Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Minimus schreef:Is er geen optie om de pony te leasen of kopen? Zo niet, kun je de dierenbescherming wel bellen, maar ik vrees dat die weinig doen. Diertje krijgt waarschijnlijk gewoon zijn droogje en zijn natje. Als hij geen medische zorg krijgt is het een ander geval, dan zou ik bellen. Maar dat is niet iets waar je zomaar achter komen kan.
Wat je misschien zou kunnen doen, is wel naar de manege gaan, en op een vriendelijke manier een beetje praten over het pensioen van de pony. Misschien is er een reden voor dat de pony nog meeloopt? Bijvoorbeeld pony tekort, dat de pony meeloopt omdat er anders geen pony's meer zijn. Het oudje bij ons blijft lekker tot hij dood gaat, loopt nu nog fit mee in de lessen, maar als hij echt te oud wordt gaat hij lekker op de wei. Daar zou jij het misschien ook over kunnen hebben, ergens lekker op de wei met een andere pony! Binkie_Eline schreef:Wij hebben ook een oudje op de manege staan, 31 jaar is hij. Dacht eerst dat je het over die had maar toen las ik dat het een B-pony was, wat die van ons niet isWat je misschien zou kunnen doen, is wel naar de manege gaan, en op een vriendelijke manier een beetje praten over het pensioen van de pony. Misschien is er een reden voor dat de pony nog meeloopt? Bijvoorbeeld pony tekort, dat de pony meeloopt omdat er anders geen pony's meer zijn. Het oudje bij ons blijft lekker tot hij dood gaat, loopt nu nog fit mee in de lessen, maar als hij echt te oud wordt gaat hij lekker op de wei. Daar zou jij het misschien ook over kunnen hebben, ergens lekker op de wei met een andere pony!
Ghosttown schreef:Ik snap het doel van het topic niet helemaal als je niet naar de manege toe wilt gaan.
Dierenbescherming kan niks voor je betekenen, enkel als het dier extreem mager is of zichtbaar kreupel/open wonden heeft. En het enige wat ze dan nog doen is zeggen dat DA er vóór een bepaalde tijd geweest moet zijn om het dier te behandelen en anders krijgt de manege in kwestie een boete.
Zelf denk ik dat je er sowieso niks aan kan doen. Tenzij je pony wilt kopen/leasen maar je geeft zelf aan dat dit niet kan. Afgezien van zelf langs gaan blijven er dan haast geen opties meer over.
Anna79 schreef:Mag ik vragen om welke manege dit gaat? (mag ook pb)
Ik heb zelf vroeger op een manege gewerkt waar ook vaak heel oude dieren nog in de lessen werden gebruikt, die eigenlijk niet meer meekonden komen, misschien gaat het om dezelfde.
Anoniem schreef:Je hoeft ze toch ook niet de les te gaan lezen daar? Je kunt toch gewoon eens gaan kijken op je oude manege? Eerst zelf zien, dan vragen stellen, dan pas een oordeel vellen. Als het echt zó slecht is bel je 144 en zullen zij je verder vertellen hoe en wat.
chevax schreef:Vinden jullie het nu echt nodig om per pb de naam te krijgen? TS heeft het niet eens aangekaart bij de manege en baseert zich op fb-foto's. Wat heeft het voor zin om de naam te weten? Ik vind dat dat een bedrijf zwart maken is, zonder iets zeker te weten.
matasja schreef:Staan er geen reacties of likes bij de foto? Kun je 1 van die mensen wellicht ee pbtje doen van goh wat leuk zie dat jullie nog steeds die oude pony op de manege hebben waar ik vroeger op reed, hoe is het met haar... en dan kun je verder vragen. Misschien groeit er leuk contact eb ga je met diegene een lesje mee...