Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:06

@fransje, zooo wat goed van Joya! Dapper paard haha.
@Fenna, hahaha die dingen kunnen zoooo eng zijn :P
@Kabayo, fijn zeg zo'n zadel! Maar idd zal ze nog niet veel veranderen in haar lichaam? Of kun je dat zadel best wel aanpassen nog?
@biancalaylo, super goed dat ie zo braaf was!!
@Druppie, hahaha wat dacht de bezorger dat ie kwam brengen, een kast _O-
@Puppy, Wat goed dat je zo'n zadel bent tegengekomen. Inderdaad als je hem nu al tegenkomt, waarom dan niet alvast meenemen :)

Gisteren was Destinado erg gespannen. Hij schrok steeds van vanalles en wilde dan weer wegrennen. Ze waren ook met de traktoren/graafmachines/weetikveel bezig aan de andere kant. Kon hij alleen horen maar niet zien, misschien dat dat het was? Terug naar de paddock schrok die weer van opvliegende vogels :roll: Gelukkig draait hij (vooralsnog) wel gelijk naar me toe als het touw op is, en denkt hij niet van in ben weg! en trekt het touw uit mijn handen.

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:27

Ik was er niet bij toen hij m kwam brengen! :)

Leuk dat er ineens zoveel drukte is hier!!

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:33

Kofu en zijn moeder zijn vandaag bij de tandarts geweest, ze moeder is bijgeveilt. En hij is vooral gecontroleerd en even de klem erop om te oefenen. En wat was die braaaaf!!
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:45

@drup
Gelukkig, er zaten nog 6 luchtzakken bij. Heb je voorlopig weer genoeg zuurstof.. :+

@fennadev
Heh, bananenschil? Vind ie dat lekker? Ik eet liever de banaan zelf. :=

@bian
Wat goed dat ie braaf was! Houden zo! En erg fijn dat ze de bietenpulp eten. Tandjes checken is ook altijd een goed idee.

@fennahdiba
Hier ook 'overgestapt'. Mij zal het niet veel uitmaken hoe iemand zich noemt, als diegene er maar voor zorgt dat de hoeven goed gedaan worden en normaal omgaat met paarden & klant. De vorige had ik 3 keer, bij 2 keer al twijfels. Na een week al tig scheuren.. Elano had een half jaar geen smid gezien met misschien 1 scheur? Nu een natuurlijke bekapper via stalgenoten en pas na een hele poos scheurtjes en vind ze er weer mooi uit zien. Maar goed, ik veil zelf niet bij dus die kleine scheurtjes komt ook mede daardoor. Maar na 1 week al 3 scheuren vond ik te gek voor woorden.

@kab
En nu is het strand ook nog een half uur stappen i.p.v 1 uur. :D
Kwa zadel ben ik erg benieuwd. Is wel een bruine, wilde liever een zwarte.. Maar hé, 2e hands in de buurt voor een leuke prijs is er niet altijd.. En zolang hij 'goed' is, is hij goed. Mocht dat ding van echt leer zijn kan ik in het ergste geval altijd nog verfen. Maar eerst kijken of dat ding ooit gaat passen en lekker zit. En ik heb niet als doel om (bijna) iedere dag te rijden, dus een duur zadel wil ik ook helemaal niet. Mocht een zadel niks worden heb ik altijd nog plan B: Barebackpad + dekje met inlages.
Fijn dat Zilver zo braaf is met mennen en rijden. Gewoon beleerd uit de moeder gekomen. Mams gaf zo een papiertje mee, zo moet het kindlief! :))

@fransje
Wat braaf dat Joya het zeil toeliet!

@aurelia
Daarom. Dekje wil ik wel hebben. Dus ws koop ik het zadel wel. Maar wil het wel eerst even in het echt zien. Voor hetzelfde geldt is dit maatje shire ofzo.. Zal wel niet, heeft op een haflinger gezeten. Dus kans bestaat dat Elano hem ook gaat passen. :P
Dingen horen maar niet zien kan best spannend zijn voor paarden. Elano had dat met enkele dingen, ondertussen kijkt hij niet zo op van geluiden. Kan hem ook overtuigen dat iets niet eng is.
Wel fijn dat ie bij je blijft. Zeker als je zelf rustig blijft (of zoals ik, ik heb het vaak te laat door dat hij schrikt _O-) worden ze gauw weer rustig.


Elano wordt weer langzamerhand grijzer en zijn zandkuurtje werkt goed. Kon alleen het zakje nergens ophangen, dus moest het even 2 minuten omhoog houden. Daarna was ik het alweer zat, lamme arm. Volgende maand maar weer een kuurtje. Denk dat ik volgende maand ietsjes meer ga geven, kijken wat het gaat doen.
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14049
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:14

Heerlijk zeg puppy1128 dat het zo dichtbij is. Wil ik ook :+ haha ja zadel stuggles altijd. Dit zadel had ik toevallig nog van mijn overleden pony. Dankje! Ik denk inderdaad dat haar moeder een briefje heeft mee gegeven :P hij word weer mooi grijs! En wat zand. Tip. Hang het zakje de andere keer even op. Aan de staldeur ofzo. Scheeld een lamme arm :')

Super braaf biancalaylo!! Geen gekke dingen?

Aurelia. Heel veel verandering verwachten we niet. De zadelmaker had zelden zo'n goede gespierde rug gezien. En hij is inderdaad makkelijk aanpasbaar :) oej een schrikkerige Destinado. Ach leren ze weer van!

Fransje nee daar ben ik niet bang voor . Zadel is makkelijk aanpasbaar. En verwacht niet heel veel verandering meer qua breedte. Ze is al redelijk breed.
Knap hoor van joya!

Haha weg met die uggs Fenna :P wel vervelend ja dat de hoefschoenen dan niet om willen.
Haha gekke pony

Ah vandaar farahdiba

Hier gister weer dagje vrij. Lekker kalm. Ze word wel echt bespierd zeg!
Afbeelding
Lekker zand bekkie :')
Afbeelding
Oh en ze is goed in volgen. Het is bijna stalk gedrag!

Van de fysio van mijn vorige pony een gratis mega horse gekregen. Dat is een extra supplement voor een juiste spieropbouw. Blij mee! Vandaag hopelijk weer even inspannen :) morgen weer rijden

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:54

Kabayo schreef:
Heerlijk zeg puppy1128 dat het zo dichtbij is. Wil ik ook :+ haha ja zadel stuggles altijd. Dit zadel had ik toevallig nog van mijn overleden pony. Dankje! Ik denk inderdaad dat haar moeder een briefje heeft mee gegeven :P hij word weer mooi grijs! En wat zand. Tip. Hang het zakje de andere keer even op. Aan de staldeur ofzo. Scheeld een lamme arm :')

Super braaf biancalaylo!! Geen gekke dingen?

Aurelia. Heel veel verandering verwachten we niet. De zadelmaker had zelden zo'n goede gespierde rug gezien. En hij is inderdaad makkelijk aanpasbaar :) oej een schrikkerige Destinado. Ach leren ze weer van!

Fransje nee daar ben ik niet bang voor . Zadel is makkelijk aanpasbaar. En verwacht niet heel veel verandering meer qua breedte. Ze is al redelijk breed.
Knap hoor van joya!

Haha weg met die uggs Fenna :P wel vervelend ja dat de hoefschoenen dan niet om willen.
Haha gekke pony

Ah vandaar farahdiba

Hier gister weer dagje vrij. Lekker kalm. Ze word wel echt bespierd zeg!
[ [url=m/2LzZ42.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker zand bekkie :')
[ [url=m/JUR2OB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh en ze is goed in volgen. Het is bijna stalk gedrag!
[ Video ]
Van de fysio van mijn vorige pony een gratis mega horse gekregen. Dat is een extra supplement voor een juiste spieropbouw. Blij mee! Vandaag hopelijk weer even inspannen :) morgen weer rijden


Nee nog geen gekke dingen, over een jaar moet die wel, want anders kan die vast komen te zitten op rechts. Echt een zeer kundige tandarts! Ook heel lief voor het paard, geef ze de tijd en sluit dat mond ding ook steeds weer tussen door. Heel fijn!

Wat ziet zilver en goed uit!!

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:04

biancalaylo schreef:
Kofu en zijn moeder zijn vandaag bij de tandarts geweest, ze moeder is bijgeveilt. En hij is vooral gecontroleerd en even de klem erop om te oefenen. En wat was die braaaaf!!
[ [url=m/VcikM2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oefsss gave deken :oo (ik mis hier enorm de hartjesogen smiley van whatsapp) bestaat die niet ook in mini O:) :~

Kabayo

Berichten: 14049
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:50

Oh oke biancalaylo! Altijd weer een geruststelling :)
Dankje!

Vandaag voor het eerst zelf gement! Zoooo trots :D en zo super braaf!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:21

Knap!!

Waarom zitten er 2 remmen op deze kar? Voor en achter ofzo? :)

Kabayo

Berichten: 14049
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:23

Druppie7711 schreef:
Knap!!

Waarom zitten er 2 remmen op deze kar? Voor en achter ofzo? :)

Ja :)

fransje23

Berichten: 15383
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:35

Zandkuurtje doet goed zijn werk inderdaad bij Elano! Weet je in ieder geval dat je het niet voor niets doet.

Kofu,braaf bij de tandarts! Dat is fijn en ook dat alles in orde was.

Zilver is inderdaad gewoon geleerd geboren! Braaf hoor!

Jorex

Berichten: 9968
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:59

Hier had Jorie een letterlijk zandkuurtje genomen _O-
Natuurlijk vlak na het poetsen.
Afbeelding
Afbeelding
Helaas zijn de luizen ook weer terug, zie plekje neus. Dus morgen maar even weer wassen.

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:06

Pff vervelend dat het zo blijf doorzeuren Fennadev!

Geronimo heeft ook 2x luizen gehad ik heb toen behandeld met byemite geloof ik

Kabayo

Berichten: 14049
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:18

Hihi zou het fransje? Zo makkelijk was ze in het begin totaal niet :=

Balen zeg Fenna. Wel lekker weer nu om te wassen

Ik ben zó ontzettend trots <3 Eerste keer in de buitenbak. Heel even aan de longeerlijn gehad , dat vond ze maar saai. Dus opgestapt. Bleef uitmuntend goed stilstaan. Had geen hulp. Was wel iemand in de bak aanwezig. Wat stap draf galop gedaan. Ging erg goed! 2 keer bokken maar daarna was het ook klaar.
Daarna heerlijk de weg uit!! En echt zo super braaf. Was braver dan de andere paarden haha. Liep constant voorop en vond helemaal niks eng!! Ik ben in de wolken <3
Trekker proof
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben de linker
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Berichten: 15383
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:40

Wanneer komt Zilver weer naar huis? Alles gaat zo snel :)

Joya en ik hebben gewandeld dit weekend. Ga telkens een klein beetje verder. Gaat best goed! Op een gegeven moment bedacht een hond dat het wel grappig was om luid blaffend om ons heen te rennen.. Ze was toen aan het grazen en ging daar onverstoorbaar mee door. Hond droop teleurgesteld af, die wilde spelen :')


Ik volg op Facebook al een tijdje Feather light horsemanship. Vind haar manier van paarden trainen en corrigeren zo mooi om te zien.

Dit filmpje is een paard die voor het eerst bereden wordt. Zo ontspannen en vol vertrouwen, een inspiratie.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1728506437192131&id=974116089297840

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 01:29

Fransje die volg ik ook!
En zit elke x zo te twijfelen om miss kofu erheen te brengen over 1 a 2jaar.
Maar tis wel een hoop geld haha

fransje23

Berichten: 15383
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:56

biancalaylo schreef:
Fransje die volg ik ook!
En zit elke x zo te twijfelen om miss kofu erheen te brengen over 1 a 2jaar.
Maar tis wel een hoop geld haha


Ik heb geen idee wat de kosten zijn. Heb het wel in gedachten om Joya eventueel daarheen te brengen mocht ik er zelf niet meer uitkomen of niet durven. Denk dat een goede basis uiteindelijk onbetaalbaar is. Zal het paard en ruiter levenslang plezier van hebben. Maar goed het moet wel betaald kunnen worden :j

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:58

biancalaylo schreef:
Fransje die volg ik ook!
En zit elke x zo te twijfelen om miss kofu erheen te brengen over 1 a 2jaar.
Maar tis wel een hoop geld haha


Zimba staat er inmiddels op de wachtlijst voor het voorjaar 2019 als je meer info nodig hebt stuur maar een pb.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:06

carika schreef:
biancalaylo schreef:
Fransje die volg ik ook!
En zit elke x zo te twijfelen om miss kofu erheen te brengen over 1 a 2jaar.
Maar tis wel een hoop geld haha


Zimba staat er inmiddels op de wachtlijst voor het voorjaar 2019 als je meer info nodig hebt stuur maar een pb.


Heb ik gedaan! Dankjewel

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:04

@Aurelia Misschien had 'ie het voorjaar in zijn bol :D Miles was de laatste dagen ook wat meer gespannen.

Fijn dat Kofu braaf is bij de tandarts! Ik moet hem binnenkort ook laten komen, onder staan ze echt schots en scheef en ze drukken tegen elkaar, ziet er echt naar uit.

@puppy1128 Fijn dat het zandkuurtje aanslaat. Niet te vaak doen hoor, anders werkt het niet meer. Ik doe het eens in de zoveel maanden.

Wat gaat Zilver hard zeg! Die kan zo weer naar huis :)

Vervelend dat de luizen weer terug zijn bij Jorie zeg.

Wat een gaaf filmpje zeg @fransje23 Echt tof dat het zo ook kan.

Wij hebben zaterdag onze eerste stapjes gezet *\o/* Had hem moe gemaakt aan de longe en ik dacht zal het eens proberen. Hij vond het eerst mega spannend maar toen ik hem gerust had gesteld en flink had gekriebeld vond hij het wel prima. Ben van plan hem nu wat vaker te longeren (2 keer per week, eerst was het om de week ofzo :') ) en dan begin april eens te kijken wat hij onder het zadel doet.



En longeren voor het eerst met touwtjes. Werkt toch het fijnst :)

Afbeelding

Afbeelding

Knap hoofd <3

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15383
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:56

Leuk dat meer mensen Feather light volgen en er zelfs paarden al op de wachtlijst staan :j

Gaaf uitzicht, Reneee! Zat je nu zonder zadel?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:08

Yes, gewoon zo erop :') Was best eng hoor.

fransje23

Berichten: 15383
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:40

Stoer! Ik heb het vermoeden dat het bij ook gewoon zo gaat. Als het goed voelt er een keer op zonder veel gedoe.
Maar wil mij voorlopig richten op wandelen, schrik- en obstakeltraining, naast fiets of als handpaard mee.
Als ze op alles net zo reageert als op het stuk zeil ben ik wel snel klaar met de schriktraining :D

Jorex

Berichten: 9968
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:55

Nou als hij na de behandeling van zaterdag nog luizen heeft, gaat alle vacht eraf. Ook zijn hals, benen en hoofd. Dan maar even een hele dag bezig met scheren. Dan gaan ze gewoon beide helemaal kaal. Verder mag hij vanaf volgende week weer aan de slag.

Kabayo

Berichten: 14049
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:31

Fransje weet nog niet wanneer ze thuis komt. Eerst moet er nog een stal af haha

Thanks renee. Kan al zeker hihi.
Enneee super zeg!! Helemaal trots denk ik ? :D *\o/*

Hier gespeeld. Buigen kent ze nu! Evenals de spagaat. Helemaal trots
Eerst even loswerken
Afbeelding
Afbeelding

Spagaat
Afbeelding
Bijna zelf buigen :p
Afbeelding
Buigen
Afbeelding
Afbeelding

Weer bezig met steigeren. Ze plaatst al mooi haar gewicht naar achter. Ziet er een beetje hectisch uit met mn lange leadrope. Die is nieuw en weet nog niet helemaal hoe ik die moet vast houden :')
Afbeelding
Afbeelding
En ze durft al hoger!!
Afbeelding
Afbeelding
En simpel voetje op vinger commando
Afbeelding

Daarna heerlijk relaxt . Helemaal zonder tuig in een buitenbak zonder omheining
Afbeelding
Mijn schooiende popje <3
Afbeelding