[ITP] mijn lieve Martje al meer dan 16 jaar mijn maatje
inmiddels is ze alweer 18 jaar in mijn leven en geniet ik nog steeds van haar gekke en eigenwijze streken en wil ik jullie graag weer een leuk overzichtje van ons afwisselende jaar laten zien
.Te beginnen met februari/maart waarin Martje net zoals Jack mee deed aan een fotomeeting samen met mijn lieve vriend Mario.
[ITP] Mijn prins op de militaire Fjord
Mijn vriend had geen echte rijdkleren, en we wilde toch iets orgineel's verzinnen
.1.

tijdens die meeting zijn er echt prachitge foto's van mijn oude toppertje gemaakt
2.

Maar jammer genoeg gebeurde er in maart iets vreselijk's, vlak nadat ik terug kwam van 1 van onze wekelijkse strandritjes met Martje liet ik haar op commando zoals gewoonlijk... Alleen stond ze daarna niet meer op, en ging languit op de grond liggen kreunen. Ze kreeg een zware zand koliek aanval, en ik belde meteen mijn moeder en de dierenarts. Eerst moesten we haar overeind zien te krijgen waarna de dierenarts meteen een ontspanner in haar slagader spoot. Gelukkig voelde ze zich na 2 weken zandweg en in een ander weiland zich al een stuk beter. Maar op dat moment realiseerde ik me wel dat Martje echt ouder aan het worden is, en het zomaar opeens een keertje over kan zijn
. Tot die tijd geniet ik echt van elk moment die ik samen met haar heb.In april deden we zoals elk jaar weer mee aan de koningsdag optocht in een dorpje bij ons in de buurt, ook ontmoete ik een ontzettend lief ruitertje die ging lessen met Martje bij mij.
https://www.youtube.com/watch?v=G4ev98Sfs_s
In mei ben ik samen met mijn knotsgekke buddy helemaal naar Schoorl gereden om daar op vakantie te gaan met onze 3 pony's.
https://www.youtube.com/watch?v=DHlzzmhu_3k
Ook hadden we daar een fotomeeting georganiseerd, waar Martje ook aan mee deed.
[ITP] Fjord Martje (24) ziet voor het eerst echte ruiterpaden!
3.

In juni hebben we vooral buiten gereden maar in juli hebben we weer iets gaaf's beleeft
! Martje en Jack gingen samen bij de marine
: [EV-ITP] De lastdieren tijdens de marine-dagen in Den Helder.Martje was al snel het lievelingetje van de Kapitein, die blijkbaar dol was op Fjorden.
4.

5.

Dit was voor mij de gaafste ervaring afgelopen zomer
, ook voor de pony's was het een hele ervaring.De rest van de maand jullie hebben we samen heerlijk getraind, en buiten gereden
.6.

Ook in combinatie met Jacky
7.

In augustus deed Martje met haar ruitertje mee aan een onderlinge wedstrijd, en hebben ze samen een foutloos gesprongen
.8.

En in september kwam mijn penny droom uit, Martje goes western
9.

Ook deed in september mijn klasgenootje met Martje mee aan de landbouwdag in Alkmaar terwijl ik met Jacky mee deed.
10.

In oktober probeerde ik weer iets nieuws uit waarbij ik beide paarden kon gebruiken
11.

En in november bracht Martje zoals gewoonlijk met 11 november de kids weer langs de deuren
.12.

In december was het vrij rustig maar in januari deed ik met Martje mee aan een schriktraining
13.

en lag er sneeuw!!
14.

En als laatste een foto van februari/maart in een heel andere omgeving dan wij gewend zijn
.15.

Martje is namelijk samen met mij en Jack mee op stage in Noord-Brabant, waar we tot en met april zitten. Hier genieten we van de prachtige bossen, en de begroeide heide's.
tot de volgende keer
ze ziet er ook nog top uit