Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:48

Hoi! Meld mij ook weer eens :)

Ben ruim drie weken op vakantie geweest maar heb inmiddels bijgelezen. Is natuurlijk teveel om op alles nog te reageren.

Mooie deken, Gordy. Model lijkt Eurostar move deken!

Gelukkig weinig ervaring met tegenvallende dierenartsrekeningen meestal heb ik het wel aardig ingeschat. Merkte wel een aardig verschil in visitekosten tussen mijn vaste dierenarts en de dierenarts die bij de oopfok kwam afgelopen zomer. Gelukkig is mijn vaste dierenarts de goedkopere van die twee.

Ik heb al 15 jaar een Pagony longeersingel en die werrkt nog steeds.

Mooi dekje, Annikoe

Joya gaat goed! Ze staat helaas nu wel meer op stal omdát het weiland erg nat is. Hoop dús op wat mooier, in ieder geval droger, weer. Ze heeft helaas ook een beetje mok maar laat dat redelijk makkelijk behandelen.

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:11

@Lamar
In mijn geval is verzekeren wel erg duur. Alleen uitgebreid de dood was ik al 100 euro per jaar kwijt geloof ik. Klinkt niet veel, maar als ik ook nog uitgebreid ziekte e.d wil, dat tikt aardig goed aan. En in mijn ogen doe je alles of niets.. Je zal maar een paar dingen niet verzekerd hebben en precies dat krijgt je paard. Niet alleen hoop geld armer door die verzekering, maar je kan nog alles van de DA gaan betalen ook. :+

@renske
Dat had ik ook met de hond. Mijn zus en moeder stonden zelfs van. Ehh dit hadden we niet verwacht.. Nu moet ze van mij 17 jaar worden en niks gaan mankeren. _O-

@annik
Leuk dekje!

@fran
Hier een halve zwembad. Maarja, niet meer dan logisch met de hoeveelheid regen die er was gevallen. :oo
Gelukkig al aardig gezakt.



Elano vind zwepen erg leuk. We vinden de zweep ook regelmatig in de stal of op het land. Hij weet hem wel te vinden. _O-
Afbeelding


Vandaag de camera weer meegenomen naar het land. Begon uiteindelijk te regenen.. :')
Afbeelding

Afbeelding

Elano geniet lekker van zijn vakantie.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:29

Leuke foto’s puppy! Hij begint echt al een heuse kerel te worden :)

Jack heeft vandaag voor het eerst een dekje op gehad! Ik had het van de week in mijn eentje geprobeerd, maar dat is toch minder succesvol en toen vond hij het best spannend. Vandaag een vriendin van mij gevraagd om mij te helpen en hij deed het super. Hij was veel te veel op te elektricien aan het letten ipv op mij _O-
Die man was de bekabeling van de buitenlamp aan het repareren en dat was natuurlijk veeeeeel interessanter :')

Ik heb van iemand 2 zakken vitalbix vitaminebrok kunnen overnemen, gelukkig vindt jack deze erg lekker. Met een stalgenootje afgesproken dat zij jack af en toe voert aangezien zij bijna elke dag daar is, zodat hij alles binnen krijgt :)

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:30

Jammer voor Joya hopelijk dat het wat droger wordt.

Lamar vind zwepen ook leuk puppy, leuke fotos van Elano wordt echt een grote jongen!!
Nee het is altijd een risico en idd alles verzekeren of niets.

Wat goed van Jack! Soms is het idd beter om dit soort dingen met zn tweeen te doen.

Ik heb vandaag gewandeld en een tijdje stil gestaan op de plek waar ik hem maandag wil vastzetten zodat deze plek geen nieuwe plek meer is. Daar al een beetje gepoetst.
Voetje tillen gaat opzich erg goed hij geeft hem gelijk zonder gedoe alleen hij doet het maar 1 keer _O-
Maandag verder oefenen.

Ik heb trouwens deze singel op het oog
Uitsparing bovenop en volgens mij voldoende ringetjes en 1 ring onder
Wat leggen jullie onder de singel?
https://www.divoza.com/nl/pagony-longeersingel

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:12

Mooie foto's van Elano, hele bink is het zo!



Fijn dat het oefenen met het dekje nu goed ging bij Jack!
Mijn paarden vonden de vitalbix ook altijd erg lekker.


Lamarxhorse schreef:
Ik heb trouwens deze singel op het oog
Uitsparing bovenop en volgens mij voldoende ringetjes en 1 ring onder
Wat leggen jullie onder de singel?
https://www.divoza.com/nl/pagony-longeersingel


Dit lijkt mij een fijne singel https://www.kramer.nl/longeersingel-Emma.htm?websale8=kraemer-pferdesport.49-NL&pi=540161&ci=263094 . Is ongeveer hetzelfde als de die ik heb.

Ik leg nooit wat onder de singel, maar er bestaan wel onderleggers voor longeersingels.


Vandaag gelukkig een keer mooi weer!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:54

Ik heb er vaak gewoon een zadeldekje onderliggen.

Mijn nichtje was vandaag op stal, dus die heeft Puzzle lekker geborsteld en verwend.
En er zelfs heel even opgezeten toen hij op de poetsplaats stond.
Zoals verwacht doet hij helemaal niks.
Hij vond het niet spannend, en bleef braaf staan.
Dus ik kan straks met een gerust hart met hem aan de gang na de winter. :)

Kabayo

Berichten: 14037
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:16

Haha gekke elano met de zwepen :P de foto daaronder vind ik heel mooi. Doet erg volwassen aan.

Fijn dat puzzle zo kalm is ! Kan je met een gerust hart aan de slag straks

Ik leg nooit wat onder de longeersingels. Alleen onder de pessoa.

Lamarxhorse klinkt als een fijne wandeling :D

Annikoe uiteindelijk de deken probleemloos opgelegd? Zilver vond dat eerst ook echt doodeng.

Fijne vakantie gehad fransje?

Ik ben zo trots!! Voor het eerst een (hele lichte race ) band gesleept! Echt. Ze deed helemaal niks! Uiteraard even samen met mijn vriend gedaan. Eerst zo gelongeerd. Daarna alleen met zweng en toen de band.
Eerst eventjes aant hoofd mee genomen, mocht ze het super eng vinden heb ik haar zo en kunnen we het los maken ipv dat ik erachter zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:24

Kan Joya weer wat langer naar buiten vandaag? Dat is idd ook een mooie singel! Veel ringetjes. Ik heb de mijne besteld incl onderlegger. Heel benieuwd wat hij ervan vind!

Wat handig Renske zo’n nichtje! Je kon gelijk even oefenen dus, lijkt mij ook leuk om de reactie te zien als er voor het eerst iemand op zit.

Zilver heeft het trucje alweer door :j Haha ze is echt zo volwassen als je der zo bezig ziet. En echt onverschrokken! Logisch dat je trots was.

Ik heb vandaag m’n kinderen meegenomen die aan de kant stonden te springen en gillen.. goede oefening dacht ik zo en deed hem gelukkig niets!

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:39

Wat knap van Zilver! Jorie zou echt keihard aan de kletter gaan, die is qua gedrag daar nog wat te jong voor. Het longeren gaat wel goed en het lange lijnen ook langzaam aan.

Ook dapper van Puzzle dat ie zomaar even gewicht accepteert!

Wat is Elano massief aan het worden!

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:38

Ik heb al even niets meer geplaatst, komt omdat ik het niet fijn vind om te reageren op mobiel en ik weinig achter een computer zit. Maar ik volg jullie wel hoor en het is super leuk om te lezen hoe jullie steeds een stapje verder komen met de paardjes, ieder in z'n eigen tempo. Zal proberen op de meeste recente dingen te reageren.

Zilver is echt al een eind opweg naar tuigpaard. Leuk dat ze het zo goed oppakt. Wat is eigenlijk de reden om met neckrope te wandelen? Puur interesse hoor, ik zie het namelijk nooit.

Zag ook weer een nieuw 2015 paard! Leuk dat je meepraat over je Spanjaard, ik vind hem knap.

@Puppy Elano blijft wel een grappenmaker met die zweep. Mooie foto's ook weer!

@Annikoe, mooi dekje! Wat voor zadel komt erbij? Kan hij wel mooi vast wennen aan het dekje.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar Jaro is ook een 24/7 buiten paard ook met regen en sneeuw. Hij heeft inmiddels wel een schuilstal en onbeperkt kuilvoer. Dat gaat super, al vond ik de paarden wel sneu nadat alle sneeuw weg was, want toen stond bijna alles even blank.

Die singel van Divoza ziet er goed uit Lamarhorse! Zoiets ga ik ook kopen als ik wat serieuzer met Jaro bezig ga.

@Renske, balen van de koliek en de rekening.. Dat zijn nooit leuke dingen. Ik vond de dierenartsrekening van toen Jaro koliek had 100% meevallen.

Uiteraard heb ik ook sneeuwfoto's gemaakt, want er lag super veel.

Afbeelding
Afbeelding

Hij had niet echt zin om leuk te kijken, maar ik ben wel blij met de foto's.

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:36

Handig hoor zo een nichtje, Puzzle meteen een vuurdoop gehad. Fijn dat hij zo braaf was!

Zilver pakt het ook weer supergoed op zeg! Nog even en je kan aangespannen op stap!
Ik heb een geweldige vakantie gehad, was naar Vietnam en Cambodja.

Lamar is kindproof :D

Leuke sneeuwfoto's van Jaro! Knap koppie hoor!

Joya stond 4 uur per dag buiten maar vandaag 5 uur. Ze heeft ook echt wel de benen gestrekt... full speed door de blubber , bokken en andere paarden uitdagen.
Heb nog geoefend met wandelen over het erf, gras laten eten op het kavelpad en geoefend met een plastic zak.

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:39

Afbeelding

Foto van vandaag, haar hoofd wordt nu echt wel wit.

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:31

Bedankt allemaal! :P

@annik
Altijd leuk als er iets veel interessanter is dan jij zelf. :')

@lamar
Die pagony lijkt enorm op die ik heb, zou best kunnen dat ik die ook heb. Maar hij bevalt tot nu toe wel prima. Heb hem alleen nog op gehad, nog niet echt gebruikt. Ik leg nu nog niks onder de singel. Misschien dat ik een rijdekje eronder doe zodat hij daar ook aan went.

@Renske
Wat fijn dat Puzzle braaf bleef staan en het niet spannend vond!

@Kab
Zo, jij gaat met volle vaart even van alles doen. :P
Ziet er goed uit, alleen een vraagje. Zit de neusriem niet wat hoog? Of moet dat bij mennen? Ik dacht dat de neusriem 2 vingers onder het jukbeen moest zitten zegmaar?

@Ilayla
Haha, dat mobiel reageren herken ik.. Kleine berichten zijn nog wel leuk te doen.. Maar die meelees-berichten absoluut niet. :+
Leuke sneeuw foto's!

@Fransje
Heerlijk toch, als je paard zo uit zijn dak gaat? Mooie foto! :D


Elano mocht gister weer een pedicure krijgen. Zoals gewoonlijk ontiegelijk braaf. Dit keer iemand anders, en ook hun (zijn met zijn tweeën) waren verbaasd dat mijn 2,5 jarige tinker niet trekt, hangt niks.. En zijn voeten geeft zonder moeite hoeven doen. Hij was zo klaar. :D

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:12

@Annikoe Ik voer ook Vitalbix, ben er zo blij mee! Het is in verhouding een stuk goedkoper en ze doen het er zo goed op. Mijn pony's zijn er echt van opgeknapt.

@Lamarxhorse Ik leg niks onder de singel, omdat ik dan de rugspieren niet kan zien. Ik heb gewoon een simpele Harry's Horse singel, naar mijn weten hoeft er ook niks onder...

@Renske_W Wat fijn dat Puzzle braaf was!

@Kabayo knappe Zilver! Ze leert echt snel joh.

@Ilayla wat een mooie sneeuwfoto's! <3

Echt een knapperd @fransje23!

Fijn dat Elano zo braaf is. Mijn smid is altijd heel erg blij met de sokken van Miles, kan hij hem mooi aan vasthouden :+

Ik heb Miles gisteren even opnieuw gevlochten. Hij krijgt ineens een dik pak haar :oo Het zal nooit zo dik worden als de manen van z'n pa (gelukkig := ), maar het wordt wel wat zo.

Afbeelding

Hij is echt best friends met mijn hengstje:

Afbeelding

Toen ik hem aan het poetsen was kwam mijn oudje ook aandacht opeisen :')

Afbeelding

Ik heb wel besloten dat Miles meters moet maken wil ik er over vier maanden opstappen hoor. Vind hem nu nog echt te ielig en zwaar overbouwd. Als dat in april nog zo is stap ik er niet op... Dan gaan we na de zomer of nog later wel aan de slag.

Kabayo

Berichten: 14037
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:05

Gefeliciteerd renee met je verjaardag! Mooie foto's van Miles. Hij zit mooi in de vacht :) Thanks! Ja zilver heeft een fijn leervermogen hihi

Puppy haha geen vaart hier hoor. Zilver doet 1x per week 15 minuten iets :') maar ik vond dit een positieve "grote" stap. Klopt inderdaad van de neusriem. Vind ik ook. Maar die zit zegmaar door het bakstuk heen , dus kan hem niet verstellen. Fijn dat het zo goed ging bij de smid!

Jeej ze word wit fransje *\o/* mooi dat je een fijne vakantie had! Ja ik denk ook dat ze straks een fijn menpaard is :D

Ilayla. Niet echt een reden. Is puur voor de lol. Deed het ook altijd met mijn overleden pony.
Afbeelding
Ja. Zilver doet het zeker goed! Al is ze niet echt een tuiger :P
Prachtige sneeuwfotos zeg <3

Dankje fennadv! Shetlanders zijn meestal niet zo moeilijk gelukkig. Heb mijn shetlanders ooit ingespannen voor de lol (wist niet beter toen. Had 0.0 ervaring) ging goed. En vorige week na zoveel jaar voor de slee gehad. Dikke pret.
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse thanks! Jaa ben echt ontzettend trots :D Die van jou kindproof hoor ik :) ook heel fijn!

Na het bandslepen weer fijn uitgestapt
Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:02


Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:33

Fennadev wat fijn dat het longeren goed gaat en dat je ook al met dubbele lijnen kunt werken!

ILayla wat een leuke sneeuwfotos!

Reneee nog gefeliciteerd **\O/** hij heeft zeker een dikke pak manen! ik vind dat wel mooi! rustig aan en eerst focussen op spieropbouw..

Stoer hoor Kabayo zo meenemen aan een touwtje.. er zijn momenten dat ik dat wel zou kunnen met hem dan is die zo relax gelukkig komen die momenten steeds vaker omdat hij de omgeving nu wel een beetje begint de kennen en steeds minder schrikt.

Joya ook lekker relax met zak.. dat geluid is handig om aan te wennen.
Bij ons ligt er veel plastic van de hooibalen en als ik daar langsloop dan speel ik er ook altijd mee en dat vind die maar interessant!

Wij hebben maandag geoefend met vaststaan. Eerst buiten en later binnen bij de poetsruimte.
Hij vond het eigenlijk allemaal wel prima keek wel een beetje om zich heen maar meer uit interesse.
Ik kon hem fijn poetsen en hij likte een beetje aan het hek.
Afbeelding

zodra hij spanning voelt dan doet hij een stap naar voren.

Afbeelding

Ik heb het touw nog niet vast geknoopt maar hou het nog vast (behalve voor de foto).

Ook de hoeven kon ik goed schoon maken en die gaf die ook zonder te leunen.
Hij schrok later wel een paar keer in de longeerkraal dan duikt hij nog maar wat te graag in je ruimte.. Dat is nog best wel irritant en natuurlijk gevaarlijk.
Zo koel en relax die soms kan zijn zo kan die ook ineens 'aan' staan en er vandoor schieten en lomp springen op dat moment lijkt hij je niet meer te zien en vergeet dat je er staat zeg maar.
Een zweep zou dan niet helpen want die ziet hij ook niet.
Lastig in te schatten wat dit gedrag nou is en of het lompigheid is of onzekerheid.
Daarom gaan we nu echt verder met stap stop en uit mn ruimte houden. Als dit goed bevestigd is wil ik een aanzet maken tot longeren. Wel al poging gedaan maar hij snapt niet dat hij van je af moet lopen haha...

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:27

@renee
Ik vind die sokken daar ook ideaal voor. _O-
Mooie lange manen heeft Miles zeg!

@kab
Ah ja dan is het wel wat lastig ja als het niet te versetellen valt. En ik denk dat hij beter iets te hoog dan te laag moet zitten. :P
Leuke foto!

@lamar
Fijn dat hij braaf bleef staan en niet ging leunen.


Ik heb gister weer gelopen met Elano en wat had hij er zin in! Nadat hij 3 weken vakantie had gehad mocht hij weer mee. Dit keer ook singel en voor het eerst een dekje op gedaan. Normaalste zaak van de wereld.
Toen we voor het eerst gingen draven, gingen we 17 KM per uur. Dus ik kon gelijk weer conditie en snelheids training krijgen van hem. Maar wat een lol hebben we, haha!
Mijn moeder mocht ook nog even draven met Elano. Naast de scootmobiel, maakt hem geen drol uit. Hij snapte alleen niet dat hij moest draven, maar eenmaal in draf en wetend dat het goed was, gingen die oren weer naar voren. :D
En toen we bijna terug waren, wilde ik links gaan. Elano wist waar we liepen, hij liep echt van 'fiets you, ik ben nog niet klaar met wandelen hoor, we gaan deze kant op. Het is veel te leuk!' _O-


Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:57

Over 1 week zitten we alweer in 2018, dan worden al onze puppypaardjes 3 jaar. :oo

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:51

Over een week is het 28 december 2017. :')
Maar het duurt denk ik niet lang meer voor de meeste op hun knollie stappen en kilometers gaan maken! :D

Nou, na een heleboel uren werk is mijn jaar-filmpje eindelijk af! *\o/*



En jeetje, zo zie ik toch wel een verschil als ik naar begin en eind kijk. <3

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:27

Met kofu begin ik pas als die 4jaar is. Vind 3 te jong. Ze zijn nog zo jong hebben nog een hele tijd voor zich. Maar kofu laat ook gewoon merken dat die er nog niet klaar voor is.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:33

Ik ben hier ook niet echt bezig.
Een keer voor de grap een paar rondjes aan de longeerlijn gedaan.
Meer om ze extra in de hand te hebben dan het idee van aan het werk zetten.
Mijn paardjes zijn beide van mei, dus nog een half jaar te gaan voor ze echt 3 zijn. Tijd genoeg nog.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:36

Puzzle gaat na de winter onder het zadel, en als ik genoeg gespaard heb wil ik hem aangespannen laten beleren.
Veel onder het zadel zal hij in het begin niet lopen verwacht ik, moet ook nog een passend ruitertje vinden. :))

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:38

2 Jaar duurt toch niet lang of wel? Voor mij is dit jaar voorbij gevlogen, ik knipper met mijn ogen en de paardjes zijn vier. Gelukkig niet letterlijk, paar keer knipperen en ze zijn stokoud. :))

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:02

Sorry dat ik niet reageer, wel meegelezen hoor! Zal binnenkort weer eens reageren op iedereen.
Maar ik heb even een vraag tussendoor, heeft iemand ervaring met castratie en een dikke zak?