Het is nu al meer dan een jaar geleden dat ik heb afgesproken met Bregje, de eigenaar van Bur, om te gaan kijken of ik het leuk vond om haar te verzorgen. Het klikte goed en Bregje had veel geduld en leerde me Parelli, omdat zei Parelli doet met haar pony's. Van Parelli had ik toendertijd nog nooit iets gehoord maar wel van Natural Horsemanship. Dit leek mij toen al leuk!
Bur en ik hadden hoogte en dieptepunten. Bur heeft verlatingsangst, en heeft zich een paar keer tijdens het wandelen in het bos losgerukt om naar haar vriendjes terug te gaan. Hier zijn we nu mee bezig en we lopen elke keer een stukje verder!
BURBERRY
roepnaam: Bur
ras: Welsh x Shet
geslacht: merrie
leeftijd: 14
Maart
Op donderdag 12 maart 2015 ontmoete ik Bur.
1) Hier stuurde ik Bur voor het eerste over een hindernis, Bur kende Parelli al redelijk goed omdat Bregje dit veel met haar gedaan had, mara ik moest het nog leren.

2) Een vrouw wilde graag foto's van ons maken, geen probleem! (Bregje was er hier ook bij)

April
We oefenden lekker verder, geen foto's van maart helaas.
Mei
3) Ik kreeg mijn eerste rechtricht les, Bur is niet de makkelijkste met rijden, maar het gaat steeds beter. (Bur wordt trouwens bitloos gereden)

In mei overleed ook Burs beste maatje aan een hartaanval. Ze was 27 overleed zonder veel pijn gehad te hebben. Bregje had haar opgevangen en een mooi laatste jaar gegeven, ze was super fit voor haar leeftijd en daarom ook af en toe in voor een kort buitenritje. Bur mocht bij haar staan toen ze dood was en was redelijk stressvol de week erna. Jolise.. we missen je
Juni
Wij verhuisden naar een groot stuk weiland waar we later een paddock paradise van gemaakt hebben. Eerst stonden de pony's op een stal, wel 24/7 buiten maar in de winter alleen op een betonnen plaatsje (met stal en afdak) hier stonden ze met 4 pony's.
Amber Krijnen kwam langs om foto's te maken, super leuk!
4) Zo blij met deze foto!

5)

6)

Juli
Tja, wat deden we in Juli? Buitenrijden! We hebben veel ritjes gemaakt met Bregje en haar pony. Een paar keer ook gezwommen. Verder hebben bur en ik gesprongen, we hebben veel Parelli gedaan en dat ging steeds beter. Ook voor het eerst in liberty gewerkt, dat was super leuk!
Augustus
Bregje kreeg een nieuw paard. Vroeger mishandeld en stond daarna een paar jaar alleen maar op de wei omdat de eigenaar niks durfde te doen met hem. Hij werd de leider van onze kudde, en het ging steeds beter met hem.
September
Bregje ging voor een half jaar naar Frankrijk met haar pony, Voordat ze weggingen hebben bur en ik nog trailer laden geoefend en toen gingen ze weg.
Oktober & November & December
Geen foto's
Januari
Bregje kwam eerder terug
Ze gaat komende winter nog een keer omdat ze voor een half jaar zou gaan en dat graag nog wil afmaken. Maar in ieder geval was ik heel blij dat ze terug was. Kon ik weer buiten rijden.
In januari ging ik voor het eerst alleen met Bur naar buiten. Parreli ging zo goed en ik merkte ook dat Bur er minder moeite mee had om apart van de kudde te zijn. Het was toen zondag en het had gesneeuwd, extra leuk!
7) Ons eerste mini wandelingetje! en als beloning even grazen.

8)Sneeuwritje!

Februari
9) Nog meer sneeuw

Maart
10)

11) tweede keer lange lijnen

Nog meer gewandeld in het bos!
12)

13)

14) Bur met haar mooie wintervachtje

Bur en ik sprongen ook voor het eerst tuigloos in maart! Dat ging nog niet perfect, maar gaan we zeker nog een keer doen!
Bedankt voor het bekijken van de foto's! (Dit is mijn eerste ITP, dus is nog niet zo netjes en mooi!)
Thanks voor het bekijken van de fotos!