Omdat ik enorm blij was met die heugelijke moment, wil ik het graag met jullie delen.
Ongeveer 3 jaar geleden werd Ester die op dat moment Z springen bij de ponys/B bij de paarden (zelfde hoogte voor haar) was en Z1 dressuur tussen de paarden gigantisch kreupel van het een op het andere moment.
Ze heeft door deze blessure erg lang op rust moeten staan. In totaal heeft ze ongeveer 1 jaar stil gestaan en daarna mochten we heel langzaam opbouwen met alleen stappen op het hard en vervolgens draven op de stevige paden in het bos om vervolgens langzaamaan weer de bak in te kunnen. Na lange tijd geduld hebben we de dressuur weer opgepakt en ze kwam heel sterk terug! De Z1 dressuurproeven konden we weer rijden en we gingen weer op wedstrijd. Maar het springen durfde ik niet aan. De dierenartsen en de fysiotherapeut konden hier geen helder antwoord opgeven omdat springen toch erg belastend blijft.
Afgelopen augustus brak ik mijn arm waardoor ik 5 maanden geen paard heb kunnen rijden. Ook deze tijd heeft Ester dus weer zo goed als stil gestaan, ze heeft af en toe voor de koets gestaan maar dat was het ook. Toen ik weer hersteld leek Ester beter dan ook! In de dressuur deed ze alles wat ik haar vroeg en zelfs vaak al voor dat ik het haar vroeg. We hebben het weer lekker opgebouwd en we zijn in maart weer op onze eerste wedstrijd geweest. Erg fijn, maar het springen bleef kriebelen bij ons beide. Ik kan met Ester niet normaal dressuur trainen als anderen een hindernis in de bak hebben opgebouwd. Ze is dan alleen maar gefocust op de hindernis en niet meer op de dressuur. Daarom heb ik het toch maar gedaan.
Eind maart zijn we gaan springen. Begonnen met balkjes lopen en daarna een lage sprong die we op hebben gebouwd tot ongeveer 50 centimeter. Dit vond ik prima voor het begin en dit ging ook goed!
Ik ben blij dat ik weer even heb kunnen springen met haar, ze was alleen wel iets te blij.. Een rem zat er amper op. Dit was "vroeger" tijdens het springen ook al vandaar het bitje.
Dit waren we vroeger.. Good old time, maar naar dit niveau gaan we niet meer!

Laag beginnen...

Stijltje

En voor mij de mooiste van vandaag!

Dit waren de foto's. Ik ben er erg blij mee!
Groetjes Ryanne

ben blij dat jullie beide weer in orde zijn. En laten we dat vanaf nu zo houden ja??