Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:41

@aur
Dus als jij de hoef vast pakt dan gaat hij hangen? 'Dwing' je hem toevallig in een bepaalde houding of laat je zelf zijn hoogte/plek bepalen? Ik doe het tweede namelijk en dan hoef ik ook niet vast te pakken. Ik leg mijn hand er onder en hoef niks te 'tillen' zegmaar. Als ik hem hoger of naar de buitenkant 'dwing' dan valt Elano ook sneller om. :P

@kab
Dunne vacht? Hoe kom je daar nou bij?! :roll: :')
Ja ideaal hoor als ze komen aangerend als je ze roept. Scheelt 50 km lopen voor mijn gevoel. Vooral omdat 1 nog wel eens durft weg te lopen/rennen.. Maar de andere 2 laten zich makkelijk pakken en ik ben simpel.. Laat je je niet pakken mag je blijven staan.. Daag, sta je hier in je eentje. Toen ging hij toch maar mee. :+

@Renee
Miles moet gewoon voor 30 ijzers om niet meer overbouwt te lijken.. :D


Nou, vanochtend vroeg eruit en wat ben ik blij dat ik in de ochtend de avond hooibakken gevuld heb zeg.. Pff, kon met spoed naar de DA voor onze hond. Kon in het donker de paarden voeren, dus blij dat de bakken alleen nog geleegd hoefde te worden en niet ook nog gevuld. Middag-mest heb ik laten liggen, ik zie niet zoveel in het donker en veel energie heb ik niet meer over. Want ik kwam thuis van een paar sollicitaties en dan vervolgens kon ik mijn moeder half in paniek bellen..
Ze heeft nog niks gegeten of gedronken en moeten der goed in de gaten houden de aankomende dagen. Ze ligt nu diep te slapen.
Ergste is nog, toen we bij de dierenarts waren, was ze weer helemaal blij.. 'Ehh, je bent oud en ziek. Doe niet zo blij!' Maarja, dierenarts is altijd feest voor onze honden. De meeste honden zijn bang, maar die van ons?! Toen ze de dierenarts hoorde was het helemaal erg. 8)7

Van het weekend kijken of ik met Elano nog even tussendoor kan oefenen met de longeersingel en lijnen. En anders maar een ander keertje. De 14 jarige hondenkindje heeft even extra zorg nodig op het moment en zondag komt ook nog de smid. Maar het weekend moet in iedeer geval 1 iemand thuisblijven bij Queenie, voor het geval dat.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:14

Ik kom even leuke fotos delen, verder lees ik alles mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met moeders:
Afbeelding
Afbeelding
En met my little pony hahaha
Afbeelding
Afbeelding

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:29

Die foto’s dat hij achter dat shetje aan zit :wow:
Hij heeft wel een kort staartje, opgegeten door een ander paard?

@puppy: alles goed met je hond? Wat had ze? Wij hebben hier ook zo’n oudje lopen, hij wordt volgend jaar al weer 13.

Jack staat ook 24/7 buiten maar heeft niet echt een super superdikke vacht. Soms vraag ik mij af of hij het niet te koud heeft, maar hij staat heel zn leven al 24/7 buiten dus hij kan er wel tegen denk ik dan. Hij heeft wel gewoon een wintervacht hoor, maar nog niet zo erg dat je hand er in verdwijnt :Y)

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:59

@Bian
Ohh leuke foto's zeg!

@Anik
Geen idee wat ze precies heeft. De DA vond het iig erg bijzonder. Moeten de DA morgen ook bellen hoe het gaat. Ondertussen proberen we langzamerhand beetje bij beetje water in der bekje te spuiten. Drinken wilt ze nog niet. Veel te beroerd. Ze is nog wel 'allert'. Niet zo allert als zou moeten, maar als ik om de hoek kom, kijkt ze wel op. Eten vinden we even niet heel belangrijk, als ze der medicijnen en beetje water binnen krijgt.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:15

Hahaha Renee, ook nog goed voor jouw conditie!

Nee ik dwing hem niet in een houding, zodra hij zijn been geeft pak ik hem gewoon vast in die houding hoe hij staat. Mocht ie hem wegtrekken houd ik hem wel vast. (Misschien brengt hij zichzelf daarmee uit balans door het wegtrekken).
Ik zal eens proberen te filmen als ik een keer bij daglicht bij hem ben haha. Als het lukt.

Jeetje wat schrikken van je hond! Ik hoop dat ie snel opknapt!
In vind het wel grappig, bijrijdpaard van een vriendin heet Evano :))

Bian, Hahahha wat een druktemaker! Geniale foto's!

Heeft ie een deken op Annikoe?

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:22

Annikoe schreef:
Die foto’s dat hij achter dat shetje aan zit :wow:
Hij heeft wel een kort staartje, opgegeten door een ander paard?


Nee hahaha het is gewoon nooit zo snel gegroeit, die van zijn moeder groeit ook niet zo vlug en waren toen ik der net kreeg ook een paar sprietjes haha.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:49

@puppy: drinken is idd het belangrijkste. Die van ons loopt de laatste tijd ook een beetje te kwakkelen. Je houdt toch elke keer je hart vast bij die oudjes...

Aurelia schreef:
Heeft ie een deken op Annikoe?


Nee hij heeft geen deken :) Die heeft ie ook nog nooit opgehad dus ik weet niet eens of hij dat durft haha

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:42

@puppy1128 Hoe is het nu met de hond?

@biancalaylo wat een lekker blij paard :D

Ik ga een kaptoom halen voor Miles. Hopelijk gaat het longeren dan wat beter, want nu is het echt helemaal niks :')

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:33

@aur
Leuk! Bijna dezelfde naam! :

@bian
Je kan altijd nog extensions in doen.. :')

Queenie krijgt steeds kleine beetjes water met de spuit binnen. Heeft gister avond een paar brokjes gegeten uit zichzelf. Mijn moeder is beneden gaan slapen en ik heb even uitgeslapen. Al die stress en spanningen doet mijn lichaam niet zo goed.. :=

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:25

Ondertussen heeft ze een klein beetje gegeten en uitzichzelf wat gedronken! :D
Ze is wel erg wankel, maarja.. Logisch, ben ik ook als ik buikgriep heb en mijn lichaam is leeg. Ze slaapt veel en gaat via de scootmobiel mee om even te plassen. Hopelijk morgen dus ook wat poepen. We zullen zien. Maar het ziet er zo wel positief uit! :D

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:50

Die van mij heeft ook geen deken op. Vind het lastig inschatten.

Weet je al welke Kaptoom Renee?

Oh gelukkig puppy! Dat is positief!

Ik heb het vandaag gefilmd, zul je zien doet ie het niet :+ hij gaf heel netjes zijn voetjes en mocht het ook gewoon even in de lucht houden. Wel zag ik aan zijn hoofd (dat zie ik anders niet natuurlijk) dat hij het wel onprettig vond. 1x deed hij het wel een soort van dus ik heb zijn been vastgehouden om die reactie weer ff uit te lokken. (Normaal moet ie ook gewoon blijven staan natuurlijk maar wil nu ff in babystapjes eerst belonen voor het geven en dat ik hem 1 sec vasthoud, maar dus voor het filmpje langer.) Hij loopt dus steeds naar achteren en hij verplaatst heel zijn gewicht naar achteren en gaat echt naar achter hangen en laat zichzelf gewoon naar de grond toegaan zegmaar. Vraag me af of die zou gaan liggen als ik hem vast zou blijven houden xD . Ik wilde hem nog langer vasthouden maar ik had last van een spier in mijn been gehad en die schoot er nu weer in :') Hier zakt hij dus langzaam naar achter en naar de grond, maar vorige keer waar ik het over had ging dat dus anders toen liet ie zich in een keer BAM naar beneden vallen. Op het filmpje gaat het nog geleidelijk.
Wel ideaal om het compliment aan te leren :')
https://youtu.be/iR3t2J2yKHw

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:54

@aurelia, zo deed ik het eerst ook, gewoon blijven vasthouden. Maar bij jack ging dat juist er tegenin werken en wilde hij helemaal geen voetje meer geven. Hij ging ook lopen en dat lukt uiteraard niet goed op 3 benen :')
Ik ben toen helemaal van voren af aan begonnen, in zijn geval dus alleen zijn benen aanraken zonder dat hij uitslaat of wegloopt. Maar ik heb een paard met nogal een uitgesproken mening :+
Dus het verschilt per paard, bij de ene werkt het wel en bij de ander niet

noor14

Berichten: 744
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:52

Er ligt hier sneeuw :D


Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:19

Ik ben jaloers noor!
Hier lag er niet zo veel en ik had eigenlijk kerst foto's willen maken.
Hopelijk ligt er morgen vroeg een mooi pak!

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:00

Prachtige foto noor!! Wauw. Volgens de berichten hebben wij morgen ook sneeuw :)

Aurelia zilver deed dat ook. Was er uiteindelijk een beetje zat van en heb haar (terwijl ik hoef vast had en zij ging hangen) een klap onder de buik gegeven. Niet hard maar wel hard genoeg . Deed het nooit weer. Uitslaan heb ik wel hard gestraft. Schop onder de billen. Dat mag van mij echt niet.

Jeetje puppy wat sneu van je hond... sterkte :(
Haha elano geen dunne vacht? :P kan je het zilver ook leren? Om te komen hihi

Renee ben benieuwd of dat gaat helpen! Wel foto showen als je m hebt :D mooie foto van miles. Valt mij mee qua haar voor een tinker. Ben wel bang dat hij overbouwd blijft. Was mijn pony ook.

Zilver heeft wel een deken. Ze heeft een erg dunne vacht.

Geweldige foto's biancalaylo. Hij lijkt echt veel op zijn moeder! Heeft de shet het overleeft? :')

Vandaag voor het eerst een blokje om gefietst met Zilver <3 zo ontzettend trots op mijn meisje!! Niks is eng! Auto's, brommers , auto's met karren en daar kerstbomen op wat aan alle kanten rammelt , een grote v8 die brult. Neuu . Hele rondje lekker gedraaft. Ze loopt zo fijn over de rug met schouder vrijheid :) beloofd wat. We kwamen ook een hond tegen die blaffend achter zilver aan rende. Toen ging ze op de loop. Maar stond snel naast de fiets gelukkig. Ben zo tevreden
Afbeelding

Kerst feelings
Afbeelding

En ze staat nu naast haar maatje Fayola. Een enter. Hier stonden eerst 3 shetjes maar 1 daarvan terroriseert Fayola. Haalde haar vandaag met een dik been uit de stal. Gezellig een bal opgehangen. Ze vind het gezellig!
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:36

Ja wij willen ook sneeuw!! Leuk Noor!

Wat een leuke fotos weer van zilver wat is ze toch een braverd!

Ik heb vandaag ook weer even rond gewandeld met Lamar en beetje geoefend met handdoek wapperen en op hem doen, geen enkel probleem

Afbeelding

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:45

Geronimo heeft een nieuw halster en een fleecedeken gekregen <3

Afbeelding
Afbeelding
En dat dekje is ook nieuw maar niet voor Geronimo :D

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:16

Lamar is super stoer met de handdoek. Coole kikker

Staat mooi zeg druppie!!

Vandaag zilver eens in de lange lijnen gehad. Je ziet dat ze er soms achter kruipt of juist de onderhals erop zet , maar ja , ze is nog jong. Komt echt wel goed! En wow. Wat een bewegingen ! <3 ze blijft mij verbazen. Heb al zin in de wedstrijden haha. En ja. Ik moest aardig bijpoten _O-

En ze stapt ook zo fijn. Mijn broer was met de trekker de mestbult aan het opgooien. Boeid haar niks (wat boeid haar wel :roll: )


Enkele foto's
Zwart met witte stippen!
Afbeelding

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:53

Wauw ja die bewegingen zijn zeker prachtig en jij erachteraan is ook erg grappig om te zien.. Goed voor je eigen conditie! :D
En idd één keer flink zet ze haar onderhals erop maar dat komt vast wel goed als ze het wat vaker gedaan heeft. Maar ze snapt het al goed verder.. Knap hoor.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:58

Is ze weer helemaal opgeknapt @puppy1128?

Haha @aurelia zul je net zien. Miles ging ook wel eens door zijn knieën bij de smid, maar die van mij heeft er geen moeite mee :+

Ik ben me nog aan het verdiepen in de kaptoom, er zijn zoveel verschillende varianten.

@noor14 die van jou steekt tenminste niet zo af tegen de sneeuw, mijn witte is echt geel :')

@kabayo wat fijn dat ze mee kan aan de fiets! Zou ik ook wel willen maar ben echt bang dat we vliegles krijgen :') Echt fijn dat ze zo braaf is joh. Miles zal inderdaad wel overbouwd blijven. Hij heeft gehoord dat hij westernpaard moet worden :Y) En dan ook nog de pssm, al die quarterkwaaltjes... :')

Lamar is ook echt braaf :)

@druppie7711 oh dat dekentje <3 Zo schattig. Dat koppie er ook bij haha.

Ik heb dit weekend alleen maar stront geruimd. Ze stonden met z'n drieën geduldig te wachten :+

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:51

Ik ben vanochtend maar gauw naar stal gegaan daar ze weer een flink pak sneeuw voorspeld hebben.
Puzzle maar even aan een halster gelongeerd, gezien er nog wat sneeuw en ijs op de wei lag.
Planning was om alleen te stappen en draven maar meneer moest zich even uitsloven en begon te scheuren. :=
Dat vind ik dan niks met sneeuw en ijs, hij schoof ook bijna een keer onderuit. Daarom blij dat ik hem verder niet had bijgezet, nu kon hij zichzelf mooi corrigeren.
Hij liep wel lekker te sjouwen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is inmiddels weer wat kilo's kwijt dus dat gaat gelukkig de goede kant op.

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:50

Tijdje niet gereageerd maar alleen mee gelezen, wat worden ze allemaal groot al! Kan niet wachten om met haar te beginnen van het voorjaar, even geduld dus nog

Nesprit gaat super, lijkt al een heel stuk groter te zijn geworden. En zo’n knuffel <3

Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:55

Wat een heerlijke sneeuwfoto's, ik heb maar een topic aangemaakt van Jorie in de sneeuw, maar niemand op bokt lijkt het leuk te vinden zoals altijd :')
[ITP] Ook met een klein beetje sneeuw...
Ik heb de foto's qua helderheid en contrast wat aangepast, de galopfoto gaat op een kerstkaart, da's zo'n mooie haarscherpe actiefoto geworden.

Bij zijn de voetjes er al vanaf 1 maanden oude leeftijd opgepakt, dus ik hoef bij de voorbenen de knieën bij Jorie maar aan te tikken en hij tilt m al braaf op. Maar ik voed hem wel streng op hoor, hij heeft erg veel ontzag voor mij. Vertrouwen moet nog wat groeien verder, hopelijk werkt de horse agility clinic van de shetlandermenritten indoor clinic dag. Dan mag meneer even mee op de trailer naar Anogwattes(Almere? Amersfoort, I dunno :P )

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:29

Drup
Ah wat leuk zeg! Sterretjes komen mij bekend voor. Geloof dat puzzle ook sterretjes spullen heeft?

Kab
Naar buiten gooien en koud laten hebben en goed te vreten geven. Ze kunnen in een week tijd van 'kaal' naar teddy gaan. :+
En wat heerlijk dat zilver bijna niks om het verkeer/omgeving geeft!
Ziet er leuk uit zeg, zo erachter!

Sneeuwfotos zien er leuk uit! Ik ben hier sneeuwloos. Het smelt als ik ernaar kijk. Voor foto's vind ik sneeuw nog wel leuk, voor de rest eigenlijk niet. Dus ik weet niet zo goed of ik er blij mee ben of niet. :')

Kwa hond gaat het super. Normale ontlasting, eet en drinkt goed en de pillen voor diarree moeten we doorgeven tot het op is. Ze gaat super snel vooruit, sneller dan we konden wensen. Ze is nog wel wat zwak, maarja.. Wat verwacht je van een 14+ jarige die zichzelf in een dag leeg heeft gemaakt met bloed en al. Hoog waarschijnlijk een flinke darmontsteking. Gelukkig maar want het kon ook giardia zijn.. :=

En verder kwa paard alleen af en toe een aai en een knuffel gehaald. Smid ging niet door door het weer. Dus als het meezit volgende week. Misschien deze dagen een rondje lopen en het weekend met de lijnen oefenen en anders schuiven we het gewoon lekker op. Hij zal de 'vakantie' toch niet heel erg vinden. :P

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:33

Mooi dat je hond weer beter gaat. Tis ook niks als je dieren ziek zijn, vooral ook nog in combinatie met de leeftijd. Goed dat het geen giardia was. :(:)

Jorie voert op het moment ook geen fluit uit, af en toe eens lange lijnen langs de weg. Daarom was ie vanochtend ook zo hyper, zelfs toen ik terug ging poepscheppen in de paddock ging ie gewoon in galop ergens heen in plaats van rustig in stap. Eerste keer sneeuw was ook zo grappig bij hem, hij snapte niet hoe ie gras moest eten toen. Nu wel hoor, maar toen snapte ie echt geen biet van de witte spul :')