :+ ben blij als het achter de rug is!
Het worden twee hoefijzers op mijn pols. Ter nagedachtenis van mijn allerliefste pony's die ik dit jaar ben verloren..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo heb ik ze altijd bij mij. Man wat mis ik ze.. begin spontaan weer te huilen :=

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:54

Annikoe schreef:
Ik doelde ook op 1 januari, dat ze dan pas 2,5 is. Niet in maart, dat snap ik ook wel. Maar ik ga geen discussie voeren, ik wil geen dooddoener zijn in dit topic :)

Dus mocht iemand een goede trainer weten, ik hoor het graag! :)


nou, ik durfde het bijna niet te zeggen maar Missy is al beleerd. De bedoeling was eigenlijk alleen longeren, zadelmak en schriktrainingen te doen maar omdat ze werkelijk nergens ook maar een kik op gaf, is het ietsjes sneller gegaan dan bedoeld/verwacht. Ze doet maar 1x per week iets voor het "echie" zeg maar, dat is de ene week longeren en de andere week rijden.

Ze vindt het erg leuk allemaal en doet ontzettend haar best en vind al dat nieuws maar al te leuk. Nu is ze een vroeg veulen van maart, dus dat scheelt al. We zetten dit rustig zo voort en in het voorjaar gaan we iets uitbreiden naar 2x keer per week, daarna krigt ze rust en gaat lekker de hele zomer het land op. Het longeren doe ik max. 10 minutenen rijden max. Een half uur. Het is echt gewoon de basis, stap, draf en goede galop aanspringen en haltouden en sturen natuurlijk.

Ik heb nog nooit zo'n makkelijk en braaf paard meegemaakt. Het is echt (ook na 2 weken niets doen) opstappen en wegrijden, Igewoon braaf. Altijd. (Nadat mijn instructrice een paar keer met haar in de bak had gereden, durfde ik er zelf al op en dat zegt wat hoor, ik ben een angsthaas geworden doordat mijn lijf zo onbetrouwbaar is. Missy maakt er noppes nada van raar spasme in been? Boeien.Ikb en hier ontzettend dankbaar voor want door mijn slechte gezondheid is dit precies het karakter wat bij mij past, gewoon lekker rustig je rondje doen geen gekkigheid. Zielsgelukkig ben ik ermee **\O/**
Puppy, wat ontzettend balen dat Elano drager is zeg...en Kabayo, wat een verdriet. Verschrikkelijk. Ik kan dat me heel erg goed voorstellen....

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:14

Farah: ik snap dat als het goed gaat en ze er niks om geeft je erop stapt. Maar de ruggenwervels zijn nog niet klaar met groeien. Hier kan je echt last vab krijgen later en dat moet je niet willen zeker niet als ze zo goed bij je past!

Kabayo

Berichten: 14037
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:25

Ik ken zo al 2 hengsten van 2 jaar en 2 maand die 4x per week rijden/mennen
Achja iedereen moet het zelf weten natuurlijk! Ik heb die kriebels ook maar ik verbied het mijzelf :+ Ik vind het nu nog te vroeg. Dus wacht nog 4 maand.

Maar fijn dat ze zo super braaf is! Heb je ook foto's?

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:31

Ik vind ook een verschil met paar keer op zitten of echt al berijden. Was jij ook niet degene die zei dat je de rem erop moest zetten en dat je echt niet met 2,5 wilde berijden?
Tjaa ieder zn ding natuurlijk maar snappen doe ik het niet.

Wat dapper Kabayo zal vast een mooie tattoo worden.

Echt balen voor Elano hopen dat ze drager blijft en geen last ontwikkeld!

Bedankt voor de tips ilaya ja hij moet ook zeker uit m’n ruimte blijven en voordat we verder gaan wil ik hem dit eerst leren!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:49

Aangespannen hoor je wel vaker dat ze dat eerder doen.
Maar vind 2 jaar en 2 maanden wel vrij vroeg. :=
Maar ach zo doet iedereen het op zijn/haar manier. :)
Puzzle gaat straks in maart/april onder het zadel. Maar ik denk dat dat opstappen en wegrijden is.
Olivia zal in maart/april ook langzaam aan in training gaan ivm de keuring, die is dan ook pas 2.
Maarja met een ongetraind paard aankomen schiet ook niet op. :+

Mooi idee van je tattoo kabayo!

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:15

Wat een vervelende uitslag van de test van Elano. Maar wel goed dat je het nu weet en er naar kunt handelen.
Had tot dit jaar geen idee dat PSSM zo een groot probleem is bij tinkers.

Spannend Kabayo! Ik heb een zilveren armbanden met een vlecht van de staartharen van mijn overleden paard erin als aandenken. Is mooi iets blijvends te hebben.

Denk dat juist het feit dat paarden braaf zijn en veel aanbieden een grote valkuil is. Je gaat ongemerkt vaak te snel. Schade aan het lichaam zie je niet meteen..

Ik heb goed zitten kijken wat er nu met de deken was bij Gorby mij viel niets op eigenlijk...Is het de modder?

Ik wil aankomende zomer Joya meenemen als handpaard, dat is ons doel voor 2018. Onbelast rechtuit kilometers in de benen krijgen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:49

Ik wil gaan kijken of ik een leaser voor Puzzle kan vinden.
Wordt natuurlijk wat lastiger omdat hij zo klein is. :))
Hij is gelukkig tot nu toe wel ontzettend braaf en fijn in het werk. Dus mijn verwachting voor onder het zadel zijn ook wel prima, maarja, zeg nooit nooit. :+
Dus hoop dat ik iemand kan vinden.
Moet alleen nog bedenken wat ik dan per maand ga vragen. Wil sowieso zijn stalkosten eruit hebben. :j

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:13

biancalaylo schreef:
Farah: ik snap dat als het goed gaat en ze er niks om geeft je erop stapt. Maar de ruggenwervels zijn nog niet klaar met groeien. Hier kan je echt last vab krijgen later en dat moet je niet willen zeker niet als ze zo goed bij je past!


de ruggenwervels zijn meen ik met 8 jaar pas uitgegroeid? Missy gaat hier echt geen last van krijgen hoor, het is allemaal zo minimaal en super rustig aan hoor :j

Maar goed, ik heb het hier neer gezet dus tja..Het ene paard is er klaar voor met 3, de andere met 4 of 5 pas. Als Mis nog slungelig of onbespierd had geweest hadden we natuurlijk wel gewacht. Maar goed, waar praat ik over, ze is 2,9 dus 3-en werk kun je dit niet noemen, werken gaat ze pas als ze rond de 4 is :)

*kabayo, als je Zilver in maart weg brengt, is ze exact op dezelfde leeftijd als Mis met beleren, idd 3- :)

*nu ik er over nadenk, Missy is voor mij een recreatiepaard en als je recreatiepaard bent van een zieke oude taart, heb je toch het meest rustige leven wat je je als paard kunt wensen :D

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:07

fransje23 schreef:
Ik heb goed zitten kijken wat er nu met de deken was bij Gorby mij viel niets op eigenlijk...Is het de modder?


Ja, de modder, ach , deken kan in de was, niks aan de hand meer, als hij maar zijn functie blijft behouden! :)

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:24

Die deken is nog schoon vergeleken bij mijn deken..
Joya staat bloot, dat is veel makkelijker.

Feit dat een paard er aan de buitenkant goed ontwikkeld uit ziet maakt nagenoeg geen verschil voor het sluiten van de groeischijven.

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:26

fransje23 schreef:
Die deken is nog schoon vergeleken bij mijn deken..
Joya staat bloot, dat is veel makkelijker.

Feit dat een paard er aan de buitenkant goed ontwikkeld uit ziet maakt nagenoeg geen verschil voor het sluiten van de groeischijven.


Haha, ik vond het ook nog wel meevallen vergeleken met mijn andere dekens

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:25

Kabayo succes morgen! Het zal vast wel iets meevallen. Erg mooi om je geliefde pony's zo te kunnen meedragen.

Gelukkig mag iedereen zelf weten wanneer en hoe ze trainen, anders zou het wel heel lastig zijn om het eens te worden :Y) Het lijkt mij dat de opbouw het belangrijkst is op welke leeftijd je ook begint.

Kabayo

Berichten: 14037
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:52

Dankje ilayla. De zenuwen gaat nu nog. Ik ben heel blij als ie staat.

Farahdiba dan valt het toch wel mee? :)

Hoop dat je iemand vind Renske! En dankje!

Fransje ja heel spannend! Haar heb ik van beide dames nog :D

Lamarxhorse ik hoop het! Ik ben zo benieuwd. En beetje bang voor auw :=

Vandaag zilver gelongeerd. Ze was erg vrolijk :D

Afbeelding
Afbeelding
Lekker opwaarts
Afbeelding
Afbeelding

noor14

Berichten: 747
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:51

Zilver loopt lekker ruim zeg!
Succes met tattoo, wordt vast heel mooi :)

De meningen over het beleren verschillen idd, maar volgens mij heeft iedereen hier het beste met haar paard voor :)
Vind het ook wel leuk om de verschillende opvattingen te lezen.

Dex is vandaag naar een nieuwe wei gegaan, echt mega groot is die :p
Dus genoeg gras voorlopig en heel veel ruimte om te rennen.
Staat er nu nog met zn vaste vriendinnetje maar er komen nog 4 paarden bij.
Waaronder oudere merries, ideaal want dan krijgt hij nog wat paarden manieren bijgeleerd Haha.
En heerlijk voor mezelf, nu heb ik er minder werk aan en kan ik me voorbereiden op de komst van Mn kleintje :)
Kan Dex nog even lekker genieten van het jong zijn.
Hij is nog best ielig vind ik, dus hij heeft sowieso nog wat tijd nodig om uit te zwaren.

Foto's zijn niet zo goed gelukt maar t geeft een beeld :p


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:10

Ik snap echt niet dat je er voor de 3 jaar op gaat hoor. En al helemaal niet dat je een keer per week werkt. Zo jammer want voor het paard is de lol er zo ook snel af. Omdat ze zo braaf zijn maak je inderdaad snel de fout om er te snel mee aan de gang te gaan. En ik vind braaf zijn eerlijk gezegd ook geen reden om er maar mee aan de gang te gaan, als ze drie zijn zijn ze nog steeds braaf.

@Lamar een drager is altijd een lijder. Zijn twee nogal verwarrende termen maar drager betekent één gen en ook die paarden zijn ziek.

Bijzonder die tattoo Kabayo! Longeren ziet er weer goed uit.

Ik heb een kaptoom aangeschaft, maar vandaag maarliefst 1,5 uur lang vliegles gehad. Had totaal geen nut, hij gaat linea recta in de hoek staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen een stuk afzetten met prikpaaltjes, hopelijk werkt dat.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:17

Zo even een bijlees van pagina 170

Mooie sneeuwfoto's Kabayo! Wat leuk dat ze zo goed meeloopt aan een neckrope!
Lamar, heerlijk toch zo lekker aan de buurt verkennen :D Baal ervan dat ik met de mijne nog niet op pad kan. Hopelijk snel zijn hormonen gedaald en kunnen we normaal aan een touw meelopen :')
Dierenartskosen.. ik heb er ook weer een hoop gemaakt met deze castratie :roll: en hopelijk worden het er niet nog meer voor dit :p
Annikoe, oooh wat een leuk dekje!!
Fransje, ja rot dat alles zo nat is.. gelukkig kun je haar makkelijk behandelen voor haar mok.
Puppy, mooie foto's van Elano! Met die zweep in zn bakkes haha.
Annikoe, binnenkort dus dekjesmak :D En lief van je stalgenootje!
Renske, wat een top pony is het ook!
Kabayo, wat goed van Zilver zeg die band trekken! Die is echt al ver.
Lamar, handige schriktraining hahaha.
Ilayla, wat een leuke sneeuwfoto's, maar ik vind je paard ook echt prachtig!
Fransje, wat een bijzondere kleur heeft ze op dit moment zeg
Puppy, zo braaf bij de smid haha. Leuk dat ze in positieve zin verrast waren.
Renee, prachtige bos <3
Lamar, wat goed van hem met het vaststaan! Wel vervelend dat hij zo in je ruimte kan kruipen. Dat is ook iets waar ik aan moet gaan werken als ik aan de slag kan. Heel leuk en aardig, maar niet altijd even safe :)
Puppy, hahhaaha kijk ze rennen :p goede training voor beide! En mooi filmpje, wat is ie volwassen geworden zeg!
Ik weet niet wanneer ik begin met de Destinado, hij is nog erg iel op het moment. Bovendien moet hij nog heeeel veel leren want er is tot ik hem kocht bijna niks mee gedaan :)) Hij wordt in mei 3, maar ik ga nog niet erop aankomend jaar denk ik. Hangt ervan af hoe hij zich ontwikkeld. Staleigenaresse zei idd ook al dat paarden per januari verjaren, dus zou hij over een ruime week al 3 zijn. Ik vind het flauwekul, scheelt bijna een half jaar met zijn echte leeftijd. Weet ook nog niet of ik het zelf (met begeleiding) ga doen of het laten doen. Hangt af van hoe die gaat zijn hahaha.
Wennie, wat rot dat hij door een hond gepakt is.
Puppy, jeetje wat balen van die uitslag..
Gordy, Nesprit is knap <3
Kabayo, wat een mooie herinnering. Ik heb zelf geen ervaring met tattoo's... dus succes :p
Renske, minimaal stalgeld.. is dat niet wat veel? Of heb je een goedkope stalling?
Kabayo, wat kan ze lopen zeg <3
Noor, Ooh wat een lekkere wei zeg!
Renee, Lekker dan zeg.. Kaptoom ziet er wel mooi uit, welke is dat?

Zo, ben weer bij 8-) Stressvolle week gehad met dat beest van mij haha.
Maandag is Destinado gecastreerd. Dit ging niet helemaal volgens het boekje. Hij ging niet liggen van het slaapmiddel en de dierenarts stond met een mond vol tanden. Uiteindelijk toch iets bijgegeven maar tijdens de procedure begon hij ineens te bewegen en wilde hij opstaan en heeft dus zelfs nog meer bij gekregen. Wakker worden ging ook niet echt ideaal, want hij wilde direct opstaan terwijl hij nog veel te suf was dus is meerdere malen omver gevallen. Daarom ook voor 2 dagen antibiotica mee.
Woensdagavond zag ik dus dat het dik was, en donderdag ochtend nog steeds heel dik. Hij liep gewoon met zijn benen wijd en was enorm rustig dus had toch echt wel pijn. Toch maar DA gebeld, hij heeft ontstekingsremmers gehad en iets om de zwelling te minderen, ook voor nog een paar dagen antibiotica meegekregen (sochtends en savonds). De volgende dag moest het een stuk minder zijn anders moesten ze het opnieuw open maken. Gelukkig was het wel enorm afgenomen en hij heeft al zijn praatjes weer. Voor het weekend heeft hij ook nog iets voor door zijn voer gekregen wat tegen de zwelling is. Dus ik hoop dat het hiermee goed is en dat het met de tijd goed geneest. Ik ben iig wat meer gerust nu het er weer goed uit ziet en hij zichzelf weer is.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:21

Zo flinke bijlees aurelia!
Stalgeld is 150 euro, dus valt mee. :)

Hopelijk is Destinado gauw weer opgeknapt!
Ben blij dat het bij Puzzle gewoon allemaal goed is gegaan qua castreren. :)

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:44

@kab
Spannend hoor die tattoo!
Longeren ziet er goed uit. Ze kan leuk lopen!

@farah
Zou wel oppassen met te veel doen, zeker met rijden. Nadat ik een rug gezien heb waar ik wel om kan janken, weet ik zeker dat ik nooit zo vroeg zou gaan rijden. Want de schade is al gemaakt en niet meer goed te maken. :n
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn keus zou het iig niet zijn.

@lamar
Dat hij geen ballen meer heeft betekend niet dat het ineens een 'ze' is. :))

@renske
Ik zou vooral kijken wat andere in de buurt vragen aan geld/klusjes en wat de persoon voor terug krijgt. Als je bv 100 euro p.m vraagt en 3 keer per week klusjes moet doen, in ruil voor een beetje poetsen, terwijl een ander 50 vraagt, 1 keer klusjes in de week en 3 keer in de week kan rijden, dan zou de keus niet heel moeilijk zijn denk ik. :+

@renee
Volgende keer snowboard erachter. Krijg je i.p.v vliegles, snowboard les! :)) :=

@aur
Jeetje, dat is niet niks! Ik heb het staand laten doen. Zolang dat gewoon kon vond ik het een veel prettiger idee en is ook goed gegaan. Een van onze honden wilde niet onder narcose, want ze vond het zó gezellig bij de dierenarts.. Terwijl de baarmoeder eruit gehaald werd ging ze kwispelen, want ze hoorde de dierenarts der stem. := _O-
Hopelijk knapt ie snel weer op.


Hier vandaag voor het eerst erachter gelopen. Eerst op de parkeerplaats met mijn moeder, daarna zelf op de parkeerplaats en hij snapte er geen ruk van. Want waarom moet hij doelloos 50 rondjes lopen? Ho kent hij trouwens heel goed, dus daar ben ik blij mee. Stap gaat ook redelijk, maar moet wel nog goed bevestigd worden. En het stuur, tjah. Dat doelloos rondjes lopen is hem dus niet. Volgende keer dan maar even rondje straten.
Maar uiteindelijk parkeerplaats verlaten en rechtdoor gegaan om te kijken of hij dan zou snappen. Ging 100 keer beter. Zal lachen worden in de bak, wordt dan in zijn ogen ook doelloos rondjes lopen. _O-
Heb het kort gehouden dit keer. Zowel voor hem als voor mij. Want mijn hoofd is niet zoals die moet zijn. :Z