Eerste jumping met Diallo is een feit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Eerste jumping met Diallo is een feit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 11:37

Wow waar moet ik beginnen... Een tijdje geleden moest ik mezelf en Diallo nog door zo'n moeilijke periode slepen wat enkele bokkers naar mijn weten wel hebben gevolgd. En nu sta ik nog steeds te blinken van trots. :D Diallo en ik proberen sinds een tijdje nu een andere methode van trainen. We nemen nu nog maar 1 keer les in de week, we wisselen meer af, en doen vooral hard ons best om dit te laten werken. In dressuur hebben we daardoor heel veel resultaat gezien! De laatste maand zijn we helemaal uit de dip gekomen en hij heeft heel erg zijn best gedaan. Daarom besloten we toch maar eens in te schrijven voor een eerste parcourtje, gaat dat wel goed komen :+

Even voor de duidelijkheid, een springruiter ben ik zeker niet, dus commentaar mag zeker, daar ben ik altijd heel veel mee, maar ik weet dus natuurlijk wel dat mijn houding verschrikkelijk is, hetzelfde voor de blik op mijn gezicht :')
Even nog een kort paspoortje:
Naam: Diallo VW
Geslacht: Ruin
Merk: BWP
Leeftijd: 12 jaar
Type: springpaard

Alle credits van de foto's gaan naar Nenah DM Photography
Linkje: https://www.facebook.com/Nenah-DM-photo ... 239384212/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik noem dit mijn enorm-flateus-gefocust-hoofd <<)

We zijn dus uiteindelijk foutloos zonder problemen rond geraakt, Diallo vertrouwde me echt en dat is een fantastisch gevoel. Beter had ik het niet kunnen wensen.

Laat zeker iets na!

nenahdm

Re: Eerste jumping met Diallo is een feit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:46

Dat maakt mij nu eens echt blij! Al ben je 'geen' springruiter, je doet toch je best om Diallo de nodige afwisseling te geven die hij nodig heeft :j top Mila +:)+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 11:50

xTitanic schreef:
Dat maakt mij nu eens echt blij! Al ben je 'geen' springruiter, je doet toch je best om Diallo de nodige afwisseling te geven die hij nodig heeft :j top Mila +:)+

Haha, een carriereswitch kan ook nog altijd 8)7 Nee, sinds gisteren begint het wel wat te kriebelen. Ook al vind ik het echt heel eng. Dit heeft me echt wel wat meer zelfvertrouwen gegeven, misschien moet ik toch eens af en toe een springles gaan nemen <3

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:55

Wat een geweldig nieuws over jullie! Dat is wat jullie allebei verdienen, plezier met elkaar. Heel veel succes en zo top van jou!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 12:22

Willemina_L schreef:
Wat een geweldig nieuws over jullie! Dat is wat jullie allebei verdienen, plezier met elkaar. Heel veel succes en zo top van jou!

Dankjewel! :D

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:35

Wat ontzettend goed! En ook al ben je geen springruiter, het ziet er keurig uit hoor! Mooie foto's ook trouwens! <3

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:27

Super goed! Diallo blijft een top paard, hij vind het ook erg leuk zo te zien :D!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 22:21

Bunn schreef:
Wat ontzettend goed! En ook al ben je geen springruiter, het ziet er keurig uit hoor! Mooie foto's ook trouwens! <3

Oh haha, heel erg bedankt! :+
Hillady schreef:
Super goed! Diallo blijft een top paard, hij vind het ook erg leuk zo te zien :D!

Ja dat maakt mij ook vooral heel gelukkig, zien dat hij er enorm veel plezier in heeft! Hij gaat ervoor door het vuur. Zo leuk om te zien *\o/*

Ruitermania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:23

Ziet er heel vriendelijk uit ! Zelfs met je ogen dicht! :)
Samen lekker genieten !!

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:57

Ik ben geen expert met dit soort hoofdstellen, maar voor mijn gevoel zit het onderste deel van de neusriem zo laag. Maarja, ik heb er dus geen verstand van, dus misschien zie ik het wel verkeerd.

Verder, super knap jullie prestaties! Fijn dat jullie zo steeds meer een team gaan vormen. En heel knap dat je zo blijft doorzetten! :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 08:58

Ruitermania schreef:
Ziet er heel vriendelijk uit ! Zelfs met je ogen dicht! :)
Samen lekker genieten !!

Haha :+ Dankjewel!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:27

2 tipjes ;)
Ik zou hem iets meer ruimte geven met je handen boven de sprong.
En zoals kiwiris zegt zit de neusriem wel een beetje te laag.

Maar verder ziet het er goed en vooral leuk uit! Ik heb jullie niet gevolgd maar wat super dat het goed gaat!! *\o/*

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 13:03

Kiwiris schreef:
Ik ben geen expert met dit soort hoofdstellen, maar voor mijn gevoel zit het onderste deel van de neusriem zo laag. Maarja, ik heb er dus geen verstand van, dus misschien zie ik het wel verkeerd.

Verder, super knap jullie prestaties! Fijn dat jullie zo steeds meer een team gaan vormen. En heel knap dat je zo blijft doorzetten! :)

amkeVH schreef:
2 tipjes ;)

Maar verder ziet het er goed en vooral leuk uit! Ik heb jullie niet gevolgd maar wat super dat het goed gaat!! *\o/*

Ben er me bewust van dat ik mijn handen meer naar voren moet brengen, hou hem idd zo een beetje te veel tegen, doe dit ook een beetje uit schrik :P
En ja, is niet mijn hoofdstel dus is niet ik er vaak mee rij, is eigenlijk een beetje te groot voor hem en is daarom waarschijnlijk naar beneden gezakt!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:06

Ik zou hem niet meer ruimte geven hoor. Contact houden boven de sprong is prima en ik zie geen enkele foto waarop je hem in zijn mond trekt.
Ik vind het er heel leuk en vriendelijk uit zien, fijne combi jullie!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 13:33

liekec schreef:
Ik zou hem niet meer ruimte geven hoor. Contact houden boven de sprong is prima en ik zie geen enkele foto waarop je hem in zijn mond trekt.
Ik vind het er heel leuk en vriendelijk uit zien, fijne combi jullie!

Moet sowieso mijn handen nog wel wat meer naar voren brengen :P Maar dat zonder contact te verliezen natuurlijk.
Dankjewel!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:41

Wat fijn om zo'n positief topic tegen te komen na het diepe dal in het vorige topic, hartstikke fijn dat jullie nu weer op de goede weg zijn! :D

Diepe dalen en grote hoogtepunten. Herkenbaar voor ons allemaal denk ik!

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:40

Heel erg knap van je, samen genieten is inderdaad het belangrijkste. Denk als je nog wat relaxter het parcours door gaat, dat je houding dan ook nog wel wat zal verbeteren. Maar niet te min over jezelf spreken, het ziet er al heel keurig uit!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 14:44

Fortitude schreef:
Wat fijn om zo'n positief topic tegen te komen na het diepe dal in het vorige topic, hartstikke fijn dat jullie nu weer op de goede weg zijn! :D

Diepe dalen en grote hoogtepunten. Herkenbaar voor ons allemaal denk ik!

Ik zie eindelijk in dat je met een zulke goede band tussen ruiter en paard veel verder geraakt dan anders. Had gewoon even die duw nodig om dat in te zien *\o/*

Corien_ schreef:
Heel erg knap van je, samen genieten is inderdaad het belangrijkste. Denk als je nog wat relaxter het parcours door gaat, dat je houding dan ook nog wel wat zal verbeteren. Maar niet te min over jezelf spreken, het ziet er al heel keurig uit!

Haha waarschijnlijk :j Ik was zelf ook verschrikkelijk zenuwachtig. Dus ik focuste meer op "rond geraken" dan iets anders, en ondanks mijn zenuwen heeft Diallo zich daar niks van aangetrokken, wat natuurlijk ook heel fijn is. :))

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:01

CalipsoLover schreef:
Kiwiris schreef:

amkeVH schreef:
2 tipjes ;)

Ben er me bewust van dat ik mijn handen meer naar voren moet brengen, hou hem idd zo een beetje te veel tegen, doe dit ook een beetje uit schrik :P
En ja, is niet mijn hoofdstel dus is niet ik er vaak mee rij, is eigenlijk een beetje te groot voor hem en is daarom waarschijnlijk naar beneden gezakt!

Oke, dat verklaart een hoop, wel een mooie set!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 04:57

Wat leuk :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:11

Eline91 schreef:
Wat leuk :D

Hehe, dankjewel!