Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:58

Gefeliciteerd *\o/*

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:01

Mag ik mij ook melden? Deze jongen is vorig jaar in juni geboren! Het is een nakomeling van Judocus, en echt al een grote vent! :D
Zijn naam is Jesper.i

Wij proberen hem zolang mogelijk hengst te houden, mits dat mogelijk is. Daarom zijn wij ook al heel erg bezig met grondwerk zodat hij gewoon respectvol met ons mee kan lopen en geborsteld kan worden! De plannen zijn dat hij ooit beleerd word en uitgebracht word op wedstrijd!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hillady op 15-04-16 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:02

Zou ik mij hier ook mogen melden? :)

Ik ben Laura, 20 jaar en wonende in BE. Ik heb op dit moment 1 paard en 3 minipaarden, waarvan er 1 hoogdrachtig is. Volgend jaar verwacht ik hopelijk 2 veulens waarvan 1 afhankelijk is van het geslacht voor te blijven of niet. Ben beginnende fokker in de minipaarden en hoop met de jaren uit te (kunnen)breiden, zo en dan koop ik een paard/pony aan om te beleren om vervolgens een goed huisje ervoor te vinden. Vind dit leuk en blijf dan ook steeds bijleren, want ieder dier is anders.

Dit gaat over paarden uit 2015 dus ga dan ook niet teveel uitweiden over de rest :D
Lina is een net 10 maanden oude/jonge bont bruine merrie, geboren midden juli.
Ze is is nu al enorm groot, 1m41 op de schoft en 1m45 kont.. ga er dus een grote aan overhouden.

Mijn plannen? Hopelijk terug kunnen rijden en als het kan zelf dressuurwedstrijden, mocht ze goed kunnen springen dan ga ik hiervoor iemand zoeken gezien ik zelf nooit meer ga mogen springen, misschien zelf niet rijden. En als alles volgens plan gaat dan hopelijk ook een veulen voor de verkoop, bonte paarden zijn er niet veel in die maat. Mocht ik alsnog niet in staat zijn om te kunnen rijden, zou ze hoe jammer ik het ook vind, verkocht worden.

Afbeelding

Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:41

Prachtige paarden weer!

Mooi die bonte!

Gisteren heeft mijn moeder foto's van mij en Fflurtje gemaakt. Hele speciale foto's, omdat ze het nornaal niet zo op knuffels heeft. Dan raakt ze zeg maar in paniek.

Afbeelding
(Meer foto's in topic 'the sweetest' in onderschrift)

Zijn jullie jonkies ook nog angstig of juist heel koel? Ik merk echt een groot verschil tussen Fflur en Yazhi, haar 1-jarige weidemaatje

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 21:02

Bij die van mij kun je en mag je echt alles doen. Ik stop bv zo mijn vinger in haar oor. Ze komt de knuffels echt halen. Voor al als ik met een van de andere dames bezig ben. Haha

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:14

Die van ons inderdaad ook, hij houd van aandacht! Als ik de deur open doe staat meneer direct vooraan. Ook kan je zo overal poetsen en staart kammen etc. Super braaf!

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:19

Bij mij is ze juist zeer keel koel in omgang en heel respectvol, maar heeft toch wel peper in de kont als je haar echt alles laat doen wat ze wilt :+

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:35

Die van mij houdt van knuffels. Kwam toen hij nog thuis stond in galop op me af om geknuffeld te worden. Maar hij raakt in paniek als ik aan zijn manen zit. Staart is prima, buik is prima, benen zijn oke maar niet helemaal grappig. Maar oh, de manen.. een ramp. Hem knotten was verschrikkelijk.

Afbeelding

Zo stonden en staan we regelmatig te kriebelen. Zijn bijnaam is zelfs Kriebel geworden.. Oeps

DNIEKJ
Berichten: 469
Geregistreerd: 09-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:23

Wat een leuk topic!

Ik meld mij ook met mijn arabisch volbloed hengstje van 6 juli 2015 :) Hij staat nog fijn bij zijn fokker. Nadat hij gespeend was, heeft hij bij 2 merries gestaan die van februari 2015 zijn en sinds kort heeft hij een nieuw vriendje die van april 2015 is.

Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:36

Mijn jaarling is ook super mak.. Scheelt ook dat hij thuis staat denk ik.
Ik moet zijn manen (fjordenboog) elke 2 weken knippen en daar raakt hij al aardig aan gewend :j
Ook zijn oren mag ik knippen en kan overal borstelen, ook onder de buik/benen/hoofd/staart enz.
Hoefjes krabben gaat super. Nu net na zn castratie laat ik hem ff met rust. Ga vanaf volgend weekeind wel
weer lekker met hem tutten.

Wat een super leuk veulen/jaarling heb jij Myrthee_! <3

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 10:02

Toen ik vanmorgen uit het raam keek. Liep onze Rosie op straat. -O- dat was even schrikken. Gelukkig staat ze nu weer veilig binnen de omheining en ligt ze lang uit te maffen.

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:04

Jeetje.. Door de draad gegaan? Niet gewond?

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:04

:oo

Hek nergens stuk?

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 10:28

Er lag wel draad los. Ze heeft of een sprongetje gemaakt of er onderdoor gegaan. Ik zag geen sporen, dus ik weet het niet. Ze heeft gelukkig niks.

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:36

Dat is fijn.. Ik heb maandag mijn veulen helemaal gepoetst en geborsteld, alles..

Maar met de regen van gisteren en vandaag is al mijn werl teniet gedaan.. -O-

Schaf nooit een cremello aan.. :')

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:22

Oh jeetje, veulen los, dat is schrikken!
Hahaha, weet het gevoel nine1987. Wij hadden hier vorig jaar een palomino. Verschrikkelijk :+

Jesper is te irritant geweest voor de merries, hij heeft waarschijnlijk een trap gehad en nu een klein wondje en wat dikker been, gelukkig niet kreupel! Kunnen we direct oefenen met benen afspuiten, drama. :')

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:01

Pff je paard los op straat is we eng.. Gelukkig goed afgelopen en nu hopen dat ze het niet nogmaals doet.

nine1987 schreef:
Schaf nooit een cremello aan.. :')

Mijne is een schimmel.. vast niet veel beter -O- :') :D

Gisteren heb ik bij de opfok geholpen met bekappen van de jaarlingen. Joya was makkelijk te vangen en een halster om te doen maar met de dat bekappen was ze het niet helemaal eens. Is natuurlijk ook wel logisch en toch een nadeel van de opfok. De meeste komen nauwelijks in handen en staan nooit vast en dan moet dit ineens allemaal wel. Heb helaas ook niet echt een gelegenhied omdat allemaal wel te oefenen want kan haar niet zomaar uit de groep halen. Daarbij was het voor de mijne is het ook nog maar de tweede keer in haar even dat ze bekapt werd.
Maar goed het is uiteindelijk wel gelukt en ze staat er weer netjes op. Was ook echt wel nodig hoefjes waren te lang en zool zat vol. Ze heeft ook duidelijk andere voetjes dan de kwpn-ers.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:08

He paard op de weg, wat ongelovelijk vervelend. Gelukkig is alles goed afgelopen, maar wat zul je geschrokken zijn.

Cremello, schimmel of ietd anders lichts zal ik inderdaad nooit aanschaffen. Mijn donkerbruine en valk zijn zo vies dat elke keer dat ik ze was ik bang ben of ze niet opeens schimmel blijken te zijn.

nine1987

Berichten: 8325
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:09

Dan heb ik inderdaad niks gezegd haha.. Wilde haar vandaag weer gaan poetsen, maar toen hoorde ik dat t weer slecht weer gaat worden.. Dan ga ik liever niet aan haar huidvet zitten.. Dus laat haar nog haar ff vies buiten staan.. Vieze pony's zijn blije pony's.. :))

Opfok.. Hou op, schei uit.. Heb onze tinker (inmiddels 3 jaar) er ket een jaar uitgehaald.. Mijn smid en mij da mochten m alleen in t koppel behandelen.. Daar was ik t absoluut niet mee eens.. Wij hebben hem toen naar een bevriende stalhoudster in limburg gevracht en hem daar nog een jaar in een gemengde kudde mee laten lopen.. Heel fijn.. Nu staat hij (en mijn jaarling) in mijn eigen kudde van 4..

En ik moet zeggen dat dit mij 100x beter bevalt.. Veul kan lekker veul zijn en paardenmanieren leren, maar komt ook meer in handen en is veel meer gewend dan opfokleeftijdsgenoten..

Pff nog twee weekjes.. Dsn mag t spulletje eindelijk het land op.. Kan niet wachten..

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:13

kan ik hier ook melden? Vorig jaar voor het eerst zelf veulentje gefokt
net geboren
Afbeelding

begin van deze maand - hij word 19-04 1 jr oud
Afbeelding

Afstamming AF Montoyo x Rockefeller x Nooitgedacht. We hebben hem laatst gemeten op 1,47 schoft als hij 1 jr wordt meten we nog eens leuk om te weten ieder jaar meten :D

Hij staat niet in de opfok, we hebben toen hij 6 maanden was helaas zijn moeder moeten laten inslapen en willen hem graag in het zicht houden. Hij staat wel lekker 24/7 met schuilstal in een ruinen groep.

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:23

Deze redelijk traditionele opfok was ook niet mijn eerste keuze maar door de omstandigheden is het zo gelopen. Ben aan het twijfelen om haar na het weideseizoen dichter bij huis te halen en dan liefst in een groep met gemengde leeftijden. Aan de andere kant, teveel verhuizen is ook weer een belasting voor haar. Deze groep kent ze, ze weet haar plaats en hoe alles gaat.

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:24

Wat een leukerd hierboven! <3

Wij doen ze ook het liefst niet in de opfok.
Maar goed, zitten nu met een hengsten jaarling en hebben nog 4 merries. Dus misschien gaat Jesper deze zomer weer naar Friesland en komt hij bij een kudde te staan met andere hengstjes. Maar we gaan proberen hem in de buurt te houden en een ruin of hengstje te vinden dat we hem hier ergens op het land kunnen laten van het zomer.

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:51

Misschien is het wel leuk om een lijstje te maken van de 2015-ers met ras in dit topic?

Zal ik de aftrap doen?

Joya, merrie, geboren 27-3-2015 ras; cruzado (spaanse mengelmoes, moeder PRE zonder papier)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 23:06

fransje23 schreef:
Joya, merrie, geboren 27-3-2015 ras; cruzado (spaanse mengelmoes, moeder PRE zonder papier)

Rosie, merrie, geboren 15-4-2015 ras; Tinker

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 00:15

fransje23 schreef:
Joya, merrie, geboren 27-3-2015 ras; cruzado (spaanse mengelmoes, moeder PRE zonder papier)

Rosie, merrie, geboren 15-4-2015 ras; Tinker

Veronia, merrie, geboren 09-04-2015 ras; Groninger


Leuke dieren komen hier voorbij. Onze jaarling staat ook niet in de opfok maar gewoon aan huis samen met haar moeder van 13 en onze shetlander van 22.