Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:Je eerste eigen paard is bijna voor iedereen moeilijk en een klik komt ook bijna nooit vanzelf. Ik bedoel dus eigenlijk dat dit eigenlijk heel normaal is!
Heb je al grondwerkles met je paard gedaan? Dat lost vaak veel problemen op, en als het op de grond beter gaat dan volgt het onder het zadel bijna vanzelf!
Janinevv schreef:troi schreef:Je eerste eigen paard is bijna voor iedereen moeilijk en een klik komt ook bijna nooit vanzelf. Ik bedoel dus eigenlijk dat dit eigenlijk heel normaal is!
Heb je al grondwerkles met je paard gedaan? Dat lost vaak veel problemen op, en als het op de grond beter gaat dan volgt het onder het zadel bijna vanzelf!
Jaa geen les maar in het begin ging alles beter.
Nu gaat alles mis, als ik haar longeer dan sleurt ze me zowat door de bak heen vandaag ook zo brand blaar door touw.
Miss is les er bij heel verstandig maar ben bang dat het niet komt..
troi schreef:Je zit precies met haar in de uitprobeerfase en precies dan is grondwerkles ontzettend nuttig! Echt proberen hoor. Het zou zonde zijn als je opgeeft voor je alles hebt geprobeerd.
Waar woon je?
... maximuss schreef:Ik denk dat het niet de klik is die ontbreekt maar dat je gewoon wat te onzeker bent (al dan niet door te weinig ervaring en kunde). Dat het in het begin beter ging lijkt dit alleen maar te bevestigen.
Ik denk dat je met goede begeleiding al een heel eind gaat komen. Als het dan nog niet lukt kun je haar alsnog verkopen maar dan heb je wel alles geprobeerd...
Janinevv schreef:troi schreef:Op de bokt markt staat direct al een erg leuke advertentie:http://bokt.nl/markt/ad/401554/paardrijles-individueel-intuïtie-en-met-hartintelligentie
Oh even kijken!
Ik vind ook erg belangrijk dat het klikt met instructrice, ben snel onzeker
_Zsazsa_ schreef:Ben je wel duidelijk de baas? Als jij onzeker en bang bent nemen ze dat zo over. Wat kan verklaren waarom
Ze bij de vorige eigenaar wel overal langs ging en bij jou niet. Mijn paard sleept me uit enthousiasme ook door de bak heen hoor met longeren maar we hebben wel een mega leuke klik. Hoe gaat het dan met rijden? En wat verwacht je van haar? Is het je eerste paard?
Ik heb mijn pony ook pas sinds januari, we moeten elkaar nog leren kennen. Ze begint nu pas te wennen op de nieuwe stal en het gaat elke keer al iets beter. Janinevv schreef:Troi klopt, maar ben geen manege mens.
Voel me altijd snel afgekraakt en gevoel dat je niet bestaat.
Ben niet zo vlotte babelaar.
Heb even gekeken en zal eens overleggen
lalala_20 schreef:Ik zou inderdaad ook niet te snel opgeven. Ik dacht vroeger ook dat je meteen een hechte band met je eigen paard zou hebben zodra je die koopt, maar in werkelijkheid moeten je paard en jij aan elkaar wennen en dat kan echt wel een paar maanden tot een jaar duren. Ik ben in het begin ook door mijn Fjord overal heen gesleurd en half rodeorijdend door de bak geraced. Maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen.
Les of begeleiding is wel verstandig, vooral als je merkt dat je zelf onzeker bent of je paard niet helemaal aankunt. Zoals de anderen zeggen is grondwerk ook zeker belangrijk omdat je paard dan leert om jou te respecteren en jou te zien als leider. Daarnaast is het gewoon belangrijk om veel tijd met haar door te brengen, borstelen, wandelen, knuffelen, zodat jullie aan elkaar gewend raken en elkaar leren vertrouwen. Succes!