Joke is op dit moment bijna 7 jaar mijn verzorgpony. In het begin was dat enkel een beetje borstelen, na een tijdje rijden en nu mag ik er alles mee. Ze is eigenlijk zo goed als mijn kleine pony, alleen het eten wordt door de eigenaars betaald
Joke is een B-pony van 40 jaar (Nee, dit is geen typfout, ze is écht 40 jaar!
) maar die leeftijd zou je haar zeker niet meegeven. In haar jonge jaartjes heeft ze LRV gereden, daarna heeft ze af en toe gereden met de kinderen van de eigenaar. Omdat die Joke weg wilden, is ze naar de mensen gekomen waar ze nu staat. Die hadden toch nog plaats over, en daar staat ze nu intussen 25 jaar! Omdat Joke enorm graag beweegt, ga ik nog regelmatig een wandeling doen met haar. Vaak wandel ik er naast, maar soms kruip ik er ook eens op en daar genieten we beiden van. (Ik hoop dat hier niet teveel commentaar op komt van "wat? je kruipt nog steeds op dat beest?", want ik weet echt wel wat ik doe)
Wat we dus vooral doen is genieten van het leven en genieten van haar laatste maanden/jaren.
Ik hoop natuurlijk dat ze nog jaaaaren meegaat
Hier zijn enkele foto's:
Oktober 2014:

Januari 2015:

April 2015 (nog fel in haar wintervacht):

Juli 2015:

September 2015:

Oktober 2015:

Ik hoop dat jullie mij natuurlijk niet meteen als een "dierenbeul" gaan zien omdat ik nog met een 40-jarige plezier maak. Ik kijk echt elke keer of ze het nog aan kan, en ze doet het zooo graag dus ik kan haar dit toch niet meer afpakken? Ik rij haar niet door, enkel op het straat wat gezellige wandelingetjes en op het einde een galopje op het zandpad (zowel er op als er naast).
Vroeger, toen ze gewoon altijd op de wei stond, liep ze van je weg of viel ze je aan. Nu begroet ze mij al van ver als ze mij nog maar hoort, moet ze mij nog niet voor zien. Ze is echt een schatje

)
Leuk dat je nog zoveel met haar kan en doet