Ik heb een ruin van 25 en een merrie van 20. Ze hebben jaren lang samen gestaan en hadden altijd al een hele goede band .
Mijn ruin komt van een handelaar en is altijd al dominant geweest naar andere ruinen (kappen, brullen, hals zetten.. )
Nu word mijn merrie soms nog wel hengstig (omdat mijn ander paard die een hengst is in de omgeving staat) .
En mijn ruin was vandaag dus degelijk mijn merrie aan het dekken! Het rare vind ik dat hij dus echt erectie had en er ook uit drupte achteraf ! Ik heb hem gelijk weg gehaald omdat hij de merrie niet gerust liet ... Nu stonden ze wel al enige uren op wei samen dus ben ik ergens bang dat hij echt gedekt heeft en misschien een klophengst is? Toen ik hem had weg gehaald zat hij ook als een gek door de andere wei te crossen en te roepen op haar
Ik ga voor de zekerheid toch maar bellen naar mijn dierenarts om raad!
. We hebben het hier niet over een paard in de natuur, maar over een paard in de wei. Als er in de natuur een paard rondloopt met zo'n hap uit de schoft dat er geen zadel meer op kan is er geen mens die daar last van heeft. Alleen de arme merrie in kwestie. Als het bij je eigen paard gebeurt kan ik me echt niet voorstellen dat je staat te juichen van blijdschap.
...