Melody is al 8 jaar mijn verzorgpony, ze is een (net) 12-jarige New Forest merrie en ik ben onwijs blij met haar!
Na een aantal zware maanden zit ik eindelijk weer in het zadel
Sinds een paar weken lukt het weer gewoon om op te zadelen, we zijn nu nog bezig met opbouwen (zit nu op +/- 30 minuten per keer, 2 keer per week. Soms 3 keer. We komen van 1x per week 10 minuten zonder zadel af.) maar oefenen ondertussen natuurlijk al flink want na al dat gemodder valt er flink wat te verbeteren. Het allerergste punt is rechtsom rijden, dat lukt helemaal niet meer. Stap lukt nu wel weer, draf oefenen we elke keer even maar kost ons allebei wel echt heel veel moeite. Ze valt dan heel erg naar binnen, wat ik tot nu toe nog niet echt op kan vangen -omdat ik dan zelf ook scheef ga zitten volgens mij-. Hopelijk wordt alles weer wat losser als we meer gaan rijden en niet alleen in de wei, anders wordt het toch lessen/osteo. Verder moet ik in alle gangen op mijn kapstok voeten letten, dat is altijd al lastig geweest
In draf en galop moet ik nog wat beter in mijn loodlijn blijven zitten. Doordat ik dit in draf steeds zit te verbeteren houd ik mijn handen ook niet mooi stil.
In galop mag verder alles nog beter, het lukte 2 weken geleden pas voor het eerst om weer rond te galopperen. We hebben natuurlijk niet mega veel ruimte waardoor we vooral op een volte rijden, dat is soms best lastig met een lijf dat niet meewerkt van mijn kant en een pony die nooit veel meer heeft gedaan dan rechtuit buiten rijden. Aan de longeerlijn gaat ze altijd vrij hard in galop maar dat gaan we met mij erop echt niet doen, dat vond ze dus ook wel even lastig
Ik denk dat ik zo de grootste punten wel heb gehad, tips zijn natuurlijk altijd welkom!!
Eigenlijk zijn we dus vanaf niks bezig, ik heb de ziekte van Lyme en dat gooit soms een beetje roet in het eten. De afgelopen maanden hebben we dus alleen zonder zadel rondjes gestapt. Maar daardoor genieten we er nu wel nog meer van, elk nadeel heeft zijn voordeel
Vandaag hebben we dus in de wei gereden, (we zijn er nog niet uit geweest, is wel weer de bedoeling.) 30 minuten heb ik dit keer niet gehaald omdat het tempo vrij hoog lag (voor mijn doen) maar we hebben natuurlijk wel meer gedaan dan in het filmpje. Het lijkt zo vrij veel galop maar meer galop dan in het filmpje hebben we niet gedaan. Onze basis is toch nog steeds stappen
In het filmpje zit overigens van 1.12 - 1.45 een stukje draf rechtsom. Ik vond dat ik het er niet uit mocht laten, maar het geeft wel een beetje een beeld van hoe slecht dat gaat. Die kleine volte is ook puur omdat het niet lukt, als ik hem groter maakt gaat ze naar buiten kijken.
Net toen ik het zadel om aan het wisselen was voor de longeersingel om nog even zonder zadel te rijden kwam mijn moeder het touwhalster brengen wat ik had besteld, die was bezorgd terwijl ik weg was. Heel lief want nu kon hij mooi in het zonnetje op de foto
(Al ging dat zonnetje vrij snel weg
) De kleuren zijn donkermint/mint/limegroen, ik koop altijd alles blauw dus wilde eens wat anders
03.

04.

05. Ze wilde even haar lippenstift laten zien

06.

07.

08.
http://www.bokt.nl/img/m237B6.jpg
09. Dus

10. Blij bekkie toen ze haar eigenaar aan zag komen!

11. En nog even een close up van het halster, ik ben er echt blij mee!

En dan heb ik nog wat foto's van het rijden van half maart. Dit was volgens mij de 2e keer weer met zadel.
12. Hier heb ik de teugels naar mijn zin wat te strak.

13. Hoezo blij

14.

15.

16.

De rijfoto's zijn gemaakt door mijn moeder.
Tips zijn natuurlijk welkom en bedankt voor het kijken!