Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marie_Anne schreef:Wat jammer dat je angstig bent geworden. Ik zou inderdaad vragen of de eigenaar even tijd voor je heeft en dan gewoon eerlijk vertellen wat er aan de hand is.
Kunnen ze je op de manege waar je les hebt misschien helpen om weer met wat meer vertrouwen met paarden bezig te zijn? Succes ermee!

Binkie_Eline schreef:Misschien, als je op de manege je vertrouwen weer een beetje hebt, dat je op zoek kan gaan naar een andere verzorgpony. Een beetje een oudere pony die geen vlieg kwaad doet, heel rustig is in de omgang en jou dus ook wat leert! Hopelijk kan je iets fijns vinden

Gucci_ schreef:Bedankt voor de tip!Ik heb hetzelfde met longeren. Mijn pony kwam een keer met de oren in haar nek op mijn oom af en toen was ik erg geschrokken. Het paard wat ik nu heb is ook best wel druk met longeren. Wat bij mij wel een beetje helpt is valeriaan slikken, dan ben ik wat minder nerveus. Maar is helaas niet altijd sterk genoeg.
Ik hoor vaak, gewoon niet angstig zijn, een paard zal jou nooit iets doen. Maar ik denk dan, als een paard door heeft dat jij angstig bent, dan hebben ze het door en zien ze jou niet als leider... Ik heb anders ook nooit verhalen gehoord dat een paard er met iemand vandoor gaat of echt iemand omver gaat lopen, trappen etc. Mijn pony's lopen proberen wel vaak voor mij uit te lopen. Als ik er dan zelf weer opzit is het over. Een paard is toch een eerder een vluchtdier of kunnen paarden mensen echt iets doen?