Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maflinger_S schreef:Dat ligt er een beetje aan hoe groot de pony is. Maar dan nog, mocht de staart iets te kort zijn, dan groeit ie vanzelf weer langer. Niet te veel zorgen om maken.

mingming schreef:Tja, zelfs al is het te kort, langer knippen kan niet meer
Weet de eigenaar wel dat je hebt geknipt? (mocht het?)
Het beste kun je de staart ongeveer tot het midden van het pijpbeen knippen, heb ik destijds geleerd. Let wel op dat je de staart dan een stukje optilt, want als ze lopen tillen ze hun staart ook een beetje op. Maar ik knipte het altijd iets lager geloof ik.
Brainless schreef:mingming schreef:Tja, zelfs al is het te kort, langer knippen kan niet meer
Het beste kun je de staart ongeveer tot het midden van het pijpbeen knippen, heb ik destijds geleerd. Let wel op dat je de staart dan een stukje optilt, want als ze lopen tillen ze hun staart ook een beetje op. Maar ik knipte het altijd iets lager geloof ik.
Ik zou het echt niet prettig vinden als ze bij mijn paardjes de staart zo kort zouden knippen.
Bij een wat vollere staart (Fjord/Haf/Fries) is dat echt geen gezicht en moet de staart veel langer gelaten worden.
mingming schreef:Tja, zelfs al is het te kort, langer knippen kan niet meer

Gillbo schreef:5cm onder de hak, hmmm dat zou ik niet nog een keer doen.
Voor het mooie zou ik de staart zolang mogelijk houden maar als de staart vuil en zeer beschadigd is dan zou ik die wel zo kort afknippen om daarna mooi aan te laten groeien