Whisper & Toronto Z springwerk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linvermulst

Whisper & Toronto Z springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 11:16

Hallo:wave: bokkers

Naar aanleiding van me vorige post, wat betreft me toppers in actie, is het me dan toch gelukt om de video hier te kunnen plaatsen *\o/*

Ik wil jullie even voorstellen aan me twee /3 <3

/3 Whisper, 10 jaar, schimmel, ruin

Afbeelding

:wave:
/3 Toronto Z, 9 jaar, bruin, ruin

Afbeelding

vorig bericht http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1881244

Het zijn beiden spring gefokte paarden, en doe er dan uiteraard ook mee springen, ze zijn beiden tot op m1 niveau gereden op dressuurmatig gebied en ben daarna overgestapt naar het springen. Ik heb hier onder staand enkele fotos en een filmpje gezet zodat jullie een indruk krijgen van mijn houding en zit en de houding waarin de paarden lopen en springen.

Niemand is ooit uitgeleerd en dacht van mensen die me niet dagelijks zien, die zien misschien meer dan de personen die altijd om me heen zijn, verbeter punten zijn er altijd dus commentaar en tips over de het rijtechnische of over de houding van de paarden is altijd welkom.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:36

Ik heb niet het hele filmpje afgekeken, maar mij valt op dat het tempo vrij laag lijkt te liggen. Maar misschien vertekent het filmpje ook wel, dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
En bij de eerste twee sprongen zou je misschien een fractie langer kunnen blijven staan, maar dat is in de latere sprongen al anders.
Daarnaast een nietrijtechnische tip :+
Probeer als je een topic opent op te letten dat je mijn paard, ipv me paard schrijft. Heel veel mensen die goed advies zouden kunnen geven haken hierdoor af nog voordat ze het filmpje gezien hebben.

En verder zou ik zeggen, ga lekker zo door :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:37

Ik heb geen commentaar voor je maar, wauw wat een heerlijke paarden moeten het zijn! Ik zou willen dat bij mij t springen zo goed gaat :=

Welk niveau lopen ze op dit moment? k vind het namelijk een behoorlijk parcours waar je overheen springt!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:38

Ik vind juist helemaal niet dat het tempo laag ligt, maar juist precies goed. Van harder rennen gaan ze echt niet beter springen. Wat ik wel denk is dat vooral de witte misschien net wat meer op de achterhand mag komen en z'n galoppas meer door mag springen. Nu ben ik werkelijk niet de persoon die het beter kan doen hoor (ben ook maar troela die haar rillerige dressuurpaard heeft omgeschoold tot een springende beunhaas :')), maar wellicht zet mijn hardop denken jou weer aan het denken. :o :D

Wat me vooral opvalt is dat de schimmel niet erg voorzichtig is. Hoewel er niks valt (het lijkt alsof de balken muurvast liggen), tikt hij wel het merendeel van de sprongen met z'n voorbenen aan. Wat mij is geleerd is dat een goed springpaard daar bij de volgende sprong meteen op zou moeten reageren door daar voorzichtiger te zijn. Misschien is het een idee om eens een paar keer op scherp te springen. Dat heeft de mijne in het begin heel erg goed geholpen. :) Het nog wat meer op de achterhand galloperen helpt daar waarschijnlijk ook aan mee: zo komen ze nog wat hoger weg. :)

Maar verder: wauw! Ik vind dat je erg netjes en rustig op je paarden zit. Ga vooral zo door! Hopelijk heb je iets aan m'n gedachtengang. :) :D

ssandyy

Re: Whisper & Toronto Z springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:18

Wauw! Vind het er echt heel netjes uitzien! Mooi gecontroleerd, constant tempo, afstanden super netjes, en je houding ook echt netjes! Je zit mooi stil tussen de hindernissen door! :D Superknap!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:10

HAW -> RIJ-ITP

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:20

Van springen heb ik niet veel kaas gegeten (paard vind het fantastisch, baas schijt zeven kleuren lol) maar ik kan wel zeggen dat je leuke paarden hebt!