Gestrande pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

Gestrande pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 12:00

1.Afbeelding

Zoals je kunt zien trof ik een gestrande shet aan :+

2 gestrande shetten zelfs!

2.Afbeelding

Deze 5 drachtige dames staan in een wei achter mijn huis. Ik verzorg ze al bijna 5 jaar en dit is de derde keer dat ze veulentjes krijgen in die 5 jaar. De pony's zijn niet van mij en ze worden van hooi en water voorzien door degene waar de wei van is.

Op dit moment zitten ze alle 5 tussen de 305 en 284 dagen in. Ik hou ze dus goed in de gaten om er voor te zorgen dat alles soepel verloopt :D

Dit is Denise en het wordt haar 4e veulentje. Haar veulentje van vorig jaar is nu van mijzelf.
3.Afbeelding

Bambi de leidster van de kudde
4.Afbeelding

Zorra gaat denk ik als eerste bevallen. Het is haar eerste veulentje en de uiers beginnen al een beetje vol t lopen. Zorra is trouwens een dochter van Bambi
5.Afbeelding

Winnie is de dochter van Denise en dit zal ook haar eerste veulentje zijn. Winnie is mijn lieveling en een onwijs erge knuffelpony <3 Ze is wel wat kleiner dan de rest met haar 80-85 cm
6.Afbeelding

Als laatste hebben we Mieke. Zij is de grote zus van Winnie en dus ook een dochter van Denise. Dit wordt haar 2e veulentje. haar veulen van vorig jaar heb ik nu ook in mijn bezit <3
7.Afbeelding

Nog even een paar van de foto's die ik net van de slapende dames heb gemaakt :D

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11. Afbeelding

De 2 hengstveulens van vorig jaar die van Mieke en Denise zijn heb ik dus in mijn eigen bezit. Misschien heb je ze al eens langs zien komen, want dat zijn Binky en Ollie <3
Deze 2 heren hebben ook een lekker lui middagje. Vooral Binky lag heerlijk te slapen

12. Afbeelding

Op dit moment kijk ik uit mijn kamerraam en zie ik ze lekker liggen. Dus even camera pakken en een foto vanuit mijn raam maken :Y)

13.Afbeelding

Ik geniet in ieder geval met volle teugen van al deze pony's en ik kan niet wachten tot de veulentjes geboren worden <3

_Sofie

Re: Gestrande pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:28

Wat een schattige pony's!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:36

Wat een rijkdom, gewoon vanuit je slaapkamerraam je pony's op de foto kunnen zetten! Ik vind ze allemaal erg leuk, Zorra heeft wel een erg apart kleurtje zo te zien

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:42

Fantastisch !!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:41

i <3 shetties. Te schattig en te leuk.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:46

Wat lief <3 <3

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:37

Wat een luie bende :+ Zou je toch jaloers op worden, op zo'n leven :D
Heel schattig <3

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:06

Wat een heerlijk leven zo te zien! Genieten zeg :D

drKlavierus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:05

Mooie foto's zeg, leuk!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:06

Hele leuke foto's. Vooral foto 6 spreekt me aan.

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:44

wat een schatjes zeg! als ik ze zo allemaal zie en de veulentjes die ze hebben gekregen moeten die er nu aan komen ook wel leuk zijn! *\%/*

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 17:05

Bedankt voor de reacties! lui zijn ze zeker haha :Y) Vooral Binky en Ollie liggen hele dagen achter elkaar te slapen :') ze hebben ook zo'n zwaar leven...

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:11

Wat is het doel van het fokken van de eigenaar. Zijn ze van goede bloedlijnen? Begrijp me niet verkeerd ze zijn schattig maar er zijn al zoveel shetlanders. De lange rijen die over 8 maanden op de markten staan blijven zo bestaan.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:43

Armitage schreef:
Wat is het doel van het fokken van de eigenaar. Zijn ze van goede bloedlijnen? Begrijp me niet verkeerd ze zijn schattig maar er zijn al zoveel shetlanders. De lange rijen die over 8 maanden op de markten staan blijven zo bestaan.

Helaas zijn de shetten van een oude man die dus echt fokt alleen om het vermeerderen... Ik vind het zelf ook helemaal niks maar kan er helaas niks aan doen. Hij heeft zijn pony's hier in de hele regio staan en wat hij er mee doet ik heb geen idee. Ik weet ook niet wat hij met de hengstjes doet, volgens mij houd ie ze aan huis ofzo. Vorig jaar is hij er in ieder geval makkelijk vanaf gekomen want toen heb ik dus de 2 hengstjes gehad. Hij is volgens mij al een jaar of 70 dus zo lang zal hij het niet meer vol houden denk ik