. Een maand geleden deed ze zo gek dat ik er niet meer opdurfde. Continu staken en dreigen, licht omhoog gaan bij het aandrijven, ze had het erg. En ik als onzekere ruiter...
Dus ik vroeg een meer ervaren ruiter om haar te rijden. Geen succes. Zahire wilde haar niet op haar rug. Wel braaf, maar continu huppelpasjes en in galop aanspringen. Dus na een paar keer maar stilgezet.
Een week later heb ik besloten om zelf nog eens een poging te wagen. Ze heeft alles uit de kast getrokken, maar ik bleef er nu kalm onder en corrigeerde haar streng en consequent. Uiteindelijk gaf ze zich...
Sindsdien gaat het in een stijgende lijn, ik krijg steeds meer vertrouwen in haar, wat zij ook vraagt. Vroeger was ik een angsthaas die al in paniek schoot als ze nog maar een oortje spitste. Die tijd leek voorbij: ik reed haar nu bitloos, galoppeerde lekker heel de piste door (nooit gedurfd) en laat haar lekker aan een lange teugel uitstappen terwijl ze mag kijken naar wat ze wilt (had vroeger totale verstijving van angst tot gevolg). Hierdoor ging Zahire ook steeds beter lopen, ze voelt natuurlijk aan dat ik minder bang ben en haar nu vertrouw.
We hebben een soort pad/minibosje achter de stal waar we regelmatig gaan wandelen te paard of met de hond. Ik was er vroeger met Zahire wel geweest maar altijd met iemand bij. Alleen durfde ik niet, de vorige eigenaresse wist me te vertellen dat ze sneller angstig wordt alleen.
Vandaag gingen mijn moeder en haar vriendin met onze Maltezer Toby op het pad wandelen, dus vond ik het de ideale moment om toch eens uit te testen hoe het zou gaan alleen.
En wauw, wat heb ik genoten
. Ze was kijkerig maar doodbraaf. Zelfs over een bruggetje gelopen, een stuk plastic gepasseerd, een bankje, grote blokken brandhout... Allemaal geen probleem voor mijn toppertje!Ik ben erg blij met dit resultaat, nu kunnen we dat vaker doen

Zahire genoot er ook van! Lekker oortjes erop en gaan. Ze heeft nog nooit zo snel gestapt als vandaag haha, normaal moet je ze vooruit duwen maar nu geen aanmoediging nodig. Heerlijk, een paard dat zo geniet
. Ik zit helemaal op een roze wolkje