Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:54

Wij wonen vrij afgelegen. Er komen dus vrij weinig auto's langs, de meeste alleen die hier wonen (5 huizen op de straat) en in het bospad komen ook alleen wandelaars of fietsers. Op onze straat zie je meer wandelaars en fietsers dan auto's op een dag.
Ik gebruik gewoon haar halster ja.

Grappig om te lezen dat mensen oudjes en een veulen/jaarling hebben! Hier ook, een dame van 20

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:02

Die van mij stond toen hij nog bij mams was ook aan een 'gevaarlijke/drukke' weg. Heb hem steeds tussen mij en zijn mama in meegenomen, aan een halstertje. Dat ging best goed. Stapte dapper langs auto's en motoren en tractoren.

Dus misschien proberen een paard dat hij/zij vertrouwd meenemen als morele support.

Heb hier ook een 'oude' staan. De moeder van mijn maatje is bijna 22 :)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 21:42

Ze is echt verkeersmak, dus dat is hem niet. Ze gaat in het verkeer echt geen steun aan mijn merrie hebben. Misschien mijn Shetlander, maar ik ga zeker niet met 2 paarden in de hand aan de straat lopen, dus dan ben ik weer afhankelijk van iemand anders en dat is lastig.

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:10

Als ik ga wandelen, dan hebben ze een gewoon normaal halster aan.
Wel heb ik er de leren menteugen aanhanger, als hij dan wegsprint heb ik wat meer om hem op te vangen.
Mijn 2 jarige Tinker doet dit nog wel eens. Wanneer dat ie weggalopeert trek ik hem meestal uit zijn balans in zijn vliegmoment, ofja probeer ik. En dat werkt bij hem goed.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:58

Toevallig ben ik zondag voor het eerst gaan wandelen met Nayeli.
Ze staat in een "kudde" van 4 merrieveulens en een volwassen ruin die de dames manieren bijbrengt en steunt ;)
We hadden de ruin meegenomen op de wandeling en dit ging echt super! We zijn auto's, tractors, fietsers en wandelaars tegengekomen en hoewel ze alles spannend vond, was ze superlief! <3

Afbeelding

Edit: kvulden ik gebruik zoals je ziet een touwhalster, dan heb je net wat meer te vertellen als met een gewoon halster. Maar het allerbelangrijkste is dat ze al weten wat nageven op druk is. Als je veulen dit nog niet (goed genoeg) kent, zou ik nog niet naar buiten gaan.

En een filmpje van toen we bijna thuis waren: https://m.youtube.com/watch?v=3x3mIshbN-A

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:24

Ik heb ook een jaarling :). Zelf gefokt, op 3 april was ze jarig en is ze die dag thuis afgespeend. Ze staat nu bij mijn bijna 5-jarige (maar mentaal 3-jarige :+ ) haflingermerrie en die gaan over een maand terug bij mijn 2 oudste merries (waarvan 1 de moeder is).

Ze is een Don Cremello du Bois x Dusty (RBP stamboek), is zelf Cremello en meet ongeveer 1.30 momenteel.

Afbeelding
Afbeelding

Ik kom graag mee volgen en probeer ook actief mee te posten.

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:45

Mijn Karma is van 15-3-15..
Ze staat in mijn eigen kudde van mijn tinker van 3, mijn fries van 9, en haar moeder van 4.. Ze doet t super.. Ze is heel lief en aanhankelijk, maar een echt draakje op zijn tijd..


Afbeelding


Afbeelding

loadihra

Berichten: 485
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oude Wetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:39

Mijn kwpn veulen van 9 april. En meet inmiddels 1.50 ruim. Dus dat zal wel een flinkerd worden :j
Heb der bijna elke dag wel in de hand om van de paddock na stal te lopen om te voeren. Af en toe eens lekker borstelen. Zo af en toe sluiten we eens aan bij stalgenoten om lekker een stukje buiten te wandelen. Ze staat gezellig met m'n 3 jarige pony in de paddock waar ze lekker kunnen spelen
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:27

Hey wat leuk loadhira, de mijne is van precies dezelfde datum en ook een vosmerrie. ik ga haar deze week ook maar weer eens proberen te meten, maar volgens mij is ze ook mooi aan de maat. Afbeelding

Ik heb ze overdag nog bij moeders staan en dan wordt er nog af en toe gedronken, dat is natuurlijk geen gezicht!
Afbeelding

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:19

De mijne drinkt ook nog zo nu en dsn een klein slokje.. Maar zowel merrie als jaarling zien er super uit, dus dat kan geen kwaad..

loadihra

Berichten: 485
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oude Wetering

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:45

Leuk murosch! Die van jou ziet er ook best flink uit al

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:31

Afbeelding


Krijg net deze foto van stalgenootje.. Zo moeder, zo dochter.. Liggen schaamteloos te maffen.. :p

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:37

Lief <3

Hier niet zo lief := TerrorFflur! (ben er vrijwel zeker van dat zij hem los gemaakt heeft, de andere komt er niet bij :+)
Afbeelding

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:13

Heerlijk aan het genieten van het mooie weer!

Ik ga morgen weer eens kijken bij mijn jonkie. Doordat ik haar soms week of 2 niet zie valt pas echt op hoe snel ze groeien.. Zie wel een grote variatie binnen de groep. Er zijn erbij die echt al bijna paard zijn terwijl de andere nog duidelijk een echt klein puppy is. De mijne zit er een beetje tussen in maar volgens mij zijn PRE's ook geen snelle groeiers?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:59

Fransje dat valt mij ook op.
Al groeit die van mij niet echt voor mijn gevoel :'). Maar al zijn vriendjes zijn al zo veel groter terwijl hij echt nog klein is daar tussen. Scheelt dat hij e-pony gefokt is dus hij best de kleinste mag blijven tussen alle KWPN en friese veulens

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:20

Auw, blauwe tenen.. Haal je de pony's uit de wei, heb je de zin "Ik zie haar hier echt al doorheen gaan" nog niet eens uitgegesproken, rent Fflurtje langs je door het draad! Had haar nog vast. Gelukkig een elastiek, wat knapte. Daarbij ging madame op mijn voet staan... En dan ook nog op stal alles in het donker doen, want de stroom ligt eruit
Zucht, paarden...

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 21:36

_-:( niet grappig. Ik hoop alleen blauwe tenen? De laatste keer dat er bij mij een paard op stond was mijn teen gebroken.

Hier net onweer. Niet veel maar toch een behoorlijke klap. De paarden werden er even helemaal wild van. Rosie meer omdat de anderen het deden en ze vond het wel leuk geloof ik.
Mijn smeerpoets.
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:39

Neuj, ze zijn nog niet eens echt blauw, bij wijze van (al zullen ze dat morgen vast wel zijn :') ) Ze kloppen wat, voelen wat warm. Zal vast niets mee zijn, haha
Is een Welsh Mountain, die wegen niet zo gek veel :+

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:18

Oh oliebol nee dat is niet tof.. Hier ook regelmatig fjorden voetjes op mijn voetjes gehad (niet mijn huidige jaarling hoor) en dat doet ook zoo zeer |(

Mijn ruin (gek om te zeggen haha) doet het hartstikke goed zonder z'n balletjes :D 1e dag thuis liep 'ie een beetje wijdbeens en kwam er redelijk wat wondvocht en beetjes bloed uit.. Vandaag was het al rustiger. De koker wel beetje dik maar geloof dat dat normaal is. Hij krijgt al antibiotica op voorhand.. Hoop voor hem dat hij zich snel weer helemaal goed voelt. :(:)

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:50

KittyDylan, vervelend zeg. Ik ken het helaas. Veulen valt nog mee, is voornamelijk vervelend omdat die van mij te eigenwijs was weer van je voet af te stappen. Maar mijn merrie (รก 500 kilo) in paniek omdat ze haar veulen niet ziet. Auw. Doet nog steeds pijn als ik hakken aan trek..

Apple volgens mij is dat inderdaad wel normaal. Zal met een aantal dagen wel weg trekken :)

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:19

Blauwe tenen zinn altijd zuur.. Al denk ik dat elk paardenmeosje ze al eens gehad heeft.. :))

Hier ook flink onweer gisteren.. Maar de paarden staan 24/7 buiten, dus die zijn t gewend.. Eten dsn ook gewoon door.. :')

Maar je paard had er niets aan overgehouden KittyDylan?

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 09:09

Ja bij ons ook 24/7 buiten en ze zijn er helemaal aan gewend, maar de knal kwam uit het niks. Ook wij schrokken haha

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:25

@nine1987, Nee zo te zien niet. Ze kan nog steeds lekker rennen :D
Afbeelding

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:33

Dat scheelt!! Knap dier heb je daar! :j

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 19:57

Rosie vandaag 1 jaar *\o/*

Afbeelding