school,verzorgpony,verzorgshet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

school,verzorgpony,verzorgshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 16:09

hey,
ik maak mij erg zorgen,
mijn cijfers op school staan nu nog net voeldoende voor een havo niveau,
ik heb een hele leuke verzorgpont, en ga zaterdag mijn nieuwe verzorgshet kijken,
waar ik alles mee mag,,
ik weet dat dit neit verstandig is: ik rijd 4/5/6x per week nu, met zulke cijfers, de laatste tijd gaat t gelukkig wel weer goed, nu weet ik niet of er een andere oplossing is waardoor ik dit erg goed kan combineren?

weet iemand hoe dit kan (ik vraag niet of ik meot stoppen met rijden!)

x

vuurneon

Re: school,verzorgpony,verzorgshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:10

Wat zeggen je ouders? :)

Ik denk dat je zelf het antwoord ook wel weet en wat het verstandigst is :)

MaximeEratos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:12

Rijden duurt best wel even, ik zou rijden afwisselen met spelen met je paard, een half uurtje en dan weer aan de slag voor school, ben je klaar, vertrek je terug als dat kan!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 16:12

vuurneon schreef:

mijn ouders willen mij op huiswerk begeleiding zetten,
maar dat is minimaal 3x per week en dat past niet:

maandag: 2 uur uit, verzorgpony (45 minuten heen en terug)
5 uur ong thuis, huiswerk, eten, huiswerk, eventjes tv, slapen

dinsdag: kwart voor 4 uit,
binnekort: vezorgpony, 6 uur thuis, eten, huiswerk, slapen

enzo voort, zou in t weekend tijd hebben maar of dat nou verstandig is haha

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:18

Zo te horen weet je zelf stiekem ook wel dat een tweede paard er bij niet slim is en ten koste gaat van school. Je hebt ons daar niet voor nodig.

Overleg het met je ouders. Ik snap best dat paarden veel leuker zijn dan school, maar school is voor je toekomst veel belangrijker dan een tweede verzorgpaard. Ik zou je als ik je ouders was er niet aan laten beginnen voor je weer echt goede cijfers stond en er ruim de tijd voor zou hebben.

Waar je niet aan begint, hoef je ook niet mee te stoppen als je het achteraf niet blijkt te redden. Stoppen is moeilijker voor jou en vervelender voor de eigenaar dan wanneer je er nooit aan begint.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:25

anemoonlena schreef:
vuurneon schreef:

mijn ouders willen mij op huiswerk begeleiding zetten,
maar dat is minimaal 3x per week en dat past niet:

maandag: 2 uur uit, verzorgpony (45 minuten heen en terug)
5 uur ong thuis, huiswerk, eten, huiswerk, eventjes tv, slapen

dinsdag: kwart voor 4 uit,
binnekort: vezorgpony, 6 uur thuis, eten, huiswerk, slapen

enzo voort, zou in t weekend tijd hebben maar of dat nou verstandig is haha

Luister maar naar je ouders :) het is niet het leukste, huiswerkbegeleiding is bleehhh maar, wel heel belangrijk voor je toekomst. je hebt je hele leven nog voor paarden. Misschien zelfs wat minder tijd aan je verzorgpony besteden en meer tijd voor je toekomst :)
Trouwens, tijdens huiswerkbegeleiding maak je natuurlijk ook huiswerk. Dus dat is handig!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:27

Zoek iemand op school die je kan helpen met het inplannen van je tijd en met het maken van goede planningen.
En als het echt niet uit komt zal je toch iets minder vaak kunnen rijden. Misschien kan je dan de dagen waarop je niet rijdt een kwartiertje of twintig minuten longeren of wat spelen, of een kleine wandeling maken. :)

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:34

Wat doe je nu voor niveau? Of zit je op de basisschool? Ga er dan vanuit dat je volgend jaar nog veel mer huiswerk hebt, en wat heb je ervoor over? Zoals je zelf zegt kijk je 's avonds nog tv en heb je in het weekend tijd over... Die tijd kan je ook besteden aan leren, maar dat hangt er maar net vanaf hoeveel je ervoor over hebt.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:35

Ik had een tijdje gelden hetzelfde probleem. 4 eigen paarden waarvan ik er één 6x in de week rijd en een andere 3x. Daarnaast heb ik 2 verzorgpaarden en train ik 5x per week met schaatsen.

Ik zit dus in 3 havo, en mijn cijfers waren bijna allemaal onvoldoende. Ik heb nu de afgelopen twee maand mijn sport en paarden wat minder aandacht gegeven en veel tijd aan school besteed. Ik sta er nu goed voor (zou overgaan naar 4havo). Ik ben voor mijn toetsen 3 weken van tevoren begonnen met samenvatten, en die elke dag even doorgenomen. Ik kende de samenvattingen helemaal uit mijn hoofd terwijl het per vak maar 5 tot 10 minuutjes werk per dag was!

Dus mijn tip aan jou is: begin heel ruim van tevoren en doe dan niet te veel tegelijk (tenzij je tijd hebt, dan kun je vast vooruit werken). Je kunt inderdaad ook wat minder rijden, en meer grondwerk doen. Elke dag rijden is helemaal niet nodig, en bovendien is het beter voor je paard als je wat meer grondwerk doet en wat minder rijd denk ik.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 18:53

Mariska14015 schreef:
Wat doe je nu voor niveau? Of zit je op de basisschool? Ga er dan vanuit dat je volgend jaar nog veel mer huiswerk hebt, en wat heb je ervoor over? Zoals je zelf zegt kijk je 's avonds nog tv en heb je in het weekend tijd over... Die tijd kan je ook besteden aan leren, maar dat hangt er maar net vanaf hoeveel je ervoor over hebt.

ik zit nu in de brugklas, t voortgezet onderwijs havo.
ik heb op dee school (heel fijn) heel weinig huiswerk op maandag, dus heb ik niet zo veel aan de tijd in t weekend

jorieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:02

jorieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:02

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:10

jorieke1 schreef:
misschien helpt deze video wel https://www.youtube.com/watch?v=Mg397pYswME
en anders als dit niet lukt weet je het antwoord denk ik wel

Dit filmpje wou ik net noemen!

Ik zit nu in de 4e klas vmbo. Examen jaar dus. Nu zit ik nog 4 weken van mijn examen vandaan en ik heb ook al een tijdelijke bijrijder gevonden, omdat paard en school gewoon moeilijk te combineren is. Ik geloof dat een Shetlander erbij geen goede optie is, want school gaat toch echt voor..

Emma_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:19

Ik zit in atheneum 4 en heb ook ontzettend veel huiswerk. Ik rijd drie paarden, meestal 5 keer per week en moet bijna elke dag tot vier uur naar school.
Wat ik doe: zoveel mogelijk huiswerk maken op school. Ik heb een paar tussenuren en ik weet dat het verleidelijk is om lekker een uur niks te doen en te chillen met je vrienden, maar probeer dan toch zoveel mogelijk huiswerk te maken. Ik weet alleen niet of jij veel tussenuren hebt.
Verder train ik soms ook voor school, maar dan moet je wel vroeg opstaan :')
Als ik jou was zou ik die verzorgshet er niet bij nemen, hoe leuk het ook is. Je geeft zelf aan dat je het nu al heel druk hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:21

Ik zou als ik jou was eens een schema maken van alle uren die in een week zitten en dan elk van die uren markeren met een kleur voor een bepaalde bezigheid. Bijvoorbeeld: Groen - school, rood - eten, blauw - slapen, enzovoort. Laat dingen als paarden en hobby's er nog even uit, en markeer dan eerst hoeveel tijd je per dag aan huiswerk of huiswerkbegeleiding kwijt zou zijn. Alles wat daarna wit blijft kan je voor je hobby's en paarden gebruiken. :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:35

anemoonlena schreef:
ik heb op dee school (heel fijn) heel weinig huiswerk op maandag, dus heb ik niet zo veel aan de tijd in t weekend

En je weet in het weekend je huiswerk voor dinsdag en woensdag nog niet? :+

Er is maar één advies: hou het bij één paard, en schrap daar de helft van je tijd, dan heb je tijd voor je school. Nog een paard er bij is de beste manier om te blijven zitten, of op een school terecht te komen waar je niet wil komen. Keuze is aan jou. Het is jouw toekomst.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 16:53

Ibbel schreef:
anemoonlena schreef:

Er is maar één advies: hou het bij één paard, en schrap daar de helft van je tijd, dan heb je tijd voor je school. Nog een paard er bij is de beste manier om te blijven zitten, of op een school terecht te komen waar je niet wil komen. Keuze is aan jou. Het is jouw toekomst.

sorry dat ik t zeg, heel leif dat je reageert, maar ik schreef er duidelijk bij dat ik niet wou horen dat ik moet stoppen met paardrijden, die shet, moet ik erbij doen, prive redenen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:56

Hoeveel uur besteed je per dag aan je huiswerk? Het voordeel is dat het nu langer licht is. Blijf bijvoorbeeld als je uit bent op school en maak een deel van je huiswerk, op school werk ik altijd een stuk sneller dan thuis. Ik weet niet of jullie een mediatheek/bibliotheek op school hebben, maar ga dan evt daar zitten (laat je mobiel in je tas, en ga niet bij je vriendinnen zitten).

Ik zag dat je meestal om 5 of 6 uur thuis bent, op zich zou je dan nog meer dan genoeg tijd moeten hebben voor je huiswerk. Maar misschien vind je het lastig om zo lang achter elkaar door huiswerk te maken? Dan is het dus handig als je 's middags wat doet, vervolgens naar je verzorgpony gaat, en dan 's avonds de rest maakt.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 16:58

mingming schreef:
Hoeveel uur besteed je per dag aan je huiswerk? Het voordeel is dat het nu langer licht is. Blijf bijvoorbeeld als je uit bent op school en maak een deel van je huiswerk, op school werk ik altijd een stuk sneller dan thuis. Ik weet niet of jullie een mediatheek/bibliotheek op school hebben, maar ga dan evt daar zitten (laat je mobiel in je tas, en ga niet bij je vriendinnen zitten).

Ik zag dat je meestal om 5 of 6 uur thuis bent, op zich zou je dan nog meer dan genoeg tijd moeten hebben voor je huiswerk. Maar misschien vind je het lastig om zo lang achter elkaar door huiswerk te maken? Dan is het dus handig als je 's middags wat doet, vervolgens naar je verzorgpony gaat, en dan 's avonds de rest maakt.

nee hoor, meestal 3,4,5 uur, en dan maak ik nog een uur huiswerk

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:59

Maar wat krijg je precies niet af aan je huiswerk? Of is het niveau gewoon heel lastig voor je?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:55

anemoonlena schreef:
Ibbel schreef:

sorry dat ik t zeg, heel leif dat je reageert, maar ik schreef er duidelijk bij dat ik niet wou horen dat ik moet stoppen met paardrijden, die shet, moet ik erbij doen, prive redenen.

Je leest ook half, ibbel zegt niet dat je moet stoppen ;) lees het nog een keer goed door.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:58

Ik zou het persoonlijk bij 1 paard/pony houden. En waarom zou je de shet erbij moeten doen?
Verder inderdaad zoveel mogelijk huiswerk in het weekend doen. De meeste middelbare scholen werken wel met planningen en anders heb je vast wel vakken op dinsdag en woensdag die je op maandag niet hebt, zodat je daarvoor je huiswerk vast kan doen ;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 19:01

Destination schreef:
Ik zou het persoonlijk bij 1 paard/pony houden. En waarom zou je de shet erbij moeten doen?
Verder inderdaad zoveel mogelijk huiswerk in het weekend doen. De meeste middelbare scholen werken wel met planningen en anders heb je vast wel vakken op dinsdag en woensdag die je op maandag niet hebt, zodat je daarvoor je huiswerk vast kan doen ;)

ik houd de shet er sowieso bij, ik kan de redenen niet vertellen, ze zijn privé, en drankje

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 19:02

CENTRAAL!
de shet neem ik er sowieso bij, dus ik hoef niet meer te horen 'hou t bij een pony of doe de shet niet'

mvg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:03

anemoonlena schreef:
CENTRAAL!
de shet neem ik er sowieso bij, dus ik hoef niet meer te horen 'hou t bij een pony of doe de shet niet'

mvg

Maar waarom heb je dit topic dan geopend? Je vraag was toch of het verstandig was om de shet erbij te nemen?