Drachtig of niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jejeamber

Drachtig of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 12:40

Hooii de pony van mijn vriendin is heel dik haar hele buik beweegt wij twijfelen of ze drachtig is of niet het zou kunnen aangezien er een hengst staat op stal die nog wel eens wil ontsnappe uit de weide. Sinds kort bokt ze ook super veel als je aan haar buik komt
Kunnen jullie ons helpen?
Ps ik wil een video plaatsen hoe moet dat??

KimD

Re: Drachtig of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:47

Een dierenarts kan jullie dat het beste vertellen. :j Bokkers kunnen zich aan de hand van foto's of filmpjes alsnog vergissen.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:47

Als je er echt aan twijfelt, dan even de DA laten komen om op te voelen. Dan weet je het zeker.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:12

Ik verplaats dit topic van VSW naar YRT.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:18

dit is natuurlijk heel onwaarschijnlijk, dat deze hengst die merrie drachtig heeft gemaakt, maar alles kan, dit kan je natuurlijk niet zomaar weten ofzo, zelfs de allerbeste bokkers kunnen het niet goed weten vanaf een filmpje,
daarom naar de dierenarts! en als je dus ech ttwijfelt niet rijden

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:23

Waarom niet rijden?

Tja alles kan. Dinsdag gewoon de dierenarts laten bellen en vragen.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:29

maralyn schreef:
Waarom niet rijden?
.

Omdat de pony bokt als je aan haar buik komt? Kan van alles zijn, maar maar zomaar bokken terwijl pony dat eerst niet deed, is niet normaal...ik zou eerst een dierenarts laten uitsluiten dat de pony ergens pijn heeft voor ik er weer een zadel op doe (en dus een singel om de mogelijk pijnlijke buik)...

TS: ik zou dinsdag de dierenarts bellen als ik jou was, die kan beter zeggen wat er aan de hand is dan mensen op internet. Succes!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:31

maralyn schreef:
Waarom niet rijden?

omdat de pony misschien drachtig is? haha lijkt me logisch

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:33

Met een drachtige merrie mag je gewoon doorrijden, alleen zal je met de tijd minder intensief moeten trainen tot op bepaald moment volledig stoppen als ze dit aangeeft tijdens het werk. Hoe meer conditie de merrie blijft behouden tot voor kort de bevalling, hoe vlottere bevalling.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:35

Memere schreef:
Met een drachtige merrie mag je gewoon doorrijden, alleen zal je met de tijd minder intensief moeten trainen tot op bepaald moment volledig stoppen als ze dit aangeeft tijdens het werk. Hoe meer conditie de merrie blijft behouden tot voor kort de bevalling, hoe vlottere bevalling.

maar als je merkt dat de merrie t al erg vind als je aan r buik zit, lijkt me een zadel erop enr ijden niet zo handig meer, dat is trouwens ook een goede: ze moet wel al best lang drachtig zijn als ze zo doet

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:38

Het kan zoveel redenen hebben waarom ze zo doet, maar zolang ze niet gescand/opgevoeld is zal TS het niet weten. Kan evengoed zijn dat dit dier last heeft van haar darmen, wormen.. zoveel redenen. Zijn verder nog andere manieren om je paard zijn/haar conditie te onderhouden, iedere drachtige merrie geeft zo haar grenzen aan en kun je niet rijden dan zijn er zat andere dingen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:44

anemoonlena schreef:
maralyn schreef:
Waarom niet rijden?

omdat de pony misschien drachtig is? haha lijkt me logisch

Hahaha nou. Hier worden ze tot twee maand voor de geboorte nog intensief getraind naar afbouwend. N maand van te voren nog licht werk en dan zonder zadel lekker stapwerk en buitenrit.

Elk jaar kerngezonde veulens met n merrie in topconditie...

Duuuusss logisch?????

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:44

Memere schreef:
Het kan zoveel redenen hebben waarom ze zo doet, maar zolang ze niet gescand/opgevoeld is zal TS het niet weten. Kan evengoed zijn dat dit dier last heeft van haar darmen, wormen.. zoveel redenen. Zijn verder nog andere manieren om je paard zijn/haar conditie te onderhouden, iedere drachtige merrie geeft zo haar grenzen aan en kun je niet rijden dan zijn er zat andere dingen.

inderdaad, lekker wandelen longeren, genoeg!

Jejeamber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:57

hoe plaats ik een video??